Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 474 ggr
pius314
1

kvällens fundering...

Varför kan man inte spärra tankmunstycket när man tankar etanol (E85)?

Man måste stå och hålla inne handtaget istället för att flippra med spärren och stå och värma händerna i fickorna…

Är det för att man inte ska ta fel? Men alltså har man väl börjat hälla i fel soppa så är det väl LITE sent att bli påmind om detta, då vore det väl bättre att göra mig uppmärksam på vilken kvalitet jag valt på nåt sätt som jag märker tidigare…

Ja det är sånt jag sitter och funderar på en onsdagskväll i februari…

Nån som har en teori? Eller VET?

• Tillräckligt bra är perfekt! -
chik
0

Ja!!Den tekniken kanske inte har kommit så långt..Skoja""

Har ingen aning…Dom hade väl bara de munstyckena kvar..

Lena.P är jag i verkliga livet.

pius314
0

:-D Men det är ju precis samma fast spärren är borttagen. Blir galen på sånt här.

[cherstin]
0

Jag kan inte svara på din fråga men jag funderar över varför handtagen är så stora och klumpiga. Jag har små händer och måste hålla handtaget med båda händerna när jag tankar.

pius314
1

#3 precis! Därför var/är ju spärren så fiffig… Men med E85 står man där som om man stryper en ål och väntar på att dropparna ska dränera ens konto :-=

Anders 50
0

Har du kollat så det är likadant på andra mackar, så det inte bara är detta som är fel?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

pius314
0

#5 alla jag varit på, från vänersborg till gävlebro…

Anders 50
0

#6  Märkligt.  Klaga!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[cherstin]
0

Men…….inte kan det väl vara så att handtagen är gjorda för män…för att det mest är män som designar…?

pius314
0

#8 NÄÄÄÄÄ, det kan du väl aldrig tro :-D

fotokrafs
0

Vi tankar diesel och har stött på sådana handtag på en del ställen

Söker på nätet om E85 verkar det vara en säkerhetsåtgärd, 
för att undvika statisk elektricitet

https://www.msb.se/sv/Forebyggande/Brandfarligt--explosivt/Brandfarliga-vatskor/Drivmedel--bensinstationer/E85---bensinstationer/

[cherstin]
0

Nja….kanske detOskyldig

pius314
0

#10 amazed, tänk vad man kan googla på… Men statisk elektrisitey är väl inte favoriten fär bensin heller??? Och där verkar det va ok. Måste nog googla själv med, har svårt att komma på rätt startord bara… :-)