Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 468 ggr
Maria
0

Godmorgon fredag 23 december

Godmorgon dan före dopparedagen.

Hur har ni det i julstöket? Hoppas ni kan pausa mellan alla göromål.

/Maria

Maria
0

Jag är ju kass när det gäller mitt eget matintag. Jag känner inte hungerskänslor på samma sätt numera.

Jag kom på att igår så åt jag några pepparkakor och på kvällen knäckte jag valnötter. That´s it.🤫

Min man hade ju ätit middag innan han kom hem och på kvällen tog han köttbullesmörgås med de nya julköttbullarna.

/Maria

aggeelin
0

#1 Oj då! Då får du äta ordentligt idag! :) Jag stökade till 01 inatt då jag har sovmorgon nu. Är ledig idag! Igår han jag med att handla, laga mat av det jag hittade I kylskåpet, göra ett mjukt julbröd (typ kryddlimpa), göra lite mer julsenap, koka risgrynsgröt, tvätta en tvätt och hänga, sätta julsenap i ugnen och städa kattlådorna. Suck. Jag klämde liksom in en extra dag där. Nu ska jag snart gå upp och äta risgrynsgröt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Jösses Agge. Jag fattar inte att du orkar. Se nu till att få vila under helgerna också.❤️

Jag ska strax slå in julklappar. Får se hur det går med två busiga katter.

/Maria

Carrosh
0

Godmorgon!

Jodå läget är under kontroll, även om det är lite grann kvar i form av matlagning, handla det sista och småfix. Men vi är två, så nu blir det lite lättare :) Katten är tokig dock, eftersom hon inte får något gott från julmaten.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

aggeelin
0

Idag ska vi handla, förhoppningsvis det sista och så ska jag slå in julklappar. Granen ska kläs och lite pynt fram. Imorgon väntar den lugna julafton och den 25 kommer "kaosjulen" med alla 15 gäster. På annandagen vilodag framför tv med många filmer.

Maria
0

#5 Då har du i alla fall varannadagsjul😉

/Maria

aggeelin
0

Precis! Så är det! :)

Maria
0

Nu har jag fileat saltsillen och lagt den i blöt. Jag var fet upp till armbågarna kändes det som och då är det bra att tvätta händerna i Yes😉

Himla svårt när jag har nedsatt kraft i båda armarna numera så det blev väl inte så snyggt men sillen ska ju hackas.

Nu är det bara äggosten och gravlaxsåsen kvar att göra.

Min man gör sillsallad och kålsallad när han kommer hem.

/Maria

[PeterTM]
0

God afton 🙂

Nu har vi just avslutat en av årets traditionsmiddagar, lutfiken. Underbart god middag och jag känner mig priviligierad som fått tre av mina favoriträtter på en och samma vecka. 😃

aggeelin
0

Lutfisk är så gott! Jag hoppas ha möjlighet till att äta så gott före tjugondag Knut.

Maria
0

Lutfisk har jag väldigt svårt för och tack och lov min man också.

Däremot vet jag att min bror älskar det. En gång när han åt det på en lunchrestaurang så tog han fel på peppar och kanel så han fick faktiskt byta sin kanelkryddade lutfisk😃

Kanelen var ju till gröten haha.

/Maria

[PeterTM]
1

Ja lutfisken i sig smakar ju inte mycket. Det är den fantastiska tjocka vita såsen med grovmalen kryddpeppar till kokt Potatis och ärter som utgöt det goda, jag älskar det 🙂

aggeelin
0

Precis så ska det vara Peter! Ärtor är såå gott till!