Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 1187 ggr
Fridaaaa
1

Melodifestivalen 2013

Drar igång idag, i Karlskrona.
Jag har lyssnat på låtarna redan (finns på nätet att lyssna på) och jag kommer verkligen inte se programmet ikväll, tycker låtarna var tummen ner :/ Liten besvikelse….

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
0

Jaså, är det redan nu i helgen! Jag har lite dålig koll, har inte kollat på flera år. Men kanske gör det ikväll, kan vara lite underhållande Glad

/Christina

flisan708
0

Jag tänker kolla ikväll, är ledig så jag passar på. En väninna och Jag brukar messa och diskutera låtar, kläder ect. Melodifestivalen är kult!

aggeelin
0

jag har inte kollat igenom  vilka som med ikväll. Kanske att jag ser på det men troligen i inspelad version.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2

Jag ska se en deckare på NetflixFlört

/Maria

Anders 50
0

Tänk så bra de här TV-boxarna är, med hårddisk, så man kan spela in! Skrattande

Och sen kan man snabbspola eländet!

För liite nyfiken är man ju ändå. Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#0 Var kan man lyssna? Jag letade med hittade bara sidor där man måste registrera sig som medlem och det vill jag inte.

Fridaaaa
0

#6 Här :D  Jag sökte på melodifestivalen 2013 på google och då kom den upp som första :)

aggeelin
0

#5 Snabbspola är jättebrA!!

[WickedAlly]
1

Ni som inte kikar missar inget i alla fall, såhär låg kvalité har det inte varit på många år. Fast pausunderhållningen var bra.

zabelle
1

#9 Håller fullständigt med dig, ingen låt som fastnade hos oss i alla fall.

Zabelle   

[peter54]
1

Ja verkligen, vilket dravel. Den "japanske" transan från Sundsvall var minst dålig tyckte vi alla här, men den andra låten som gick direkt till final var ju rena dyngan.

Glad

aggeelin
0

Här gillades David Lindgren där det dessutom ingick ok dansare. Den där som sjöng falskt om Paris var sämst, tyckte vi

flisan708
0

De låtar som gick vidare var de bästa från den deltävlingen. Davids låt var sämre än förväntat men ok, vinner knappast i år. Yohio s låt var kvällens bästa låt, även om den inte var perfekt. Tycker Yohio är intressant som artist, väldigt androgyn och annorlunda. Ser ut som en japansk seriefigur, tror det kallas manga. Tror faktiskt han kan vinna hela festivalen just för att han är annorlunda. Gosa gosa kan nog bli en sommar plåga på radion, refrängen sätter sig lätt i skallen. Järvinens text var fin men borde haft ett snabbare tempo och spelats av ett dansband. Eric Gadds låt var ok och ge han sin comeback. Ser framemot de nästa deltävlingarna, åtminstone de jag kan se. Köper alltid samlings skivan.

Maria
0

Ah, känns som jag inte missat något särskiltSkrattande

/Maria

aggeelin
0

#13 Bra sammanfattning!!

[peter54]
0

Jag tycker att det är alldeles uppenbart att Sverige inte vill riskera att få arrangera nästa år igen.

Vi tyckte alla att David Lindgrens låt var värdelöst tråkig, killen Jay Jay med Paris var ju sämre än Jan Teigens norska bottennapp för 20 år sedan, helt enkelt skrämmande låg nivå.

Gosa passar i barnkanalen, kakor och bönor - urtrist bidrag, Erik Gadd gjorde bara ytterligare ett skvalmusiktillskott till alla hans tidigare skvallåtar. Den sista låten med Caisa och vad killen nu hette, nja visserligen bättre fart men ingen höjdare det heller. Järvinen - sömnpiller.

Flört

Maria
0

Den sämsta schlagerlåten genom tiderna är väl ändå Forbes "Beatles"?

Kanske det blir ett nytt rekord i år med tanke på vad ni skriverSkrattande

/Maria

aggeelin
0

#17 Ja, Forbes en av de sämsta!!!

Fridaaaa
0

#16 Dock har det varit lika kasst många år nu tycker jag, ingen skillnad från tidigare år nu tycker jag :/

aggeelin
0

Nja, vi tyckte att det var rätt ok, ingen (mer än Paris) var riktigt dålig tyckte vi. Sen kan vi ju undra varför artisten som sjöng "Gosa" hade fått just den låten. Den tjejen kan verkligen sjunga soul!

KaiPon
3

Jag känner mig inte okej med att YOHIO kallas "japansk transa". Fölåt, men det var verkligen inte okej i min bok. Ja, han har en annorlunda stil som är kraftigt inspirerad av den japanska stilen Visual Kei, men att kalla honom transa för det känns bara lågt. Nu när jag fått det ur systemet måste jag säga att jag inte är det minsta förvånad att YOHIO gick direkt till finalen. Jag tyckte själv den låten var underbar. Jag och en kompis såg det här på skolan. Kunde inte vara stoltare över det! Dessutom tyckte min mamma bättre om YOHIO än Eric Gadd, vilket förvånade mig på ett mycket posirivt sätt, då mamma älskar Gadden i vanliga fall.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[peter54]
0

#21 Jag menar inte att skymfa, men visst måste man väl vara transsexuell för att kunna gå in i det som han gör. Jag tror helt enkelt att han är transsexuell, inget glåpord i det, bara min uppfattning. Jag uppfattar detta på samma sätt som jag uppfattar babsan, och den killen är ju transsexuell.

Låten gillar jag inte alls, men den var tycker jag som jag uttryckte det tidigare, minst dålig i fältet.

Glad

Att du som är japanmusikfrälst gillar det förstår jag mycket väl, det visste jag att du skulle göra direkt när jag såg honom.

Fridaaaa
4

#22 Nej man måste inte vara transexuell bara för att man har dem kläderna han bär. Det är en speciell stil, inte vilken sexualitet osv man har :)

[peter54]
0

#23 Jag menar inte kläderna, jag menar hela hans personlighet, hans sätt att vara.

Fridaaaa
2

#24 Jag tycker inte att han verkar transsexuell om man kollar hans personlighet eller sättet att vara. Men alla uppfattar vi saker olika :)

[peter54]
0

#25 Ja jag tycker att han signalerar det med varje ord han säger, med kroppspråk, med attityder, allt.

Fridaaaa
1

#26 Ok ja jag såg inget av det xD Märkligt vad man kan upptäcka saker olika :)

KaiPon
3

Jag tycker absolut inte han utstrålar det. Han gör det garanterat inte utanför scenen. Hade turen att få träffa och prata med honom och hans bandkompis Seike på UppCon i somras. Tyckte han verkade vara som vilken vanlig kille som helst. Han har bara en viss stil som jag vet kan vara svår att förstå sig på om man inte vet mycket om den eller själv är insatt i det. Och jag gillade inte låten för att jag är "japanfrälst", utan jag gillade den för att jag tyckte den är bra och för att jag tycker YOHIO är en bra artist. Dock måste jag säga att han har låtar som är så mycket bättre än Heartbreak Hotel. Tyckte det var lite synd att han inte fick skriva låten själv. På hans ep REACH the SKY har han så många bra låtar som han skrivit själv. NO ESCAPE med Seremedy är också ett bra exempel, den skrev han text och musik till själv. Sen vet jag att dom andra killarna som spelade gitarr och bas ska ha ett Visual Kei inspirerat band, men har inte hört talas om dom innan. Däremot vet jag att trummisen var Seremedy-trummisen LINDER. Vet att JENZiiH från Seremedy stylade håret, och att Seike satt i publiken. Vet inte om RAY var där också..

Maria
0

Det är ju en ganska stor skillnad på transsexuell och transvestit och i detta fallet så tror jag helt klart att han kan räknas in i den senare gruppen. Nu är det ju uppenbarligen en egen slags grupp men visst kallar man en kille eller tjej som uppträder som motsatt kön för transvestit.

Har väldigt svårt att tro att en kille som klär sig, sminkar sig och ser ut och rör sig som en tjej skulle ta illa upp för att kallas transa.

/Maria

Fridaaaa
1

#29 Dock är han inte transvestit heller :)
Det är en viss stil, inte om att vara ett annat kön :)

Maria
0

Jo, jag har förstått att det handlar om en viss stil men att hamna i facket "transvestit" kan ju inte komma som en överaskning för dessa som anammat stilenFlört

Dessutom så måste man ju ha en vilja att både klä sig som en kvinna, sminka sig osv. vilket många män är helt främmande för.

/Maria

[WickedAlly]
1

Fast i Japan är ju detta stort bland killar, misstänker att de inte anser att de klär sig som kvinnor alls. Det är nog som vilken stil som helst, det är bara vi i Sverige som är trångsynta.

Maria
0

Man behöver inte vara trångsynt för att man tycker att de ser ut som kvinnor. Det är ju snarare ett konstaterande utan några som helst värderingar hit eller dit.

/Maria

Fridaaaa
1

#32 Fast vem säger att en man klär sig kvinnligt bara för att dem bär klänning och lite smink? Jo samhället som är konstigt uppbyggd.
Finns många länder där killar bär klänningsliknadne kläder utan att vara transvistiter osv :)

Maria
0

Fast vi pratar väl ändå om oss, här och nu.

Självklart klär sig både män och kvinnor olika runt om i världen och sminkar, smyckar och tatuerar sig.

Det finns ju definitioner på manligt och kvinnligt.

De definitionerna har givetvis varierat genom historien och varierar även i dag beroende på var vi lever.

/Maria

[WickedAlly]
3

#33 Menade att vi är trångsynta för att vi inte är öppna för nya stilar på samma sätt, minsta lilla som sticker ut så blir det dagens samtalsämne.
Ärligt talat så vet jag inte så många kvinnor som klär sig såhär heller så i mina ögon är hans klädstil inte speciellt kvinnlig.

#34 Det är det jag menar :)

aggeelin
2

Jag tänker nog faktiskt inte att han verkar kvinnlig mer att det är en slags stil.

Jag har träffat transor när det är drag show och de är på ett helt annat sätt

Cristine
5

Det är en helt vanlig Sundsvalls kille som har en rockare till far och släkt inom Takida. Han var intresserad av Japan och började lära sig språket. sedan åkte han dit och blev populär. Han har annamat deras stil som är väldigt populär där.

Inget annat!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Visst är det en egen stil som är populär i Japan men hur ska man beskriva den?Flört

/Maria

KaiPon
2

Helt rätt, Cris! Han är hur trevlig som helst att prata med också. Fortfarande förvånad att jag vågade gå fram till han och Seike och prata på UppCon, då jag vanligtvis är ganska blyg i verkligheten. Hoppas Sverige får upp ögonen för Yohio nu haha.

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min äldste son såg i tonåren ut som en tjej särskilt som han hade  långt hår. Alla tyckte jag hade en jättevacker syster i Frankrike.

Här har ni honom när han åkte till Japan med sitt rockband  Seremedy

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

'

Bybo
0

Jag gillade Yohio bäst :))

Karmatarerskanise
0

Såg programmet och gillade som vnligt ingen av låtarna. Undrar som alltid vem tusa det är so väljer låtar varje år! För det MÅSTE finnas bättre musik som görs.

Cristine
0

#45 Fråga Krister Sandelin!

Fridaaaa
0

#45 Tror dem väljer många av dessa för att det ska bli underhållning tyvärr :/

[peter54]
0

#46 Du måste mena Björkman? Sandelin har väl inget alls att göra med melodifestivalen (som tur är måste jag tillägga).

Cristine
2

#48 Jag menade Björkman, jag blandar ihop dem för jag känner inte till dem så väl.

Och på tal om transvestiter  så har de som jag arbetat med bemödat sig med att se ut som en vanlig kvinna i både klädsel och sätt.

De transexuella överdriver i klädsel och gester.

Det som hänger som en kägla på denne gosse är att han är så söt. Skulle han sett ut som Elvis så hade nog ingen sagt något (jag menar dräkt som dräkt). Inte tror jag de sade något särskilt om kvinnorna när de börjad använda byxor. Det finns de som inte äger en kjol.

Maria
2

En transsexuell människa upplever ju sig att vara född till fel kön. Kan både vara man eller kvinna och behöver inte alls vara särskilt överdrivna.

Det är egentligen en fruktansvärd situation.

/Maria

[peter54]
2

Jag reagerade inte först och främst på kläder och stil, utan på hans sätt att "föra sig", tala, gestikulera, gå och så förstås hur han målat sig, men men, vem är jag att bedöma egentligen, jag som tycker att Rickard Sjöberg är svensk TVs mesta "tant" och att Ernst Kirchsteiger är svensk TVs största fjolla.

Flört