Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: egna-upplevelser-egna-önskningar
Läst 718 ggr
Cristine
0

Hemlösa barn i Sverige.

Det visste jag inte om! Så hemskt.Gråter

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Jag har läst en bok som tar upp att det finns unga människor som "väljer" att flytta under gatan i Sthlm för att de inte har det bra hemma. Är det detta du refererar till eller vad är det du har läst?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Jag har tapat bort länken

Cristine
0

Det stog iaf att inga hemlösa dött på grund av kylan i Sverige, jag minns inte hur många hemlösa fanns i Sverige men i malmö fanns 1060 varav 230 var barn.Rynkar på näsan

Elshira
0

Ja det är intressant att se hur folk gladerligen donnerar sina pengar utomlans i enorma mängder, men så otroligt lite som hamnar till sveriges egna hemlösa. Givetvis är det betydligt färre hemlösa i Sverige, och de flesta har det inte fulls så illa som i andra världsdelar, men varför inte hjälpa dem så de kan hjälpa andra genom samhället i sin tur? Kläder donneras till röda korset med jämna mellanrum, men något annat (pengar) är det sällan det blir av, och det är väldigt svårt för hemlösa att komma in i samhållet igen.

Hakuna matata!

Maria
0

De flesta hemlösa i Sverige är inte utan tak över huvudet men de har inga egna hem vilket är sorgligt.

/Maria

zabelle
0

#5 Där är skillnaden mellan hemlösa och uteliggare.
Otäck utveckling

Zabelle   

Elshira
0

#5 Ja har de tur bor de i någon husvagn, tält eller dyligt. Men utan pengar är det svårt att skaffa lägenhet, ordentliga kläder och även de papper som behövs för att få ett jobb.

Hakuna matata!

Maria
0

#6 Ja precis. I vilket fall som helst så är det sorgligt.

Sedan finns det en liten klick som inte vill ha kontalt med andra. Som vill leva sitt uteliv av olika anledningar.

Det har stått i tidningen om en man som sover ute i centrum i Göteborg som ingen har fått närma sig. Han vill inte ha kontakt med Stadsmissionen eller andra.

Kanske kan man jämföra denna lilla grupp med dåtidens luffareObestämd

/Maria

Cristine
0

Men barnen då?

Var kommer de ifrån, har de inga föräldrar?

Ska inte sos ta hand om dem?

[Sisa]
0

Man kan inte tro att det är sant  Gråter  Någon måste väl ta ansvar för dessa stackars barn ?

Maria
1

Enligt statistiken så finns det inga barn som inte har tak över huvudet i Sverige och de som eventuellt bor ute gör det p.g.a att de rymt eller på andra sätt håller sig undan som #1 skriver.

Myndigheterna tar hand om barnen och barnfamiljerna men man kan ju önska att de skulle göra ett bättre jobb kanske.Obestämd

Ibland kan jag tänka mig att det blir svåra beslut. Ska man stötta en problemfamilj genom att låta dem vara tillsammans eller mår barnen bättre av att placeras i familjehem?

Svåra frågor.

/Maria

[Sisa]
0

# 11  Ja..verkligen svåra frågor!   Obestämd

[peter54]
0

Alla människor är inte vuxna och ansvarstagande för att de så att säga har åldern inne. Jag läste nyss i UNT om mamman som uppmanat sin treårige pojke att röka och dricka starköl, medan hennes kompis filmade.

Elshira
0

Här finns en liten skötselbeskrivning av porslinsblomman :)

http://husmorsskolan.blogspot.com/2010/08/skot-om-din-porslinsblomma.html

Hakuna matata!

Cristine
0

FörvånadMan kan inte tro det är sant!

[Sisa]
0

# 13  Då måste man vara sjuk!   Förvånad

Maria
0

#13 Jag läste också om den lille pojken. Så gräsligtSkrikandesGråter

/Maria