God Morgon Sista september
Tänk att det är 30 september idag och imorgon är det oktober! Vad tiden går fort!
Jag sitter här och har noll lust att påbörja dagen. Men det är bara att plåga sig!
Träning ikväll. Men imorgon är jag ledig, skööööönt!
Igår var ingen bra dag, så jag hoppas verkligen det blir bättre idag!
Förutom att jag skällde på min f d chef, så strulade norska tullen, jag sket på mig på hemvägen och så snubblade jag på sladdar i hallen hemma och slog mig rejält.
Här är det soligt än så länge, men solen har just stigit upp.
Önskar er alla en riktigt bra dag!
God morgon!
Oj då..det var verkligen din otursdag då får vi hoppas att denna blir bättre..
Det ser ut att bli fint väder och man är tacksam så länge det förblir.
Ha en härlig dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jösses vilken gårdag du hade puman. Oddsen att det inte kan blir värre är i alla fall stora
God morgon Cristine och alla ni andra också.
/Maria
Godmmorgon! Otroligt, hur kan det redan vara den sista september…
Här skiner solen och det är frost ute. Men närmast huset står termometernb över noll och det är tur för jag har en cyklamen ute, den tål ner till minus två grader.
#0 ja gårdagen låter som en dag när du borde stannat i sängen, det finns en del såna dagar.
Gröten susar i mikron och jag ska göra mig klar i badrummet, dags för en ny dag.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
HAhahaha
Vilken bild chic
Begspuman tar nog emot denna tacksamt.
/Maria
Godmorgon
Idag är det Positiva Dagen och jag har redan haft tur!
Poliskontroll på väg till jobbet…på en vägsträcka som verkligen inbjuder till att köra för fort. Tydligen höll jag hastigheten, för jag fick bara visa Körkort och blåsa i alkomätaren innan de skickade iväg mig och önskade mig en trevlig dag 
Jag önskar er detsamma!
Zabelle

God morgon
Du hade tydligen en sk Tyko Brahe-dag igår puman så denna dag kan bara bli bättre.
Dimmigt och 3 plus här men det ser ut att kunna bli sol senare idag, ska iväg till jobbet nu,
Ha en härlig dag allesammans.
Positiva dagen, vilken tur att jag har mina roliga strumpor på, jag kan få många att le idag! 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Morrn morrn!
Oj, vilken skitdag du hade Puman. Idag kan det bara bli bättre, du får helt enkelt bestämma dig för det!!! Skickar en morgonkram till dig att börja med =).
Eftersom det är positiva dagen tar jag på mig leendet jag med och går ut och fixar frukost till alla på företaget!
Ha det så fint idag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Morrn!
Vilken dag, Puman! Kan bara bli bättre idag o så har du morgondagens ledighet att se fram emot! Kram! 
Ledig idag men måste upp till ett möte i samhället kl 10…har hur mkt som helst att göra här hemma o mina revben värker igen efter gårdagens jobb, fortfarande småont i halsen…*så less*!
Kan inte få tag på kvinnan på kommunen så jag kan fråga om mina timmar som ledsagare. Känner mig sviken pga allt tjafs där ingen kunnat berätta på en gång vad jobbet går ut på, hur många timmar med vad etc. Men…det är väl inget man dör av…har bara lite kontrollbehov just nu pga ekonomin. Vill veta om jag måste söka mer jobb el inte.
Iaf ska jag fortsätta att rensa huset när vi kommit hem från samhället. Minstan´snariga o kliiga hud har kommit tillbaka iom kylan så nu måste jag skaffa havtornspulver o börja testa krämer igen…*dyyyrt*!
Usch så gnälligt det här blev…dålig morgon, blir nog bättre framåt dagen. Ha det gott idag allahopa! 
#12 Önskar att det hade gått att skicka havtornsbär till dig. Har ju massor i frysen. Kan man tina och torka dem?? Nån som vet..
Zabelle
Godmorgon allesamman
Puman vilken hemsk dag du fick igår!!! Tröstekram från mig
.
dagen i dag kan ju bara bli så ofantligt mycket bättre..eller hur
.
Slänger i väg ett stort leende till er alla!, det är ju Positiva Dagen idag!
God Morgon 
Rejäl frost inatt och fortfarande bara nollgradigt ute.
Vitvarupesten är inte över. För ett par veckor sedan dog ju vår varmvattenberedare och vi fick skaffa en ny, 11000 kr landade det på.
Igår dog diskmaskinen - just före en helg när vi kommer att ha 9 gäster.
Det låter lite konstigt om tvättmaskinen ibland och köksfläkten kommer det mera ur än vad den tar bort.
Godmorgon!
-2 grader här på tidiga morgonen och nu börjar solen titta fram.
Älgtjurarna har fullt upp med älskogen nu, det var ett fasligt liv i mosskanten nedanför huset sent i går kväll.
Jag lockade och han svarade och kom närmare och ett tag trodde jag han skulle hoppa över staketet och komma in i trädgården, men älgkon lockade tillbaks honom gång på gång.
Synd att det var för mörkt för att ta bilder, men kanske var det den här som jag fotade några timmar tidigare några hundra meter härifrån.
Ha det bra idag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tack för alla uppmuntrande ord. Värst var nog att jag kladdade ner mig, pinsamt! Självklart behöver man en rullbar rosa toa när det tränger på, hahaha! Drog dagens första skrattsalva när jag såg bilden, tackar Chik! 
Vitvarupesten, Peter, vilket enastående träffande uttryck. Men då kan ni ha disk-gille ihop med gästerna, knuffas i köket och ha lite skoj, eller…? 
Det har grasserat rätt mycket vitvaruproblem hos LK:arna på sistone noterar jag…
Jag känner också till vitvarupesten. Åskan slog ned i ett träd på tomten ett år och efter det så gick den ena efter den andra maskinen sönder, och inte bara vita saker.
Det höll på i ett par månader, enda som håller än är el-spisen.
Och det var väldigt nära att det blev "kladd i byxan" när blixten slog ned! 
#13 Inne hos Matlust i fokus finns recept på hur man torkar lingon och går det, så går det väl med Havtorn också 
#16 Men vad du kan
och fick se en ståtligt älg också *ler*
Godmorgon alla!
Idag lyser solen från molnfri himmel en riktig skön höstdag med alla dessa vackra färger.
Jag förstår inte vad dagarna tar vägen tänk att det redan är sista september.
Ha det så gott alla idag. 
Spännande gäster du har Anders!
God kväll
Äntligen börjar vi se ljuset i slutet av tunneln.
I måndags rev vi ut allt som var mögligt och ruttet i duschhörnan. Det blev ända in till timmerstommen.
I tisdags åkte vi och köpte nytt material plus en duschkabin som vi fick billigt av en kollega till gubben.
I går flyttades avloppet och det byggdes ett nytt golv.
I dag blev de nya väggarna klara.
I morgon ska vattnet kopplas om och duschkabinen ska på plats och sedan kan vi duscha igen. återstår sedan lite småplock med att flytta handfatet t ex. 
Nu är jag så trött så jag vet inte om jag ska gråta eller kräkas. Men det är glömt i morgon.
ha en fortsatt skön torsdagskväll alla! 
Vilket jobb Maggan. Men det blir fint när det blir klart
/Maria
fint och fint… det är en provisorisk lösning tills hela badrummet ska renoveras ordentlig. Men det funkar så länge i allafall 
Men DÅ blir det fint.
/Maria
ja för sjutton då blir det fint!
Men först måste vi fixa ett fint nytt badrum på övervåningen. Jag ser verkligen fram emot det, men det är dyrt och ska fixas utan lånade pengar, så det lär ta sin lilla tid innan det blir klart.
Badrum är inga billiga saker…
nej verkligen inte! 
Ja huvva! Vi måste ta i vårt snart…ngn av ungarna har nästan dragit loss hela kranmojängen vid badkaret. Stort hål, vatten i väggen…men inga pengar! 

Tack för att pengar kommer till mig lätt, Tack för att pengar kommer till mig lätt, Tack för att pengar kommer till mig lätt, Tack för att pengar kommer till mig lätt, tack för att pe… =) =)
"Du har alltid två val"
#30 Vunnit högsta vinsten eller?? 

#31 Ha ha ha, nej tyvärr! Försöker hjälpa MaMaMade med att dra till sig pengar, mitt nya mantra du vet ;-)
"Du har alltid två val"
Hjälper såna mantran?
/Maria

Jodå, om man är envis… då blir man väl kanske även mer fokuserad.. ;-)
Sedan jag börjat med det har jag alltid haft pengar över på kontot ;-)
"Du har alltid två val"
haha 
Haha, ja det vore ett tips som heter duga
/Maria

Hahahaha, ja det vore väl ngt för alla analytiker

"Du har alltid två val"
Tack för att pengar kommer till mig lätt
Tack för att pengar kommer till mig lätt
Tack för…………..
Oj vad glad jag blev, Jag trodde att Bergspuman var tillbaka hos oss. Så besviken jag blev när jag såg att inlägget är ett år gammalt 
Ja det trodde jag också, varför öppnade du upp den här tråden Cristine?
#41 Antagligen för att det finns en massa gamla pånyttfödda trådar som du ser om du skrollar ner under det sista inlägget! 
Saknar Puman mycket! 
jag saknar henne också jättemycket! 
Jo Peter just för att visa upp ditt foto, då du hade frost i trädgården förra året och i år har det varit så varmt att vi går i sommarkläder.
Jag saknar också Puman och Asta!