Vad ska du äta idag?
Jag vet inte än, ska ta en titt i kylskåpet.
Har ingen Potatis så sill blir det inte iaf.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det blir nog potatissallad med stark korv. Köpte igår. Enkelt och lätt, krävs inte mycket tillagning.
Idag blir det inget avancerat eftersom jag jobbar. Det blir "Busenkla korvgrytan".
Här blir det nog pasta och köttfärssås. Det brukar bli det när fantasin tagit slut.
/Maria
Vi ska äta ute i något av festivaltälten, grannstaden har festival hela helgen :)
Potatisgratäng, kött och sallad står på menyn. Dricka starkt står oxå med på menyn, men det blir nog läskeblask för min del.
Vet inte, ungarna är inte hemma till middag, så vi hittar på något enkelt själva 🙂
Det blev Cous-cous och en köttbit för oss, längtar till måndag då vi kan köpa potatis.
Fläsklägg, rotmos och senap.
Vi åt rotsaker i ugn med fetaröra o köttätarna chilihamburgare.
Chips och öl
Vi ska äta korv med bröd och diverse tillbehör som rostad lök, bostongurka, guacamole, gräddfil, ost och skaldjursröra. En enkel men god anrättning!
/Christina
#8-9-11 Lät gott!
Här har vi ätit tacos. Min son stod för själva matlagningen och jag assisterade. Jag är riktigt stolt över hur 13-åringen lyckades vid första försöket. Han har väl hjälpt till att hacka grönsaker och värmt bröden förut, men då har någon av oss föräldrar fräst köttfärs och kryddat.
Vi bakar inte bröden själva eller gör egen kryddning från grunden. Jag brukar dock bättra på köttfärsen med lite extra. Det där färdiga tacokryddpulvret är bara medelmåttigt för mina smaklökar. Jag vill ha extra allt av tillbehör också.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare