Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 211 ggr
Maria
0

Godmorgon midsommardagen.

Godmorgon alla.

Vi la oss inte förrän 01.30 vilket är väldigt sent för oss.

Vi satt uppe med in bror och svägerska och spelade Bezzerwizzer de sena timmarna. Jättekul sällskapsspel (om man inte får några sportfrågor)😉

Det är bara jag och min man som är vakna ännu.

/Maria

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon!

Inget firande igår, sambon var på språng, Roxy började löpa igår och jag brukar inte direkt fira midsommar så blev matjesill m. Potatis & gräddfil bara här hemma hihi

Måste bege mig till affären idag, lite saker som saknas, hoppas inte det är för mycket folk xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Vi åt ingen traditionell midsommarmat i år utan på dagen åt vi Pill Pill.

Räkor i het olja men heta kryddor och bröd som man doppar i. En spansk rätt. Min bror och svägerska bor ju i Spanien halva året numera😉 Det var så fint väder att vi kunde sitta ute.

Senare åt vi jättegoda älgfärsbiffar. Ett nytt recept och efteråt glass med hallon och chokladsås.

/Maria

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Det blev en bra midsommarafton. Fint väder men lite kall vind.

Enligt tradition så äts inga färskpotatis i detta hemmet förrän på midsommarafton och då hämtas de direkt från potatislandet. De blev klara även i år trots att blasten frös av i maj.

Även jordgubbspremiär blev det, finns väl inget godare än solvarma gubbar direkt från plantan? Och de smakar ju verkligen jordgubbar.

Och kräftor som avslutning på dagen var populärt! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#3 Härligt! JAg sökte efter eko-färskpotatis men fann inte någonstanns 😕 Så här blev det vanlig Potatis men fungerar lika bra det.

Den tårtan ser god ut 👍

Anders 50
0

#4 Du får börja odla själv, går ju göra i spannar. Och tack…tårtan var god. 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

#5 Jag är inte så haj på sånt där 😉

[peter54]
1

God middag 🙂

Här har vi just avslutat frukosten, 13 personer har ätit i två, tre olika omgångar efter hur länge var och en sov, jag var inte uppe före 10, jag gick ju upp 05 igår och kom i säng 01 idag, så det fanns uppdämt sömnbehov 😉

Gårdagen föll väl ut, femkampen blev uppsluppen och mycket rolig. Frugan hade bestämt tjejlag och killag, vilken visade sig vara en missräkning, tjejerna torskade stort 😉

Vi kör ju knytis när vi har gäster, vår lott var huvudrätten och det var en sorts varm potatissallad och kallskuret kött som marinerats i vinäger och något annat gojs. Alla var mycket nöjda med maten (utom jag som bara avskyr vitlök) 🙂

Maria
0

Så nu är vi ensamma hemma igen. Lille Lakritz har haft en del problem när vi har haft nattgäster.😉 Han har visserligen varit framme och spanat in "främlingarna som ändå varit här ett par gånger innan men han har varit väldigt avvaktande..

/Maria