Sparar du på gamla kläder
i tron att en dag så ….
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej, inga "hyllvärmare" hos mig, jag rensar 2 gånger om året.
Det jag inte använt lämnar jag till Erikshjälpen.
Zabelle
Då är du duktig..jag har en massa dräkter hängande sedan 10 år tillbaka
#2 Dräkter är mer tidslösa, de kanske du kommer att använda igen?
Jag har ett fåtal klänningar och kjolar, med de används sällan.
Trivs bättre i jeans.
Zabelle
Jag har kläder som jag haft i 20-30 år faktiskt. Jag har ingen stor garderob men vissa tidlösa saker har fått hänga med länge.
Dessutom så har jag alltid varit ganska jämn i vikten. Har snarare gått ner emellanåt och då passar kläderna i alla fall även om de hänger mer.
Jag har en tröja som jag köpte i England på språkresa när jag var 16 år. Alltså är tröjan 34 år
Det är en tjock bomullströja med blå ränder som jag köpte i en fiskarbutik. De hade hemsydda grova arbetskläder minns jag. Jag använder den varje sommar
/Maria
Tyvärr spar jag gamla kläder. Hade för 2-3 år sedan en regäl rensning. Det var skönt. Men min garderob skulle behöva en rensning igen nu.
Jag har slängt allt utom ett par jeans från 1988. Eftersom min målvikt ligger någonstans där - men jag inte minns hur mycket jag vägde då - får byxorna funka som test. När jag kommer i dem igen har jag nått målet 
Jag har inte mycket kläder alls och rensar ut mer än jag köper varje år så det krymper. Men det känns onödigt att ha kvar kläder jag aldrig använder. Dock så passar alla kläder jag har än då jag ligger ganska still i vikten, har kvar en tröja som jag fick när jag var 10 som hänger med än så den har jag haft i 14 år nu och den passar perfekt, men då var den rätt stor när jag fick den.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Nix inget sånt sparas :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Innan gjorde jag de men mina garderober räckte inte till. Så numera så sorterar jag bort de som jag inte har använt på ett år. Har jag inte använt de så lämnar jag bort de
Nej, inte för att ha utifall. Jag rensar ut regelbundet. Men - jag har några plagg som jag spar av mer "tycker-om" orsak, Jag har en tröja som är svart-vit-grå, en lång och skön en. Jag tycker om den och har den någon gång om året. Den är 25 år nu. Och en annan ljuslila med flätstickning som jag också har någon gång om året. Den är så fin men blir smutsig efter en dag, vet inte riktigt varför jag inte vill ha den mer än någon gång om året för jag tycker om den. De här plaggen kan jag inte göra mig av med.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#3 alla dräkter är INTE tidlösa, det är alltid något med längden, knapparna, slagen… som är fel…
Jag hade också MASSA dräkter och annat som hängde i garderoben…
Fick tips av en kompis att ta hjälp, så hon kom hem och satt i min säng och hjälpte mig att rensa hårt och skoningslöst. Så FÖRLÖSANDE, alla gamla dräkter som jag alridg kommer använda igen åkte till insamling, Massor av andra kläder också.
Jag är en sparare annars och tycker det är JÄTTEJOBBIGT att slänga. Men med min kompis hjälp blev det lättare.
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag har ett gäng kläder som jag cirkulerar till vardags.
Sen har jag en hylla i garderoben med gamla slitna kläder som jag kan ha i stallet.
Storleksmässigt sorterade jag ut allt jag inte kunde ha i senaste flytten.
Jag har bara två plagg kvar nu som riktmärke för hur jag skulle vilja se ut. Ett par tighta jeans och en röd klänning.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Nej jag har inget som jag inte kan använda, utom en kostym som jag fått av svärfar, men det fattas bara nån cm i midjan och det är inte så svårt att få bort lite där om jag kör lite hårdare på vedbacken.
Vi lämnar alla kläder och annat användbart som inte används till en förening i Östervåla som hjälper utsatta att få sysselsättning. Där jobbar mellan 5 och 9 personer som annars har det svårt, med att sälja second hand.
Har sparat ett antal jeans som krymt i midjan.
Blir det nödår så kanske jag kommer i dem.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Använder en tröja till vardags ibland som är 40 år gammal, den är så skön!
Skriver som sambo brukar säga:
Kan vara bra att ha om det blir riktigt kallt!

═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════