Man ska akta sig för..
Google och Facebook och deras kontroll.Ni kan själva gå till Youtube för info.
Jag har bytt till Firefox fast jag är så förtjust i Google.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hur menar du nu Cristine?
Du kan ju använda dig av Google fast du kör Firefox!
ja så är det när man lägger sina händer i tekniken.
Vill man vara säker så använder man ingen teknik….
jag har både Firefox o googel använder jag för information..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#0 Vad är det de kollar upp?
Jag kör google chrome för att en är så enkel och smidig. Testat firefox och den blev jag aldrig kompis med.
Jag förstår inte heller riktit hur du menar Cristine
/Maria
Det handlar väl om personuppgiftshanteringen på Google, många har råkat ut för otillbörlig spridning av sina personuppgifter via Google läste jag i tidningen.
Om man bara använder sig av Googles sökfunktion, men surfar via exempelvis Firefox finns inte den risken.
När det gäller Facebook så använder de sig av medlemmarna utan deras vetskap för att värva nya. Jag har fått massor av såna förfrågningar från Facebook på min mailadress som antyder att det är någon i min maillista som frågar, men de är alltid ovetande.
En annan jobbig grej är att om jag finns på någons vänlista på Facebook och den personen spelar något spel på där, så kommer jag att få förfrågan på min Facebooksida om anslutning till den spelsidan i evigheter, ibland fyra - fem gånger per dag. Användaren som spelat vet ingenting om det hela utan det sker automatiskt från Facebook.
>Ja som Peter säger…de vet precdis allt om dig och som ni kanske sett håller de på och gör om sidorna så de får reda på ännu mer
,Jag får förklara senare för jag får främmande nu
Har ni läst om NWO= New world order?
Inte..sök upp på Youtube och se vad det innebär.
Man är aldrig hemlig på nätet. Sedan får man vara noga med vilka inställningar man gör i de olika programmen man använder sig av.
Och vara noga med VAD man delar med sig av.
Ja jag vill bara att ni är försiktiga.
Skulle det bli så att den nya värdsordningen blir en realitet så kommer alla att bli väldigt kontrollerade så ju mindre du skriver om dig själv desto bättre.
Den nya värdsordningen innebär ett styre för hela världen
" Ja det är mycket bättre att använda den i annat program.
Att Facebook håller på så här man väl vetat länge, o varför klaga? Det står ju i avtalet som folk godkänner när de registrerar sig på sidan att de får använda allt. Kommer inte ihåg ordagrant men så fort du publicerar något så är det deras. Frugan brukar skämta om att facebook äger någon när de säger att de har ett konto där.
Din fruga har nog rätt Vidgar.
#11 Förstår inte riktigt vad du menar med det. På vilket sätt skulle min facebook profil påverka "världsordningen"?
Vill poängtera att detta är en konspirationsTEORI!
Känns inte helt ok att sitta och skrämma upp folk med något som en del människor tror kommer hända.
Jag vill absolut inte skrämmas, tycker att folk ska tänka till innan de ger så mycket fakta till så enorma kompanier. Vi vet inte hur det kommer att bli i framtiden men man kan väl mota Olle i grind.
Vill fortfarande veta vad du tror att mina uppgifter på facebook kan komma att påverka.
Tex, "Idag var jag och fiskade". Vad kan det användas till?
Våra personnummer finns redan idag att söka på internet, även de fyra sista. Något annat viktigt kan jag inte komma på att man kan finna på facebook hos en vanlig Svensson. Så jag undrar vad?
De kan gå längre och se vad du jobbar med, vilken lön du har, alla dina intressen …
Varför ska de veta vilka dina släktingar är, dina vänner med bilder och allt
#15 Det är ju rent av felaktigt att påstå att det skulle bero på facebook eller google att de uppgifterna går att finna. Det finns minst en sida som jag själv varit inne på där du kan söka upp allt om en person. Adress, nummer, personnummer, civilstånd, lön, skulder osv.
Släktingar väljer man själv om man vill berätta om på facebook, likaså dina intressen.
Och det är ju INTE för facebook man väljer att eventuellt tala om detta för, det är ju ens vänner. Sen ser självklart även facebook detta.
Och jag undrar fortfarande vad mina intressen skulle vara av för nytta för en världsmakt ;)