Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 40 ggr
beem
3

Drömboende

Om du får fantisera fritt utan tanke på pengar hur ser då ditt drömboende ut ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Fridaaaa
3

Hus på landet med stor trädgård. Länga där man kan ha hundgårdar så man kan ta emot hundar som behöver jourhem eller liknande, länga för att kunna ta hand om kaniner. Stort garage till bilarna.

Vill ha hus med karmin/kakelugn så man kan laga mat vid behov, elda för värme.
Inget nymodern hus, det är jag inget fan av.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

johan
3

Passivhus certifierat hus (extremt energieffektivt) med dom smarta hem-prylar jag upptäckt över åren att jag uppskattar mest på plats från början. Hade velat få planera planlösning och läge själv.

Solceller, batteri med "ödrift". Effektivt värmesystem.

Orbital Showers duschar, som renar och återanvänder vatten så att en dusch förbrukar mindre energi och mindre vatten.

Förutom att vara smart och modernt, vill jag ha beprövad teknik som en vedspis och jordkällare.

Skulle vilja ha en sjötomt som ligger tillräckligt avsides för att kunna bada naken när man känner för det.

Närheten till skog, grusvägar och natur, men enkelt tillgång till stad och matbutiker.

Mvh // Johan

Maria
2

En liten stuga av trä vid havet. Vindpinade klippor. Knappt någon trädgård.
Två rum och kök max. Vedspis.

/Maria

beem
2

Jag har flera drömmar.
Jag drömmer om en stor Västerbottensgård röd med vita knutar.
Den ska ligga vid vatten. Den ska ha en stor trädgård där höns promenerar runt. Det ska även finnas plats för grisar.
Min andra dröm är ett litet hus, även det rött med vita knutar. Det ska ligga på en ö. Jag vill inte att det enda huset utan jag vill ha grannar. För att ta mig till och från ön ska jag ha en skötbåt.
.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris