vart kommer dom ifrån?:S
de är så att jag å min sambo var borta n över helgen.. å när vi kom hem så bara kryllade de av svarta flugor.. sånna som är lite större än dom vanliga husflugorna(eller vad dom kallas)
de var inga när vi åkte å vi har inte haft nånting öppet alls.. de bara var helt svart i fönstret i köket.. å insidan alltså så de surrade runt.. å man försöker bli av med dom men de dyker bara upp flera hela tiden.. å vi har fortfarande inte haft öppet..
var kan dom komma ifrån? har dom lagt ägg nånstans å de nu blivit massor? men borde dom inte vara små då förs innan dom blir sådär stora?:-S jag fattar ingenting..
vi hade inte matrester osv nånstans vi rensade allt innan vi åkte iväg..
så även om man får bort några per dag så är de fler än man fick bort dagen efter.
nåt förslag på hur jag kan få bort dom?å var dom komme rifrån?
hatar de där surrandet dom styr med när dom försöker ta sig ut genom fönstret *morr*
Men stackars dej, så otäckt!
Ja det verkar som de fötts innom hus…du måste köpa en spray mot flugor och stänga in dem med den.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
är inte såna där sprayer giftiga för oss?:S
vi hade så på landet (fast det var nog lite tidigare på säsongen)
då hade de haft barnkammare på vinden, hela huset blev fullt på kort tid. Anticimex fick komma och röka på vinden för att bli av med dem…
- Tillräckligt bra är perfekt! -
okej hehe tur att d einte är så illa här:P idag har jag slagit två å vad jag sett så är de två som surrar runt.. får se vad sambon säger.. kommer de inga fler nu så är de ju lugnt men kommer de fler så måste vi ju göra nåt åt de..
vet att pappa hade samma problem ett år.. men han har sånna ventilfönster elelr hur man ska säga.. så s kullehan öppna de å de blev en svart svärm.. var fullt.. å då hade väl äggen kläckts där inne usch
#0 Du måste ha råkat ut för en ägghärd någonstans, annars blir det inte såna mängder. Om flugorna är lika vanliga husflugor fast större, är det "större husfluga", är de blågrönskimrande är det spyfluga.
Jag råkade ut för samma sak en gång för många år sedan. Flugor hade lagt ägg i en upphängd rådjurskropp i mitt kallförråd. Skydspåsen had ett hål som jag missat. När jag kom hem efter en veckas bortvaro, var det 15 cm tjockt lager döda flugor på golvet.
Vi hade så förra året. Ett helsike att få bort! Sprayade med radar flera gånger /vecka. Lät det då verka i ett rum i ca 20 min sedan vädra ut ordentligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
usch fy jag gillar inte alls flugor eller andra små inseckter, Tur så har jag två små jägare som jagar flitigt flugor annat som kommer in. Men den mängden har jag inte haft,
Däremot så har jag myror mellanåt, Men dom är här inte nu. Har fått lägga runt hustet så dom inte kommer in.
Vi har ju kor och köket i riktigt mot lagårn, så vi får rejält med flugor. I år så tröttnade vi på flugorna så nu står en elektrisk flugdödare i köket, riktigt ful men praktisk och man får sova i fred.