Livsinstruktioner
Hitta dessa instruktioner på en annat forum, tyckte det var så bra så jag delar dom här till oss på LK också! Trevlig kväll!
Livsinstruktioner
1. Ge människor mer än vad de förväntar sig och gör det för att du tycker om det…
2. Tro inte på allt du hör, spendera inte allt du får och sov inte så mycket som du skulle vilja..
3. När du säger: ' Jag älskar dig', säg det på riktigt…
4. När du säger: 'Jag är ledsen', se personen i ögonen…
5.. Tro på kärlek vid första ögonkastet…
6. Älska djupt och passionerat. Du kan bli sårad, men det är det enda sättet att leva livet komplett…..
7. Förolämpa inte!
8. Tala långsamt men tänk snabbt…
9. Om någon ställer en fråga som du inte vill svara på, le och fråga istället: ' Varför vill du veta det?'
10. Säg prosit när du hör någon nysa….
11. Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap…
12. När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast…
13. Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler :o)
14.. Spendera lite tid ensam….
15. Öppna din famn för ombyten/förändringar, men släpp inte på dina värderingar….
16. Kom ihåg att tystnad ibland är bästa svaret…
17. Lev ett bra och värdigt liv..
18. När du blir gammal minns det som varit, då kan du njuta av det en andra gång…
19. Tro på människor, men lås alltid din bil….
20. Dela med dig av allt du vet. Det är ett sätt att uppnå odödlighet…..
21. Avbryt aldrig någon som håller på att visa dej sin tillgivenhet…
22. En gång om året, åk till ett ställe du aldrig varit på….
23. Om du tjänar mycket pengar, placera dem för att hjälpa andra medan de fortfarande lever..
24. Lär dej alla regler, och bryt en del….
25. Närma dig köket och kärleken med djärvhet…
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vissa bra, vissa dåliga…
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag kan inte se något dåligt i det som står där, allt är fantastiskt mitt i prick, men kanske är det inte alltid så lätt att följa.

Håller med Peter!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

2. Jag vill sova så mycket som min kropp tycker är lagom, dvs ca 7 timmar per dygn.
5. Har aldrig varit med om kärlek vid första ögonkastet och jag är inte alls säker på att det är något som jag vill eftersträva, då jag vill älskas för mina inre egenskaper, de som inte kommer fram vid ett första möte.
6. Jag funkar inte så, jag älskar lugnt, mjukt, innerligt och eftertänksamt, ska jag ha dåligt samvete för det nu?
13. Jag vill bara le när jag uppriktigt blir glad av att se ett namn på displayen, jag vill inte vara falsk.
14. Jag spenderar gärna mer tid ensam, tycker mycket om min ensamtid, är det fel? (En varm mugg kaffe, en filt , tystnaden och en fängslande bok, mm…)
17. För det var ju inte så ospecifikt att det inte säger något över huvud taget?
18. Eller så minns man hela tiden härliga stunder som varit (då kan man njuta av dem väldigt många gånger…) och kan förhoppningsvis få stunder värda att njuta av livet ut?
20. Folk vill inte lyssna när jag predikar hundträning. Särskilt inte de som inte ens har hund… ;)
22. Känner inget större behov av det. Hade det varit att plocka med sig en ny god vän varje år så hade vi snackat bra instruktion. ;)
Jag hade kunnat plocka isär fler, men nu har jag varit cynisk nog för ikväll… ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Tycker inte du var cynisk, det var bara din syn av det hela och det stämde inte med våra och så är det..var och en lever sin egen sanning!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#4 Jo jag kan väl hålla med om att en del av idéerna är lite kategoriska och att det finns alla möjliga variabler, men det var inte riktigt så jag menade när jag skrev att allt var "fantastiskt mitt i prick".
Jag menade bara att det är svårt att se något dåligt i de där punkterna. Jag tror inte heller på första-ögonkastet-kärlek, just för att, som du säger, det inte finns någon chans att veta vem man ser. Sån kärlek är bara fysisk och kunde lika gärna gälla en snygg bil. Men det är ändå inte dåligt det som står i den punkten tycker jag.
Jag skulle nog vilja ändra ordalydelsen i flera punkter om det bara skulle gälla mig personligen, men jag tänkte mer på den texten som någon slags allmänt ledord.

*ler*
en gamal goding..
jag blir glad till sinnet av att läsa listan,
men skruvar på mig att ha en så lång manual/instrution i fickan
då passerar ju livet när jag har näsan där 
men,slappnar av med
Nr * 24 *skratt*
en snabbversion finns annars i Gyllene regeln
eller de gyllene..
"alla" religioner o filosofier har en variant..
fram eller baklänges..
penke
don´t worry,be happy
Ops…….ah, jag är nog korkorko…….okej, ska filura :))
Fina regler.. Wow.
O Lojs….Håller lite med dig…
Men så står det ju att bryt reglerna.."""
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja, det är väl ingen livsmanual jag lagt upp. 
#4 och 6 "Kärlek vid första ögonkastet" för mig behöver inte vara en person. De han lika väl handla om en plats, ett par skor eller en insikt.
Va rädd om er själva och andra där ute, med eller utan livsinstruktioner!
FrökenFrisk
Den listan ska jag spara 
Zabelle
Jag tyckte också att det var trevliga, roliga, snälla regler som man blir glad av att läsa.
Ska man ta allting så ordagrannt så tror jag man gör sig själv en otjänst.
Jag tror på kärlek vid första ögonkastet
eller snarare förälskelse.
Jag upplevde det med min man. Att det nu utvecklades till lång kärlek var ju inget vi visste då men det sa bara "PANG" Jösses…..
/Maria