Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 813 ggr
Maria
6

Grekland äntligen

Jag är så glad.

Idag bokade vi en resa till Grekland en vecka. Vi har inte rest så på flera år och det ska bli så härligt. Jag har inte vågat flyga för trycket i huvudet men nu ska det vara tomtSkrattande

Vi valde mellan massa ställen kring Medelhavet bland annat Kreta, Kroatien och även Bulgarien men det är Svarta havet men det blev till sist Santorini i Kykladerna.

Jag har varit där tre gånger tidigare.

Vi åker om två veckor.Glad

/Maria

aggeelin
0

Härligt!! Ha det så jätteskönt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

Bumbleboo.Vad roligtTystKyss

Nu kan jag ju inget om att flyga.Men vet att man kan tugga tuggummiSkäms.

Bara en tanke..Det kommer att gå så bra o bli så bra.O njut.

o GLÖM inte o Ta KortGuld i mun

Glad för dig o maken.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
2

Tack. Jag ska ta massor med kortGlad

/Maria

[GunillaF]
1

καλό ταξίδι Bumbleboo Glad

Maria
2

#4 Tack. Jag har faktiskt läst grekiska två eller tre terminer men tyvärr så är det mesta borta.

/Maria

flisan708
0

#0 Låter helt underbart! Var i grekland? Du kommer få en underbar resa.

Maria
2

Santorini blev det. Orten heter Kamari.

Vi har varit på Santorini innan och även besökt Kamari fast de gångerna bodde vi i Thira.

/Maria

chik
0

Gunilla o Bumbleboo.jag trode det var Kinesiska Gunilla hade plitat nerSkäms

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Grattis till din resa Humlan, så skönt för dej att få komma iväg. Jag är verkligen glad för din skull!

Kram!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
3

Tack.

Chik, det kunde lika gärna vara kinesiska. Det är rena grekiskan i alla fallSkrattande

/Maria

stina63
0

Ha så skönt Humlan på semster i Grekland,, Glad

[Sisa]
0

Så bra..så glad jag blir!    Glad

fotokrafs
0

Kul! Ha en underbar resa

blir kul att se kort sen också Skrattande

Maria
0

Idag har jag köpt en bikini.

Åh, vad jag avskyr att provaSkrikandes men det måste man ju när det gäller ett sådant plagg. Nu är det gjort i alla fall. Det blev första bästa.

/Maria

Hans K.
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul!
Santorini…Jättefin ö, är nog den finaste plats jag besökt! Vi bodde i Kamari 2005 och åkte runt ön, med bil.Flygplanen kom in och landade precis över hustaket, vi bodde i norra delen av stan. Rida upp på åsnan (på bilden) till den blåsiga bergstoppen i Kamari rekomenderas inte, (Bilden längst ner till höger, är där uppifrån) däremot båtturen till Perissa runt udden var trevligt. (Bilden på tornet) Upp till vulkanvandringen på ön utanför Fira var ingen höjare, tycker jag.
Se solen gå ner i havet bakom bergstopparna i Oia var däremot mysigt om ni inte gjort det, men man måste åka snabbt för sen blir det kö ut.
Fast det skönaste är att bara sitta och äta o dricka gott på en restaurang, tycker jag. Trevlig resa! Hälsn. /Hans

Maria
1

Åh, tack Hans.KyssSå fina bilder.

Det blir min fjärde resa till Santorinioch min mans tredje.

Jag har varit i Kamari på badutflykt tidigare. Sista gången så bodde vi på ett hotell insprängt i berget på Calderan i Thira/Fira.

Helt gudomligt.

Vulkanvandringen tyckte jag var ganska spännande. Jag brände rumpan när jag satte mig på ett pysande hål. Vi badade även i en varm svavelkälla med gult vatten men det var inget att rekommendera då det luktade ganska speciellt.

Perissa är fint och tanken är att åka dit också.

Vi har en film från solnedgången i Oia där bergen skiftar från rosa till blått på några sekunder när solen går ner. Magiskt.

/Maria

aggeelin
0

#14 Den första bästa! Glad Nu läste jag uttrycket som att du tog den första som var bra!! Det blir jättebra, det är ju så skönt att bada!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Javisst är det och vid denna tiden så är oftast Medelhavet varmt och gott.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Inte alls avis Oskyldig Hoppas ni får det underbart!