Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 2926 ggr
[Sisa]
0

Någonstans i Sverige..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var någonstans i Sverige skulle Du

inte vilja bo ?

Maria
0

Stockholm eller långt norrut där kylan finnsFlört

/Maria

[peter54]
0

Jag skulle inte vilja bo inne i en stad, oavsett vilken. Inte heller vill jag bo längst upp i norr och inte längst ner i söder.

Lenas-bus
0

2,Samma som 2,men måste jag välja så går Stockholm bort direkt,jag är visserligen född där men har aldrig gillat att vara därFlört

Bergspuman
0

Kiruna. Vilken spökstad! Avskydde den från första stund, och hela klimatet.

[GunillaF]
0

Kramfors!ObestämdTyst

AnnL
0

Stockholm

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Asta]
0

INte norröver av samma orsak som Bumbleboo. Gillar inte vinter. Sedan skulle jag inte vilja bo på Gotland. Har bott där i två år och det är jättefint, men det ÄR lite jobbigt att bo på en ö när man inte är van.

Anders 50
0

Inte där det finns grannar inom synhåll, och så måste det finnas skog inom 100-150 meter och då menar jag inte nån liten skogsdunge på något slättlandskap.

Sen kvittar det om det är i norra Skåne eller långt upp i norr.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

#8 Haha, jag läste först "inte där det finns granar"Skrattande

/Maria

Cristine
0

Skåne

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

#9 Lätt att fäsa lel…Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

# 4  Jag tycker Kiruna är en jättefin stad..skulle mycket väl kunna tänka mej att bo där!

Men inte på Öland!  Tungan ute

Maria
0

Jag kom på att jag inte tycker om platta landskap så söderut kanske inte passar så bra heller. Jag gillar berg, klippor och nivåskillnader.

Även städer med nivåskillnad.

Köpenhamn t.ex är en mysig stad men alldeles för platt i min smak.

/Maria

[Pirkkolino]
0

Inte vill bo norrut från Sigtuna.

chik
0

Stockholm…

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

#8 Jag hade fått "lappsjuka" om jag inte sett folk eller haft mina goa grannar. Tur alla är olika Skrattande

Vill bo nära havet, finns det sen skog i närheten är det ännu bättre.

Kan inte tänka mig att bo inne i landet eller i norra delarna. Gillar inte snö och kallt Tyst

Zabelle   

[LucyInTheSky]
0

Jag skulle absolut inte vilja bo i en stor stad verkligen inte stockholm.. (har fördommar, yes, yes..)

Inte heller skåne eller högst upp i når..

Inte i skogen heller då jag skulle känna mig instängd.

Öppna ytor, lite grannar och nära till havet- Där vill jag bo! ÖLAND ;) (dock kan vi förbjuda turisterna att vara så korkade..)

Bergspuman
0

Jag vill förstås inte heller bo på en liten ort, på landet, eller på ställen med rått, fuktigt och blåsigt klimat.

Min "spännvidd" är nog ungefär Linköping till Hudiksvall. Sedan tycker jag antingen klimatet blir för grymt eller dialekten för svårförståelig.

[LucyInTheSky]
0

Tydligen kan jag inte stava idag.. Hoppas ni förstår endå.. Skäms

Bergspuman
0

#12 Det är säkert jättevackert … men … klimatet är alldeles för bistert för mig. Jag har varit där som sagt, blev riktigt nedstämd av att få veta att det är ÅTTA månaders sammanhängande snötäcke om året.

Det finns vissa ställen på jorden där jag tror man måste vara född och uppvuxen för att klara av klimatet … Saharas öknar är några, Kiruna ett annat, det heta och tropiska och fuktiga Queensland i Australien ett tredje.

barnbarnen
0

Stockholm……..

Maria
0

Märkligat att så många svarar Stockholm för det räknas ju som en oerhört vacker stad.Obestämd

Men det är ju skillnad på att tycka en stad är vacker och vilja bo där.

/Maria

Cristine
0

Tänk att det reagerade också jag på Bumbleboo, men visst är det så!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Själv har jag inte så många problem med platt eller kulligt eller utseenden i övrigt. Jag skulle kunna bo nästan varsom helst bara det inte är för mycket vinter.De flesta ställen är värda att testa. Det går ju alltid att flytta.

Helst skulle jag nog ändå vilja flytta tillbaka till Skåne. Något jag ofta saknar är närheten till kontinenten man hade där. Det utnyttjade jag ofta när jag bodde i Skåne. Bara sätta sig i bilen och åka iväg. Malmö som jag alltid avskytt förr skulle jag vilja testa idag, hela området däromkring har blivit helt annorlunda sedan bron kom. Är ett otroligt levande och föränderligt område idag. Spännande!

chik
0

Lucy Inga problem o förstå vad du menar….

Stockholm vacker???

Hjo är fin o ligger bredvid Vätten (tror jag)..

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Tycker Stockholm är jätte vackert och det är roligt att åka dit några dagar, men inte bo där. Stressigt o alldeles för mycket folk överallt.

Bergspuman
0

Trots att jag älskar Stockholm vill jag inte heller bo där. För mycket avgaser, för mycket trafik och för stor trängsel. USCH.

[Sisa]
0

I Stockholm ska man roa sej..inte bo! Flört

Lenas-bus
0

Ja akta er bara för att stå i bredd eller på fel sida i rulltrappan i stockholm,det kan bli ett sjuhelsikes liv pgr av det…..näe jag åker hellre någonstans där man får vara sig självSkrattande

[Sisa]
0

Att åka tunnelbana mitt i natten är inte heller något vidare..Förvånad

Lenas-bus
0

30,Det har jag aldrig gjort tack och lov,men hörde sonens berättelser när han bodde där ett tag hua!

AnnL
0

# 29 Ja det fick jag erfara första gången jag var i Stockholm. Resväska, bowlingväska o grejor hade jag o folk blev tokiga när dom inte kom förbi mig i rulltrappan. Obestämd