Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1121 ggr
Maria
0

Godmorgon Luciadagen

Godmorgon alla.

Idag ska jag till fryshuset och kolla en massa nedfruset blod ända från 70-taletFörvånad med jobbet. Det gäller att ta på sig ordentligt.

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon! Det var gammalt blod! Själv ska jag åka och se skolans lucia nu på morgonen och få kaffe/glögg till det!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Vi brukar ha Lussefirande på jobbet. En av de anstälda har en gång varit Sveriges Lucia och hon brukar vara Lucia hos oss. Det är flera som är duktiga på att sjunga och spela också.

Vi får se hur det blir.

/Maria

aggeelin
0

Det är jättetrevligt med luciamorgonen tycker jag. Det gäller att ta på mig ordentligt för här är det 20 grader kallt. Det värsta blir ansiktet när jag ska cykla iväg. Men klarade jag att ta mig hem när det var 18 grader så ska jag väl ta mig dig när det är 20.

inisklo
0

#O    MÅSTE DU ALLTID VARA VÄRSTFlört…Skrattande

LUCIA TÅGET HAR JAG NU SÄTT PÅ TV…LUCIA FIKAT  TAR VI PÅ KVÄL-

LEN,OM JAG FÅR BESTÄMMAFlörtDET SKULLE VARA TREVLIG.

FÖR EN GÅNGS SKULL,ATT  TA LUCIA FIKAT NÅNSTANS I STANS KAFE-

RERIAN.SÅNA SLÄLLEN BESÖKER VI INT OFFTA.

HMYYY…

INT SÅ DUM IDEN FAST JAG SÄGER DET SJÄLVTungan ute

flisan708
0

God morgon och trevlig Lucia på Er alla! Kallt idag, -18 grader ute. Gäller att klä sig idag! Nisse (bilen) ska hämtas efter 10, hoppas bilen blivit avisad. Den var rätt lik en igloo igår. Ska åka och hälsa på en väninna på fm, ska bli kul. Ledig dag, idag ska jag njuta! Kaffe dags! Önskar er alla en trevlig Lucia!

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon! :)

Glad Lucia på er!

Idag har min svägerskas (blir det va? Min sambos storasyster?) dotter namnsdag, hon heter Lucia, Hon döptes på Lucia för 2 år sedan hihi :D
Ska ev på föreläsning i eftermiddag, beror på vädret och hur jag känner mig (något typiskt tjejer har 1 gång/månad, ej kul) :P

Lillan busade med sina 2 kompisar igår hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Nu har jag sett och hört fina lucior! Och det gick att cykla i 20 grader minus. Inte särskilt skönt men helt ok.

[peter54]
0

God morgon Glad

Jag har varit och lyssnat på Luciatåget i vår pojkes skola nu på morgonen. Vi brukar få Luciasång av personalen på dialysen också, men i år missar jag det eftersom jag är ledig idag.

Anders 50
0

Godmorgon!

Har inte sett någon Lucia idag, men vitklädda damer var det gott om där jag var nu på morgonen.

Nu väntar jag på ett gäng glada "gubbar". Det var en som kom på att vi skulle ha tårtkalas här idag och undrade om jag höll med kaffe så skulle han hålla med tårta.

Och sådant tackar man ju inte nej till.

Solen skiner och det är -11 grader.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anders 50
0

Raderat, blev dubbelpost.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er alla denna kalla luciadag, äldste sonen fyller år så nu ska jag ringa och gratulera.

Tycker synd om fåglarna  denna tid på året och resten av djuren också särskilt rådjur.

Har inga sådana som kommer tikll min gård så det blir kråkfåglar och nstarar som får äpplena.

Ha en underbar Luciadag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

#11 Rådjuren klarar sig ganska bra än så länge, det finns vinterbete kvar och många jägare hjälper till med både ensilagebalar, hö och aspfällen.

Värst är det i slutet av vintern när vinterbetet är uppätet och inget nytt har börjat gro, det är det verkliga nålsögat för betande vilt.

Fåglarna är det mer kritiskt för eftersom det är såpass kallt, de behöver hjälp nu, framför allt med energirik föda, mycket fett.

Cristine
0

Ska köpa svål och hänga upp!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Afturelding
0

Idag ska jag sy klart min julklänning, förhoppningsvis. Det gick inte mycket annat än dåligt igår. Blir jag färdig tidigt så blir det till att göra kola också.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

zabelle
0

Godförmiddag

Inte en Lucia så långt ögat når…. men lussebullar har jag fått :)

Zabelle   

stina63
0

Oj en morgontråd till,, Härligt, Dubbel morgonglädje till oss,
Kyss