Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 789 ggr
Cristine
1

Kaffe te eller choklad ?

Vi har nyss druckit choklad med skorpor..mmm så gott det är så här på kvällskvisten. 

Men på morgonen får jag inte i mej mer än kaffe, min kaffemugg är outbytbar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jessicahagstrom94
0

jag dricker varken kaffe eller te och älskar choklad! :D

tlover
0

jag är Medarbetare i te.i.fokus så ni kan nog gissa vad jag dricker 😉

bra te är riktig livskvalite för mig 😃

l'm back

[typellisch]
0

Te i all dess former :). Har bytt ut morgonkaffet till morgonte, haha.

Cristine
0

jag dricker gärna ett afrikanskt te på kvällen roobois eller något med inslag av kanel.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Dricker i regel kaffe på morgonen.

Te är sådär gott, beror på smak.
Choklad blir det sällan, inte så nyttigt direkt 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

En stor (eller två) balja te på morgonen och kaffe på jobbet. Jag väntar med kaffet till jobbet, tycker att det blir för mycket att greja med - jag som är morgonlat!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Jag dricker inte kaffe någonsin och choklad tål jag inte, jag får oerhört ont i matstrupen om jag dricker choklad mer än någon enstaka gång, därför blir det inte ens en kopp om året.

Jag dricker te, men inte vilket te som helst, för mig ska det vara Twinings Earl Grey. De flesta andra smakar mest hö tycker jag. Påste dricker jag aldrig hemma och fruktte tycker jag bara är varm saft.

🙂

aggeelin
0

#7ja det finns många sorters te som smakar hö, men jag dricker grönt te och det har inte hösmak (finns säkert något) grönt te med citron eller apelsin är gott och faktiskt inte varm saft 😎

[peter54]
0

#8 Ja tidigare fanns det grönt Earl Grey från Twinings på lösvikt, men nu finns det bara i påsar. Då brukade jag blanda svart och grönt i lika delar, men nu när det gröna är borta ur sortimentet blir det bara svart. 

Ett tag körde jag en blandning med Twinings Earl Grey svart och Kobbs Earl Grey grönt, men det senare har också försvunnit ur hyllorna.

Citron i te vill jag inte ha, då smakar det konstigt att ha mjölk i teet och det har jag alltid. Rent grönt te är också knepigt att ha mjölk i, men blandar man svart och grönt funkar det bra tycker jag.

Alla såna "fjollteer" som de säljer i teshopar tycker jag smakar en massa annat, inte te, jag menar såna som "Sörgårdsblandning" och allt vad de heter.

🙂

aggeelin
0

Svart te (och då blir det väl earl grey) är gott med mjölk i. Det har jag druckit i många år innan jag började med grönt te.

Att blanda grönt och svart blir gott tror jag. Jag tror att det finns även finns goda tesorter i tebutiker. Det gäller att hitta rätt butik, kanske.

Jag har provat i tre-fyra butiker här i stan och det finns bara gott te i en av dem. Jag ska inte handla i dem mer. När jag provköpt te där har det smakat hö eller beskt och jag har fått ge bort det. Och så har det varit gammalt och smaklöst ibland.

Anders 50
0

Kaffe i stora mängder.

Te någon gång till macka.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

🙂Sällan te till macka, mycket te med te!!

[peter54]
0

Haha, alltid macka till te, aldrig macka annars 😉

Caroline L
0

Det te som är godast är Indian Spice med mjölk i. Testa!!

Jag dricker kaffe varje morgon. å ibland choklad på fik.

JereMina
0

Som du Cris…kaffe på morgonen

tlover
0

#9 Earl grey är det citrussmak på, Earl grey innehåller nämligen bergamottsolja (bergamott är en citrusfrukt) så du dricker citrus i teet 😉

Själv köper jag te på internettebutiker, fysiska tebutiker har sällan den standard jag vill ha. Jag köper inte parfumerade teer eller utan neutrala som tex sencha, Gyokuro, Matcha, tie kuan yin, mild Yunnan pu-erh etc etc det närmaste jag kommer parfymerade teer är teer som sovit bland blommor.

l'm back

[peter54]
0

#16 ja men det är olja (extruderad) och innehåller inte någon nämnvärd halt askorbinsyra som skär sig med mjölken.

🙂

Afturelding
0

Te! Jag älskar te. Kan dricka flera koppar om dagen om det är kyligt. Jag tycker dock om kaffe och choklad också, men det blir inte av lika ofta.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tlover
0

#17 Sorry missade att det var pga mjölken jag skyller på att klockan var halv sex på morgonen

l'm back

chik
0

kaffe 😃. många muggar innan jag vaknar till liv..

Sen på dagen dricker jag mitt egna te.som jag har Gojabär russin,skivad ingefära o i bland lite enbär. som jag har på en termos så det får dra riktigt..Gött..

Lena.P är jag i verkliga livet.

flisan708
0

Kaffe är nr 1 för mig, blir några koppar per dag. Gillar vanligt bryggkaffe men har även en kaffekvarn så jag maler bönor själv. Kapselmaskinen är en vardags glamour grej, kul att låta sina gäster välja vad för typ man själv vill ha.

aggeelin
0

Åååhhh, #20 det teet låter gott!