Nog är jag väl förföljd...
av otur…
just när dottern åkt iväg på sin Stockholmsresa med min kamera, så kommer Algot insläpandes på en huggorm.
Det är första gången jag ser en.
Jag förstår mej inte på den avancerade mobilen så jag kan inte få in bilderna på datorn. Så här såg det ut..bilden är tagen från Photobucket.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Oj! Min ena katt släpar in ödlor, möss och fångar fåglar (dock tar han inte in fåglarna). Medans den andra katten knappt jagar något alls.
Min killes mormor när hon levde, hade en svart honkatt som fångade huggormar:/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Oj Cristine..tänk om Algot blivit biten av ormen
Usch. Silver höll på att bli biten av en sådar slang för någon vecka sedan.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jösses vad katter kan fånga. levde ormen cristine när han kom in med den? För en stund sen kom Hugo in med något i munnen de var en mördarsnigel… Som han tuggade på. Men den tog jag direkt
cris när det gäller mobilen. Det brukar ju följa med en sladd som man kan koppla till datorn och föra över. Ja om det inte är en sån mobil som har minneskort i precis som kameror har.
Du får kanske hålla ett öga på algot bara utifall han blev biten.
#5 De flesta mobiler har minneskort, man sätter in sladden man får med då också :)
Nja på min ena mobil har jag sånt där minneskort som man tar ur och sätter in i själva datorn, precis som jag gör med minneskortet till kameran. Det är på min dator, vill jag lägga in på pappas dator får jag använda sladden för den tar inte emot mitt minneskort.
Fast jag antar att jag kan använda sladden även på min dator bara att jag inte gör det.
#7 Okej för man kan använda sladden också om man vill :) Har jag gjort på alla mina :)
Jo man kan nog göra det också. Och ibland är det ju så man måste göra om kortet inte passar till den datorn man vill lägga in det på.
Tack Annia jag har en sladd men lyckades inte få över bilderna ändå, jag är urkass på sådana saker.
Ormen var död och Algot hade ingenting.
Jag vet inte heller riktigt hur det funkar för jag använder min mobil så sällan och då inte till kort. Den borde ju ha dykt upp som en enhet som när man sätter i ett usb. Men vet att jag läste nånstans på iFokus att den hade fått gå in i telefon och öppna där också. Så tyvärr där går jag bet.
Men en sak. Om jag fatta dig rätt så la du upp bilden på photobucket från telefon. Så nåt du kanske kan prova. Logga in på din gmail i mobilen och se om du inte kan skicka fotot till dig själv i ett mail. Ska inte säga hur gmail funkar men jag kan då skicka mail till mig själv.
Bra att ormen var död så algot inte råkade illa ut.
Fin bild. Men hur fick du ut Slangen.Du tog väl ihjäl den..Fy vad vidrigt…
Tänk om Pussin hade blivit biten.""URK"""
Lena.P är jag i verkliga livet.
#12 Slog ihjäl? Tänk vilket trauma en liten orm blir utsatt för när den blir fångad och lekt med av en katt.
Alla svenska reptiler och groddjur är skyddade och man får inte röra dem. Katter är notoriska reptiljägare som fångar och äter upp både ödlor och ormar.
På med en handske och bara ta ormen och släpp ut den (men inte katten samtidigt).
Jag tog den på sopen efter att ha daskat till katten som tänkte börja äta, den åkte ut genom fönstret, sedan låste jag in katterna för att kasta den i diket men näörjag kom ut var den inte kvar
Ja Katter är roliga, Kommer ihåg Curre min förra katt, Då en fågelunge kom flygande nästan från boet. Flög rakt in i hans mun. Men Den stackaren fick curres vassa tänder i sin hals och överlevde inte.
Skönt att ormen överlevde. Den kommer nog akta sig för Algot nästa gång han eller hon ser Algot
Jag tittade aldrig när han kom in utan det var när jag reste på mej som jag såg ormen och jag trodde den var död jag tog ju den med sopen. Äter måsar ormar? Det fanns måsar på gården efteråt.
Ormar kan väl inte svimma?
Nu blev jag undrande här?
Inte vet jag Men en del ormar kan säkert simma,
#16 Alla större fåglar äter ormar, skator, kråkor, höns, måsar, trutar. Ormar kan inte svimma som vi, men de kan bli desorienterade och man exempelvis skulle lägga den i en påse och snurra påsen kraftigt.
Tack peter där lärde jag mig något nytt, 
Tack Peter för infot!
Ann det var inte mitt foto, det ligger fortfarande i mobilen.
Ok. Nu vet jag inte vilken telefon du har. Men kom ihåg vart jag läste om en annan som ville föra över foton från mobil till dator. Tyvärr är inte den tråden kvar men letade fram den länken igen.
Nu vet jag inte om den funkar rakt över för dig, men du kanske kan få lite ideer hur det ska funka för dig. Detta är från en sony ericsson telefon. Hoppas länken funkar. Du har ju lite tid att klura på det nu när du är "gräsänka".