Festliga fredag
När veckan är slut, brukar jag alltid vilja ha en liten njutningsstund på fredagskvällen när jag kommit hem.
Sitter just nu och klurar på vad jag ska äta ikväll.
Nu har jag ju börjat idrotta igen så det måste vara näringsriktig mat och mat som inte är ohälsosam (helst).
Lutar nog åt fisk och skaldjur, trots att man inte bör äta skaldjur mitt i sommaren. Kanske en hel lax… mums vad gott, det vattnas i munnen!
Vad tänker ni äta ikväll?
Först blir det kvällsdopp sen blir det cajunmarinerad grillad lax 
Till laxen blir det romsås, hemmagjord potatissallad, grönsaker och något gott i glasen.
Zabelle
Ikväll? Absolut ingen aning - det är ju evigheter dit 

Ikväll ska vi grilla fläskkarre och till det blir det färskpotatissallad med sockerärtor, räddisor, tomat, ruccola och isbergssallad med en vinegrätt på olja, rödvinsvinäger, citron, salt och peppar.
Ska se om de har jordgubbar i centrum här på vår lilla ö också…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag äter mycket skaldjur sommartid.
Ikväll har vi inga planer då jag inte vet när min man kommer hem.
Kanske blir det en kantarellmacka då jag fick tag i fina sommarkantareller.
/Maria
I kväll har jag ingen aning men nu ska jag äta äta ute i min trädgård Gaspacho och sedan små lammkotletter med grillade paprikor i dressing. Sangria!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#5 Sangria är såååå gott! 
Zabelle
Japp!
Säger jag konstiga saker när jag kommer in så har jag fått solsting..iiinte sangrian, fast den är god ..jag har smakat på den några gånger för att känna om jag blandat rätt.

#8 Hur blandar man Sangria själv Cristine?
Zabelle
Häll vinet i en flaska 1,5 l , ett litet glas Cointreau, en annan glas konjak, ett halvt glas gin, och slutligen apelsinjuice och tre skedar socker, eller 3 stora glas portellodricka som ger sötma, lägg i en kanelstång och stäng flaskan som om var en shaker, skaka vätskan ca 5 sekunder (inte skaka för mycket )Ha vätskan i kylskåpet tills den ska användas.
Tärna frukten som skall vara i 3-4 sorter. det går bra med alla frukter utom banan.
Det är inte nödvändigt använda alla spritsorter utan det går bra med en. Jag tog ett glas hembränt*fniss*

#11 Tack Cristine,
Det ska bli så gott!
Zabelle
Jag och gubben ska på restaurang i kväll och vad vi äter visar sig. Förmodligen en blodig biff med goda tillbehör.
men först ska fotbollen klaras av. Min gubbe är tack och lov inte så intresserad annars men nu är det ju Holland som spelar så det vill han faktiskt se. Jag kanske tittar lite jag också 
Sedan går vi ut