Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 812 ggr
Fridaaaa
1

God morgon 2 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er!

Jag är uppe tidigt idag, redan halv 7. Sambon körde till jobbet då och jag kunde inte somna om. Menmen….

Ska ha en begreppstentam idag, se hur det går. Är via datorn.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

#0 Lycka till! Kryssa lugnt!

Här skiner solen och det blåser ute.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
0

Gomorron

Jag blir lite vilse på dagarna när det är fridag mitt i veckan, men jag kom upp som jag skulle när klockan väsnades strax innan 5.
Nu är det dax för fikapaus. 😃

Solen skiner över Malmö också, men det har varit en kall natt. Fick leta fram isskrapan 😮

Zabelle   

aggeelin
0

#2 Frost!! Nej, nu får det ge sig!!

[peter54]
0

God morgon 🙂

Jag har inte lyckats öppna sidan förrän nu, därför är jag sen in här. Här blåser det halv storm som vanligt och det är växlande molnighet.

aggeelin
0

Är snart på väg till jobbet. Har jobbat hemma på fm och det har gått bra!

[Sisa]
0

Halloj!

# 0  Lycka till säger jag med!

Ledig från jobbet är jag..varit ute och krattat.  Men..det blåser så mycket..tröttnade!

Fortsatt fin dag till Er!      🌺

Fridaaaa
0

Hann precis på 45 min som var maxtiden puh… Eller ja enligt min klocka hade jag 5 min till godo ungefär men enligt deras hade jag 2 min till godo? Men tja, se vad resultatet blir sen 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

Gokväll!

Jag kom inte in i morse, fick bara upp en skylt med "oops..det blev visst fel" eller nåt sånt. Men bättre sent än aldrig! 😉

Min gamla jordfräs blev för dyr att laga så jag tog en tur till grannsamhället i morse och hittade en bra begagnad med 2 växlar fram och en back. Så nu väntar jag bara på värme i jorden så det går att ge sig på grönsakslanden. (Förra året var allt klart 28 april, allt sått och Potatis satta!)

Resten av dagen tillbringades i växthuset med att plantera Isbegonier, det blev ca 2500 som kom i större krukor där de ska stå och växa tills det är dags för försäljning.

Nu är det avkoppling med dator, TV och pilsner! 😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

God kväll 🙂

Händelserik dag blev det, barnen i skolan som vanligt. Därefter kom en reporter och fotograf från Kamratposten för att intervjua barnen och ta bilder till en artikel som ska komma om barn som har orm som husdjur.

Lovisa hade en lapp med hem från skolan om flickan som blev våldtagen på valborg här. Det är en kamrat till våra barn som drabbats. Hemskt att det finns så sjuka jä…r att de ger sig på en 12-årig flicka.

Sedan har barnen varit på sedvanlig scoutträff och nu är det godnatt och sov gott.

stina63
0

Gokvällls

Vet ni vad jag har gjort? Jo jag har sprunget vårruset i malmö  5 km, De som förvånade mej är att jag hade konditon att springa nästan hela vägen, Ja jag gick mellanåt men jag blev förvånad. De blev dom två som jag sprang med också.

Nästan 7000 var här i Malmö och sprang.
Heja stina hehe

Anders 50
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#10 Du imponerar! 😃

Är ju värt en hyllningssång1  (utan andra avsikter..  ;))

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Hehehe Tack Anders,😃

fotokrafs
0

Idag kom bästa väninnan. Jättekul!
Jag lekte god värdinna och tog fram kaffekopparna vi annars aldrig använder
tände ljus och hade fixat med fin krukväxt på bordet och mycket fika
Kul att göra sig till ibland när man väl får gäster på besök

Nu har vi fixat "picknick-korgen" till fredagens utflykt.
Kanske svänger förbi ett Sörmlands-slott på vägen 😉
Målet är annars att hälsa på mamma

#10 Härligt Stina! 🏆

zabelle
0

#9 Stackars lilla tös. 😭
Måtte de få tag i den som är skylig, så han inte kan skada fler så barn.

Zabelle   

[peter54]
0

#14 I onsdags sa jag till min fru att jag tror att den är en flicka vi känner till. Igår hade vår dotter en lapp med sig från skolan om händelsen och det visade sig att jag hade rätt, det var den flickan.

Sedan sa jag igår kväll till min fru att jag tror att det är "den" mannen som är den skyldige. Idag ringde frugan till mig på dialysen och sa -är du synsk? Jag hade gissat rätt igen.

zabelle
0

#15 Hoppas tösen får hjälp och stöd efter en sån traumatisk händelse.

Zabelle