Midsommar đđđ
Har ni nÄgra planer inför midsommar?
/Maria
Vi Àr bortbjudna till en kollega till min sambo.
Sonen ska vara hos mina förÀldrar över helgen :)
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.
Jag kommer att ta det lugnt men en svÀng ner pÄ byn nÀr dom kommer med kyrkbÄtarna och sÄ bÀr jag min LeksandsdrÀkt och slÄr följe över bron med alla som Àr pÄ vÀg ner till gropen bÄde spelmÀn och ortsbor men dÀr brukar jag inte stanna det Àr sÄ hemskt med folk sÄ man fÄr liksom inte ut nÄgot av det sÄ jag stannar en stund sen hem och bara gotta mig och mÄ bra.
SÄ hÀr brukar det se ut hÀr det Àr frÄn 2019 hittade ingen fÀrskare video.
Jobbar.
Ena pensionat hunden har kommit.. nÀsta kommer i imorgon.
Men blir sill lunch hos farmor och grillning hÀr pÄ kvÀllen.
PÄ lördag har jag stallet
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Enda Àr vÀl att se om jag kan fÄ tag i jordgubbar, sett att det Àr svÄrt dÄ de mognat sent i Är.
För övrigt ingenting planerat, det blir en vanlig helg för mig, antar jag.
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Jag ska bara ta det lugnt med kaninen,vet inte vad för sjuk jag har blivit men Àr helt utslagen ff. FÄr kontakta vc imon om det inte gÄr ner inatt
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Jag ska vara hemma men köpt lite extra gott.
Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös
Tanken var att gĂ„ ner en stund pĂ„ firandet men jag kĂ€nner jag lĂ„ter bli det hĂ€r lĂ„ter inte sĂ„ trevligt och roligare Ă€n sĂ„ kan man ha att kanske Ă„ka pĂ„ magsjukan sĂ„ nu blir det midsommar hemma i lugn och ro och drĂ€kten Ă„kte in i garderoben till nĂ€sta Ă„r đ
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vz7wy1/kraksjuka-infor-midsommarfirandet-i-leksand

Jag tar det lite lugnt bara, idag⊠Inget större planerat. Men ska senare ta en promenad i skogen iaf. En ganska vanlig dag, alltsĂ„âŠförutom att man Ă€r ledig, dĂ„.
Glad midsommar alla. đ
/Maria
#12:
Det samma! đ
Trevlig Midsommarhelg!âïžđŠđż
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

#1 JassÄ det var dÀr min matbild hanade.Visste att jag lagt upp den men sen hittade jag den inte.
Stolt Àgare till tre La permer
#17 Verkligen đ
/Maria
Jag har bara njutit av vÀdret nÀr jag inte jobbat. Och unnat mig lite glass. :)
- Redigerat 2025-06-21 21:33 av Liz85
Nu Àr ju midsommaren 2025 snart över. Efter vad jag hört har midsommaren i Borgholm och Köpingsvik förflutit förflutit hyfsat lugnt förutom all fylla naturligtvis. I vart fall har inga mord skett, som det skedde för nÄgra Är sedan i Köpngsvik dÀr en en invandrarkille frÄn Kalmar knivhögg en svensk kille frÄn Linköping till döds. Det Àr vÀl kanske nÄgot man fÄr leva med idag?
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
#19:
SĂ„ hĂ€rligt. Det Ă€r exakt rĂ€tt sĂ€tt att njuta pĂ„. đđ„°â„ïžđčđžđȘ
HH đ
#20 Vad menar du med vad du skriver i sista stycket?
/Maria
#20: Jag undrar samma sak som Maria.
"Everything will be okay in the end. If itâs not okay, itâs not the end." ~John Lennon
#22: #23: Vad menar ni? Det finns inget andra stycke. Hela mitt inlÀgg Àr ett enda stycke. DÀrmed kan det inte finnas nÄgot "sista" stycke.
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
#24 Jag gissar att du förstÄr men för att förtydliga sÄ undras om vad du menar med att deklarera hÀrkomst pÄ offer och förövare.
Ett mord begicks vilket Àr tragiskt.
/Maria
#24: Och vad menar du exakt med "Det Àr vÀl kanske nÄgot man fÄr leva med idag?" Hur var tankegÄngen dÀr?
"Everything will be okay in the end. If itâs not okay, itâs not the end." ~John Lennon
#24: Det Àr ocksÄ lite konstigt att du i en trÄd om midsommarfirande vÀljer att ta upp ett mord. Jag undrar över tankegÄngen rörande det ocksÄ.
Jag ska erkÀnna att jag faktiskt ocksÄ fick en kÀnsla av lite försvar i mig nÀr jag lÀste Kalles inlÀgg men fick lÀsa om och se hur lÀtt det Àr att dra alldeles förhastade slutsatser och istÀllet ser jag nÄgot som skett just under en midsommar en tragik som berör alla som bor pÄ en plats att det kommer fram vem som Àr offer och vem som Àr gÀrningsman oavsett vilket vÄldsdÄd det gÀller tycker jag Àr bra.
Tidningarna brukar ocksÄ tala om vem och vart bÄde gÀrningsman och offer kommer frÄn inte alltid men mÄnga gÄnger det Àr i alla fall för mig av intresse att veta.
Orden Det Àr vÀl kanske nÄgot man fÄr leva med idag ? jag kan bara tolka det som att Kalle menar att det hÀr Àr nÄgot vi kanske fÄr leva med det Àr sÄ otroligt vanligt med vÄldsbrotten och jag skulle stÀlla mig samma tanke och frÄga om det sker i nÀrheten dÀr jag bor att det Àr nÄgot vi fÄr leva med idag för man tycks ju inte komma tillrÀtta med den hÀr vÄldsspiralen.
Sen att det kom i midsommartrÄden ja det Àr trÄkigt men midsommar Àr inte enbart glÀdje likt sÄ mÄnga andra helger brott sker överallt och hade ett mord begÄtts pÄ min ort hade jag sÀkert skrivit om det mÄnga Är för sÄnt sÀtter sig hos oss det kÀnns och det blir en otrygghet i hela samhÀllet.
Vem vet kanske missförstĂ„r jag helt inlĂ€gget men sĂ„ tolkar jag det men den enda som kan svara pĂ„ det Ă€r Kalle Johansson om jag förstĂ„tt honom rĂ€tt đ
#28: Vi kanske ska lÄta inlÀggsförfattaren sjÀlv förklara hur han tÀnkte. Hur vi tolkar Àr inte intressant.
#29: Hej Nefer och god fortsÀttning pÄ midsommaren !
Det hĂ€r Ă€r av ett oerhört stort intresse för oss alla det kan visa sĂ„ tydligt pĂ„ hur lĂ€tt vi kan misstolka varandra jag kanske tolkar Kalle alldeles fel och ni rĂ€tt och jag har redan i inlĂ€gg #28 överlĂ€mnat det till inlĂ€ggs författaren att förklara det Ă€r redan gjort och förhoppningsvis fĂ„r vi svar sĂ„ vi slipper stĂ„ med onödiga frĂ„getecken och undvika onödiga spekulationer đ
#20: Har du flyttat till Ăland
Sorg Àr kÀrlek som blivit hemlös
Vargnatt, jag tog bort ditt insinuerande inlÀgg och invÀntar svar frÄn den det handlar om istÀllet.
/Maria