Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 2461 ggr
[LucyInTheSky]
0

Dagen så här långt.. Katastrof.

Hej på er..

Idag vaknade jag ganska tidigt om med mycket energi för en gångs skull =) Så nu skulle här städas och göras fint till pojkvännen kom hem. Så jag diskade, fixade bänkar och spis i köket. Sen dök första problemet upp jag får inte upp rengöringsmedels flaskan. Jag kämpar nog minst en kvart under svordommar med denna flaska. Sen snap går den upp och jag får rengöringsmedel i ansiktet, Ajax smakar inge vidare så ni vet ;) *phuu*

Men men, jag börjar damma och lägenheten börjar lukta fräscht och gott. Sen tänkte jag att nu ska jag klä om stolarna som jag sagt att jag ska göra så länge, har ju tyg och allt. Ja.. Då skjuter jag en gång med häftpistolen och sen är stiften slut. INGA problem jag har massaor tänker jag och studsar ut i köket. Nu till problemet. Häftpistolen är Absolut-Emma-säker. Jag fattar inte alls hur man kommer in i den och byter stift. =/ Blir sur på den och lämnar allt på golvet..

Sen då..

Ja jag känner att lusten att städa och fixa fint rinner av mig då saker bråkar med mig så tänker att lunch paus piggar nog upp mig så  kanske jag kommer på hur man gör med häftpistolen sen i stället. Så ja, jag gör gröt i micron MEN.. glömmer den då jag är inne på toa och pysslar. Vad händer då? Jo gröt i hela jäkla micron..

Så när man städat micron fått i ordning nått att äta tänker jag att nu fan får det vara nog. Jag sätter mig i soffan och tänker att om jag sitter still så kan väl inget hända.

Jo visst..

Jag tar datorn i knät (TUR att jag gjorde detta) och lägger upp fötterna på soffbordet. KRASCH.. Benet på bordet ramlar av och allt på bordet rasar i golvet. Jag blir så chockad och katterna som sover i soffan bredvid flyger i väg med världens fart..

Jag har nu skrattat åt eländet en halvtimme medan jag plockat upp glasskärvor och torkat mjölk från golvet.. HERRE GUD..

Så vad pysslar ni med idag? ;)

zabelle
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Usch vilken dag du haft. Sitt nu still resten av dagen!!!

Har häftapparaten en liten rund plopp på sidan ska du föra den neråt för att sätta i stift. Men akta nu så du inte får stift i handen… verkar ju som du har en sån dag då allt kan hända.

Zabelle   

barnbarnen
0

#1 tur du kan skratta åt elendet.Ha en fortsatt bra dagSkrattande

Här hemma har jag tvättat och städat lite,och så hamnar man här.

Men nu är det dags att gå ut och få lite friskluft.

[MargaretaA]
0

haha inte i närhen av det du försökt. Skrattande

Men jag instämmer med zabelle - sitt still nu bara - du har en "sån" dag i dag! Förvånad

Cristine
0

Oj oj oj--stackars dej det är inte din dag idag, det där känner jag igen och då är det bäst att du följer Zabelles råd. Sitt still!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[LucyInTheSky]
0

Ha ha, jag har inte ställt till med något mer.. än.. kanske är bäst att tillägga. Ska snart laga mat, får se om köket står kvar sen. =)

Rasmus kom hem från jobbet precis och lätt som en plätt fixade han häftpistolen, så som jag kämpat med den och han bara fixar på två sekunder.. suck.. Men nu är det nytt tyg på stolarna och det blev jätte fint =)

Men bordet. Ja, det är nog kört där. Vi får leta efter ett nytt soffbord. Ska bli en second hand runda i veckan tror jag. Kan kolla efter skolan.

Karmatarerskanise
0

Glad Som det kan gå!

Anders 50
0

Sådana dagar är inte att leka med!!  Jag vet nån gång på jobbet när allt…jag säger allt…jävlades från början….då lydde jag en gammal mans råd…åk hem och gör nåt annat innan det blir ändå värre!

Och det gjorde jag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

Lucy. Stakas dig.Du har ju hamnat i stimmet där allt bara blir värre..Hoppas att du har sovit dig ur det…Ajak.Fy vad äckligt-kaffe är bra mycket……..

stakas dig.

Lena.P är jag i verkliga livet.