Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 199 ggr
MonicaLagerquist
5

Husdjur

Hade du husdjur som barn?

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Magi-cat
3

Jag växte upp med katt. 🐈💚💖 Underbar och mycket personlig katt.

En period i min barndom hade vi även vita möss och sköldpadda. Alltid djur som omhändertagits när de tidigare ägarna tröttnat.
Vad jag älskade dessa djur! 💖

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
3

Jag hade en massa husdjur som barn.
Katt,kaniner, undulater akvarium,marsvin .

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Carmarino
1

Hade katter och ormar.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maleficum
1

Uppvuxen med akvarium (mamma brukade sätta mig framför det när jag var liten) och har alltid haft akvarium.
Skaffade mina första fåglar vid 12 år och har haft fåglar av olika sorter sedan dess.
Senare blev det kaniner och även hund.
Akvarie, fåglar och kanin har varit med mig hela tiden men hund har jag inte själv för tillfället (föräldrarna har).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carmarino
1

#3: Kom precis på att vi under ett par år hade zebrafinkar också. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Nephi
3

Uppvuxen med akvarium, hamster och möss. Även katter dök upp i familjen senare i tonåren😊
Gammelmormor hade undulater jag gärna pysslade med när jag var hos henne.

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

beem
2

Jag hade inga husdjur. När jag tänker på det så hade ingen av mina kompisar husdjur. I släkten fanns 1 hund. Lite märkligt tänker jag nu.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

• Redigerat 2026-10-03 17:51 av beem
Fridaaaa
2

japp!

Uppväxt med djur, katter hundar kaniner, marsvin, fåglar, höns akvarium mm :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

TccT
2

Katt, kanin och guldhamster är vad jag kommer ihåg att vi hade.

flocken
2

Uppväxt med djur.
Katt ( nu jätte allergisk), hund, kanin, fågel, råttor, hästar, gerbil( ökenråtta)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

kara_murray
2

Vi hade hönor (mycket kort period), hund och katt när jag växte upp.

Tarotstollan
2

Vi hade katter och en schäferhund när jag var liten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

worst
1

Oh, ja!
Vi hade många schäferhundar när jag var som minst (polishundar). Senare diverse sorters jakthundar. Jag tycker att man lär sej ta hänsyn till en annan varelse när man har hund!

Draken
1

Vi har alltiod haft hundar hemma. Vi hade även katt i en kortare period. Jag har även haft egen häst.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
1

Jag älskade djur men mina föräldrar hade aldrig haft djur .
Jag hade iallafall två undulater. Jocke och Jocke. Sedan fick jag en guldhamster som hette Patrik.
När jag var 12 år så gick min dröm om en hund i uppfyllelse och min älskade långhåriga dvärgtax Bambi flyttade in.

/Maria

Ana.J
1

Yes!
Fick ha marsvin, gerbil, hamster & hund när jag var liten. Gick även på ridlektioner <333 Ville ha katt men är var allergisk. Idag har jag själv också en liten pomeranian! :D

// Ana

DesK
2

Far tog hem en misshandlad schäfer, som polisen hade omhändertagit, när jag var ca 1 år gammal. Han vaktade mig noga och såg till att jag inte ramlade i sjön bl a. Senare blev det 2 små miljövänliga gräsklippare - shetlandsponnys och någon guldhamster. Efter schäferns död tog far hand om en grand danois. Vi hade stor tomt och far var mycket duktig med djur överlag.
Min första helt egna hund köpte jag på 1980-talet, det var en fantastisk dobermanntik. Senare köpte jag och min man en borzoi och därefter en akita, efter akitans död köpte jag min shiba från samma uppfödare som akita. Katter och kaniner har jag också haft.

/Désirée

Leya
1

Min pappa tyckte varken om hundar eller katter så det fick vi inte ha, och det hade inte funkat rent praktiskt heller, men det förstod jag inte som barn. Men vi hade akvarium en period och burfåglar. Men det var inte många år. De flesta somrar var vi bortresta ett par veckor och då måste man ju ha hjälp med djuren så det var nog lika bra att vi inte hade djur.

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

Draken
1

Jag fick mitt första akvarium när jag var 12 år gammal, det var ett "hav" på 150 liter. Och när jag tänker tillbaka på vilka konstellationer jag hade i det akvariumet så blir jag mörkrädd 🫣

Har alltid haft minst ett akvarium igång sedan dess, förutom en kort period när jag flyttade från Norge till Sverige 1990 och inte kunde ta med mitt akvarium.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis