Recept på mat ?
Hejsan ,
tänk va olika det är med recept på mat på olika maträtter , man kan tro att dem tävlar på nätet , dessa företag som har egna hemsidor där dem lägger ut mat och videor .
Nu valde jag Per Mobergs Biff Bourgignon
https://www.koket.se/per-morberg/soppor-och-grytor/kott/boeuf-bourguignon-a-la-per-morberg
Testar den men tror att jag använde hans recept sist med när jag hade tjejkväll. Han är duktig tycker jag.
Jaja, ,, okej , kollar på receptet och sen återkommer jag imorn Om det blev detta recept.
Kollar ni runt på olika recept när ni ska laga mat ??
Berätta gärna , tack.
HH 🙂
- Redigerat 2024-03-22 10:20 av Maria
Jag kollar runt. Tycker det är jätteroligt att testa nytt.
Ser ofta på morgonteve och där brukar de laga god mat. Man hittar sedan recepten i "nylagat I rutan "🙂
Boef Bourguignon är jättegott.
/Maria
Jag kollar också runt en del, trots att jag har jättemånga kokböcker, som jag också läser ofta. Köket.se är en favorit och där finns massor av trevlig inspiration och man kan skapa sig en användare och spara sina Favoritrecept där. Jag sparar också intressanta recept i datorn, har en kokboksmapp. Sedan finns det massor av recept inne på Matlust och Matbröd också 😉😎
/Désirée
Japp.
Matlust är en bra iFokussida😉
/Maria
Jag brukar aldrig följa recept när det kommer till mat, men jag kan ta inspiration från sånt jag sett. Jag får ofta upp matlagningsreels på instagram tex där jag fått mycket inspiration, men då följer jag typ bara i stora drag typ ingredienserna och kanske sättet det lagas på. Mäter inte och håller på utan kör på känn.
Bakning däremot har jag lärt mig att freestyla ofta är en dålig ide.
När jag gör någon ny maträtt följer jag receptet första gången och brukar göra anteckningar om det jag vill ändra till nästa gång. Mer kryddor t.ex eller mindre mängd vätska.
/Maria
Trots att jag är LCHF-are sen 18 år tillbaka, så kan jag lätt inspireras av Sveriges Mästerkock på tv. Dom är otroligt duktiga trots att dom är amatörer. Fö använder jag mej mest av recept på Diet doctor (kostdoktorn) och på youtube.
#1:
Så trevligt Maria .
Kul att du tycker om det .
HH 🙂
#10:
Ja , ok, Sveriges Mästerkock är bra , dem är verkligen duktiga , dessa människor som tävlar om denna titel
Sen kan man gå in på Tv4play.se och se deras recept.
Det är så bra. Går in där ofta och kollar på olika kockar , man får så mycket tips där.
Sen HUR man lägger upp maten fint på olika tallrikar . 😊👍😍
HH 🙂
#9:
Det gör jag med , följer receptet OM det är första gången jag lagar den rätten . 😃
Sen kan man göra på annat sätt .
Precis , mindre vätska tex .
HH 🙂
https://alltommat.expressen.se/recept/boeuf-bourguignon-recept/
Jag gör det här receptet istället , det verkar bättre än Per Mobergs , ,
Min syster lagade av detta recept ..
HH 🙂
#14 Så brukar jag göra. Jättegott.
/Maria