Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 885 ggr
Anders 50
0

Min hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom min hund Ebbe´s sjukdom engagerade så många i "Godmorgon-tråden" så tyckte jag det var bättre att göra en ny tråd än att svara där.

Ebbe finns inte mer….

Ett större och noggrannare blodprov visade att han hade långt gången leukemi och det fanns inget mer att göra.

Så när vi kom hem så gick jag och Ebbe till skogen för sista gången. Vi skildes i skogen där vi båda hade haft så kul i 11 år, och nu jagar han hare med sina hundkompisar i hundhimlen.

Tack för all omtanke!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Åh så jobbigt!

Men han har i alla fall haft ett långt och säkert lyckligt liv.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

890-Anders med familj…

Vad säger jag nu??

Det var det bäste du kunde göra för er bäste vän o familjemedlem..jag lider så med Dig o de dina….För i vår familj så sörjs djur som människor.Med vördnad…

Tänder ett ljus för Ebbe..

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Så ledsamt för hela er familj, jag lider med er.

Skönt för hunden att få somna in där han kände sig hemma, men förstår att det var en tuff promenad hem för dig sen.

Tänker på er

Kram!

Zabelle   

[GunillaF]
0

Så tråkigt! Sänder en kram!Gråter

[Sisa]
0

Anders…vad ska jag säga ? Det gör mej så ont…Gråter

Har själv varit med om detta, så jag tror jag vet vad du känner. Huset blir så tomt…så svårt att förstå att ens bästa vän är borta… Men som Du skriver…Ebbe har det bra i sin himmel nu. Oskyldig

Kram, ljus och värme från Sisa.

Cristine
0

Åhh så tråkigt Anders, det måste göra ont att skiljas från en vän så där. Gråter

Tack för att du berättade.

Styrkekramar till er båda!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

Usch så jobbigt Anders när man måste ta det steget. Gråter

Men han fick i alla fall avsluta sina dagar i skogen där han älskade att vara.

Skickar många tröstekramar.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Toyan
0

Chik har sagt så fint precis som vi känt när våra älskade hundar gått vidare.Gråter

Sänder kramar till er.

chik
0

ja Anders.. Många goa kramar till er..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Ja det har varit en tung kväll. Hade allt varit normalt så hade jag ikväll förberett mig inför morgondagen. Den 21 augusti är nämligen den dagen som man får släppa loss hundarna och börja träningen i skogen på allvar.

Men nu är det som det är, en tröst är att man aldrig är ensam om sådant här.

Och en stor tröst är att läsa alla era värmande kommentarer.

Tack snälla ni!

Maria
0

Åh fy vad ont det gör när man mister ett älskat djurGråter

Jag vet också vad det handlar om och det gör lika ont varje gång…

/Maria

[MargaretaA]
0

nämen Anders så tråkigt..

Det är inte för skojs skull man säger att hunden är människans bästa vän. Det är verkligen sant, bättre vänner finns inte. jag lider med dig och din förlust av vännen Gråter

[Pirkkolino]
0

Anders. Så många fina ord har sagt i tråden, att jag säger inte mera. Men sänder varmt tanke och kram.

Pirkko-Anneli

Anders 50
0

#11, 12, 13. Tack!

Många hundar har jag haft och sörjt när de gått bort, men det gör mest ont när man tvingas ta bort dem i förtid.

Men nu får man se framåt och börja leta efter en ersättare, det blir inte lätt, och kommer att ta några år med mycket arbete innan det blir en bra jakthund av den.

[Spanaren]
0

Jag blev så bestört då jag hade fått ett pm från Cristine om detta Gråter

Kramar om dig och din familj och hoppas att dom fina minnen snart vinner över allt svårt just nu.

Dessa ord skrev jag när vi tog bort våran älskade Tuffi för några år sedan.

/kram

Ps Så vacker eran Ebbe var Kyss

………………………………..

Min söta, gulliga tik Tuffi

Min söta gulliga tik har för alltid somnat in och sprang sin väg till en underbar plats

Där Fjärilar i olika färger lyser i praktfulla klara färger mot en skinande blå himmel

Överdådigt vackra blommor sticker upp här och där bland all förtjusande växtlighet

Skällande glada kompisar hälsar henne varmt välkommen till ett totalt helande land

Belåtet springer hon och skuttar fram till alla dom annorlunda och roliga individerna

Låter dem visa henne alla olika ställen där man kan bada och leka kurragömma mm

Dignande är matborden med alla olika delikatesser från den skickligaste charkuterist

Pärlande gott friskt vatten låter sig väl läska efter allt himmelskt som finns att göra

Drömmer sen saliga drömmar om när tider komma när matte och husse kommer hit

Vill så gärna vifta på svansen och slicka bort alla deras djupt bedrövade salta tårar

Minns med munterhet alla roliga petitesser som flimrar fram bland hennes alla 12 år

Säger med glädje tack till matte och husse för ett mycket förnöjsamt och härligt liv

© Spanaren

Anders 50
0

#15 Tack!    Det var mycket fint skrivet.

[Spanaren]
0

#16 Tack och Ni är i mina/våra tankar Kyss /kram

aggeelin
0

Tänker på dig, det är alltid jobbigt när familjjemedlemmar inte längre finns, och jobbigt att behöva ta beslut och genomföra det du gjorde. Vi fick ta bort en katt i förtid för några år sen och det var jättejobbigt.. får tårar i ögonen när jag läser din text.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

#18 Tack för det.  Ja det är jobbigt när man tvingas ta sådans beslut.

JILE
0

Ja det måste vara svårt de stegen till skogen, vet det eftersom vi haft jakthundar när jag  var liten. Pappa avliva alltid själv. De blir ju som en familjemedlem.

Ja han jagar nog i himlen nu….Ebbe lille.Gråter

Kram Jile

lodjuret
0

Neej, det är så hemskt när ens djur försvinner och man måste ta det svåra beslutet. Men man gör ju alltid det som blir bäst för djuret.

Den har det nog bra där den är nu. Och springer nog runt och jagar i skogarna.

Vila i frid lille söta Ebbe..

Kram från Lodjuret

Anders 50
0

#20, 21 Tack!  Ja, har vi varit ihop ända sedan valpstadiet så vill jag sköta slutet också, och det ska ske i skogen, det stället som de har upplevt så mycket i.

JILE
0

#22 Ja det gjorde du rätt i Anders, lät fint det du skrev.