Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1572 ggr
[LucyInTheSky]
0

Ledsen, skriva av mig..

Hej på er kloka människor.. Hoppas det är okej att det här kommer ett långt "skriva av mig" inlägg.

Jag och min svärmor har aldrig kommit överens och efter det som hände i börjat av mitt och Rasmus förhållande så tycker jag inte det är så konstigt att jag är arg och långsint.

Rasmus hade en firma ihop med sin far, de var murare. Eftersom de jobbade utomlands mycket så föll ansvaret på ekonomin för firman på hans mor. Det sköttes inte det minsta bra.. Hon struntade i deklarationer, skatter och betala räkningar.. Blocket, tradera osv. Var roligare saker att lägga pengar på. Hon köpte även saker på internet i Rasmus namn och struntade i att betala.

Rasmus såg inte detta eller ville inte se detta och när han sen flyttade ner till mig och vi fick all post hit fick jag reda på vad som egentligen hände med firman. Jag blev fly förbannad! Rasmus hade skulder på över miljonen! JAg gav ultimatumet stäng ner firman eller så är det slut. Han valde mig.

Jag kämpade med dessa skulder! Pratade med skatteverket, deklarerade om honom och diskuterade fram bra avbetalningsplaner. Fick även pappa att fixa ett nytt jobb här nere på fabriken åt honom.

Men hans mamma då? Hennes respons var: Alla kan ju göra fel.. Sen inget mer med det. Ingen penga hjälp även om vi knappt hade kvar efter skulderna till mat. Min mamma hjälpte oss med detta.

Vi gjorde även en polisanmälan men det är svårt när det är ord mot ord..

Trots allt detta har vi hållt kontakten, dock en anning kyligt från min sida. Har ställt upp för Rasmus skull för att det är ju endå hans föräldrar.

Men nu.. Vi hade inte möjlighet att ta oss ner till danmark på deras 25åriga bröllopsdag. Och det blev ett jäkla liv. Jag som svenk förstod inte att det var sååå stort i danmark med bröllopsdagar så jag fattade inte riktigt bråket om det. Vi hade inte råd att åka ner och bo där över helgen, vi valde hellre att få mat på bordet.. Vi erbjöd oss dock att träffas och äta ute eller laga mat hemma eller något senare när vi har pengar och fira då.

Men nej de var tydligen dödligt förolämpade över detta.. Så nu när Rasmus inte hört av dem sen vi pratade om danmarksresan ringde han dem för att höra vad som händer och om de skulle komma på vårt bröllop i sommar.

Då säger dom att så som vi beter oss och allt vi ställt till så vägrar dom. Kom inte vi på deras 25:års dag så kommer inte de på sin sons bröllop.

Jag är sååå ARG! Jag har svalt min ilska när det gäller skulderna för Rasmus skull men detta.. Att säga att vi beter oss illa när dom satt sin son i denna sitsen! Han är prickad hos kronofogden! Vi kan inte låna till hus, vi har inte råd att spara till handpenging.. ARG och jag skulle kunna slå och sparka..

Om jag hade bestämt hade jag aldrig pratat med henne mer efter att hon förfalskat hans namn och köpt konstiga saker på internet och sen struntat i att betala.. Har jag då inte försökt nästan över min förmåga att vara snäll och trevlig..

Rasmus har nu bestämt mig för att han inte orkar mer.. Han tänker inte bry sig och jag känner mig så ledsen. =( men det är väl endå rätt beslut.

Jag tycker inte det är hans ansvar att reda upp detta, bryr det sig det minsta om sin son skulle de försöka fixa detta.

Vet inte om detta långa inlägg make any sense men känns bättre att fått ut lite tankar.. Det bubblar i mig av ilska. =(

Cristine
0

Och med all rätt Lucy, vilken oansvarig moder och pappan då.. är han blind? Går han med på allt fast han sett hur hon satt sonen i knipa..hur har han stått ut med denna kvinna i 25 år. ni gör rätt i att hålla er på aavstånd, synd om Rasmus..verkligen.Gå inte omkring och var arg utan släpp problemet, du bara förgiftar dig själv. för det går ändå inte att göra något åt en sådan människa

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Såna människor är det bara att kapa förtöjningarna till - jag vet av egen erfarenhet.

Anders 50
0

Visst är det svårt, men jag säger som Peter, klipp av allt! Lägg inte negativ energi på detta utan tänk på er själva och det roliga som ni har framför er.

Du verkar ju vara stark, så stötta Rasmus i detta och tänk på att ni ska få ett bra liv tillsammans.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

flisan708
0

Håller med alla ovanstående!!!! Tycker du gjort rätt i att skriva av dig, det hjälper. Sen kan det kännas skönt att någon annan får veta, inte bara en själv. Något jag insett under årens lopp är att det i de flesta familjer finns någon sak som man inte pratar om för man är rädd att man är ensam om det. När man då öppnar upp sig så inser man att det finns alltid något i de flestas familj. Ingen familj är nog helt perfekt. Du kommer att fixa dethär.

Maria
0

Jag säger som de andra här. Klipp banden.

Det gör ont men ni är inte ensamma. Anhöriga väljer man inte själv. Det finns skit i de flesta familjer.

Att behandla sin son (och svärdotter) som de/hon gjort är oförlåtligt. Att dessutom jämföra deras silverbröllop med ert "riktiga bröllop" kan jag heller inte förstå.

/Maria

[LucyInTheSky]
0

Tack för era kommentarer.

Vi har pratat en massa och det är så hemskt att Rasmus tar det hela ganska så bra.. Jag har ett väldigt bra förhållande med mina föräldrar och de ställer upp på alla mina konstigheter och stöttar mig.. Så det är så svårt att se hur det är mellan Rasmus och hans föräldrar.

Han säger saker som att men jag orkar inte bry mig, jag är van att bli besviken.. Eller men så här har det alltid varit..

Han tänker i allafall inte ha kontakt med dem mer nu.. Kanske senare om några år.. Vem vet vad som händer men just nu är det nog.

Så vi ska fortsätta fokusera på bröllopet och vi kommer ha jätte kul! Till och med liten lättnad att de inte kommer för då slipper jag låtsas som om allt är underbart mellan oss så som hon alltid gör när vi träffas..

Cristine
0

Ja det är nog bäst så!

Jag antar att Rasmus är omtyckt av dina föräldra och har ett stöd där.

aggeelin
0

Det är bara att hålla med övriga ovan. Bry dig inte om dem utan lita på vad du själv tycker.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Onni
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här finns en till som upplevt liknande sak smärtsamt nära… Det gäller att stötta och hjälpa till att lyfta skuldkänslor m m från partnerns axlar. Det blir lätt sådana tankar. Som sagt, man väljer inte sin familj men man väljer hur man hanterar det. Fokusera på er lycka och framtid. Ni kan inte påverka det som skett eller hur svärisarna agerar. Ert förhållande klarar allt om ni inte låter de negativa tankarna dominera. Lätt att säga, jag vet, men jag vet också att det fungerar i praktiken.

[LucyInTheSky]
0

I dag ringde hans mamma och sa att hon ville komma på bröllopet..

Har aldrig sett Rasmus så arg innan, han slängde ur sig en massa saker i telefonen.. Sånt som säkert legat och bubblat i honom länge nu och så avslutade han med att hon inte var välkommen.

Jag skakar och har sån ångest-ont i magen. Ska prata med Rasmus om en stund när han lugnat ner sig.. Ischa..

Fy, jag behöver inte mer dramatik i min redan upp och ner vända värld.

Maja2
0

Å gud va jobbigt för er……. inför bröllop och allt…  då man ska få ladda positiv energi och vara lycklig.

[Sisa]
0

Hoppas det löser sej, Lucy..så Ni kan gifta er i lugn och ro! Kyss

Lycka till!

chik
0

Lucy..vad jag blir ledsen….För er skull.

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Lucy..

jag kan inte förstå hur vissa människor är funkade..

O det är ju din Man som blir lidande här…

Att hans Mor inte kan inse att hon har gjort fel..Ja det är ju så hon är..Hon gör inga fel utan det är alla andra som är elaka mot henne…

Jag hoppas att din Man kan bryta banden med de sina..För Moden kommer aldrig till o bli bättre. -Hon förstår ju inte problemet..O vet man inte vad man har gjort för fel. så kan man ju inte ändra påsig..

Så Njut av varandra.Det mår ni så mycket bättre av…

(Lätt för mig o sitta o säga.Men jag gör det av välment.)

Se framåt o tänk på bröllopet.Ett minne för livet…Sen att inte Din Mans föräldrar är med..Det är bara o gilla läget..Så mycket kontroll som Moden vill ha.."""bara o bryta..

Le o var glad.

Lite rörigt detta.

Men jag lider med er. Fast i bland så blir det tokigt..Men i slutet blir det bra..

Lena långt här borta…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Lena har så rätt så i allt hon säger.