Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 593 ggr
[cherstin]
0

Mörkrädd?

Är du mörkrädd eller rädd för mörkret?

chik
0

japp.O det blir bara värre…Tvärt i mot vad som är brukligt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fridaaaa
0

Jag är mörkrädd om jag är själv :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

penke
0

..njääää,bara för alla "mångsters" som gömmer sig i mörkret.. 
nä,mörkret gör ju att jag slipper se dem.

eller..hur var det ? Obestämd

Tungan ute

penke

*..vi ser inga stjärnor där intet mörkret är..*

Maria
0

Jag var som barn och ung men när jag själv fick barn och vi var ensamma en del på landet bl.a så ville jag inte visa att jag var så rädd.

Barn märker säkert mer än man vill men min mörkrädsla försvann gradvis och numera har jag inga problem alls.

/Maria

Cristine
0

Nej inte nu men jag har varit, då det fanns så mycket aktiviteter i huset att jag var tvungen flytta därifrån. Jag har ju bott mitt i skogen som min släktingar sade, fast det var 500 meter till vägen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Nej.  Då skulle jag inte våga bo som jag gör!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Namiko
0

Mörkrädd är jag inte, älskar att vara ute och promenera mitt i natten. Däremot är jag ganska lättskrämd och går ogärna ut ensam när jag sett skräckfilmer. Men det gör jag så sällan så för det mesta känner jag mig trygg och trivs i mörkret.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

zabelle
0

Nej, mörker skrämmer mig inte.

Zabelle   

Farwuq
0

Jag är mest rädd för det mentala mörkret.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

WinterPrince
0

Är inte rädd för mörkret i sig. Däremot har jag en livlig fantasi och oväntade ljud kan bli alla möjliga läskiga saker. Oftast somnar jag fortare än kvickt när jag väl släcker lampan, så jag sover lugnt ändå.

Toyan
0

Inte rädd för mörkret i sig men för vad som kan döljas däri, bor ju i stan och det finns några gator/vägar där jag inte går ensam i mörker.

[peter54]
0

Nä, jag säger som Anders att då skulle jag inte kunna bo här. Vi har en del bekanta som inte vill komma hit under den mörka delen av året, som exempelvis nu, just för att här inte finns några gatlyktor …

Bybo
0

Som barn var jag mörkrädd, spökrädd och hade mycket fantasi, men jättenyfiken på spöken, lyssna på spöklika berättelser osv…

När jag blev lite äldre (typ 11-12 år) och sov i tält med kompisar, var det alltid jag som drog i gång en massa spöksnack…sen var jag livrädd och inte sov på hela natten, medans mina kompisar låg och sussade så fint.

Nu är jag inte alls rädd, vill snarare att det ska spöka och så. Eller, jo lite rädd kan jag vara när jag går hem från bussen igenom skogen och det är kolmörkt :)) Men, är nog mest rädd för att bli rädd…finns massor av vildsvin som kan skrämma sk*ten ur en…ja, en björn har också lufsat omkring här Tyst

[peter54]
0

Jag blir nog lika rädd om ett vildsvin brakar över stigen framför mig i fullt dagsljus som i kolmörker Flört

Branneli
0

Ingen rädsla för mörkret.

Så fascinerande vad mörkt det är på landet/i skogen.

Man ser ju inte ens handen framför sig Förvånad

[cherstin]
0

Jag är inte mörkrädd men,,,jag är rädd för det jag inte ser i mörkret..

kan man verkligen säga så???

Cherstin

Lorita
0

Jag älskar mörka varma höstkvällar Cool

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

aggeelin
0

Nej, inte ett endaste dugg. Jag tycker om mörker och känner mig trygg med det. Har lärt mina barn att vara trygga i mörkret och tyckte inte om när deras farmor sa "nu är du väl rädd när det är mörkt" - dumt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Bybo
0

#14 Ja, eller hur :))

I dag/kväll kom ena sonen hemrusande med andan i halsen *fniss* Han hade hoppat av bussen och gått igenom kolsvarta skogsbiten och sjöng i vanlig ordning.

Helt plötsligt, så hade det brakat till brevid honom, och det lät som största odjuret brakade fram haha… Han lallade till (fortsatte sjungandet skrikande) och sprang som en galning.

Väl framme vid vägen, så andades han ut..men, hann inte börja gå förrän det brakade till brevid honom igen! Och nu lät "den" flåsgrymtande" eller vad han sa!

Hahaha…jag garvade så jag nästan gjorde på mig då han berättade det…Ujujuj…vilken taskig mamma jag eeee…