Kan du åka skidor?
Jag tror bara Agge har talat om att hon varit i fjällen och skidat..hur är det med er?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Peter vet jag åker scoter som jag!
När jag var ung tävlingsåkte jag i längdåkning.
Jag åker även slalom när det behövs.
#1 Ja jag har faktiskt inte kunnat åka skidor sedan jag var tonåring. Fotlederna blev så svaga att fötterna tippade när jag försökte stå på skidor och nu är det inte ens möjlgt på grund av protesfötternas begränsade rörlighet.

Åker bara på längden, och alltid på bakhala skidor, det ger mer träning då! 
Annars har jag bara 14 km till södra sveriges bästa utförsåkning, Isaberg.
Men det finns enklare och billigare sätt att bryta benen m.m. på än att åka utför. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
kan o kan…
längdåkning har jag fått prova/känna på några gånger..
säger SJÄLV att det gick ..ganska bra,när jag slapp bakhala spår..
och hittade rytmen framåt i bra spår..
JAG tyckte det gick ganska fort och var ganska kul..
Slalom är mer min grej
märkte dock att jag och utrustningen var ganska stel i vintras
pjäxan sprack ! *skratt*
men ,skaffade "ny" redan då !
som yngre åkte jag ganska ofta i lokala backar runt om,
kvällar o helger (en - flera ggr /veckan)
och nå´n tur till alperna varje år ….
Stora backen "här" öppnar …snart ! (?) "suck"
((
))
((
:- )
penke
Alla får åka hur som helst i backarna, men jag vet en sak. En snigeln sitter i pulkan. Det är säkraste så. 
Nja, som mindre åkte man längdskidor ibland. Testat slalom två gånger (i Tiveden).. Konstaterade att jag är för feg.
Skidor
Åka på dom-Nä-
Men jag läser här ovan hur duktiga ni är…
Har ståt på skidor en gång.o jag säger som Anders.Fins bätre sätt o skada sig på..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inte slalom. Men hyfsad på längdåkning. Åkte mycket längd på 1980-talet när vi hade bra vintrar. Men slutade med det 1993 då jag märkte att jag fick hemsk hosta när jag kom in igen. Luftrören är känsliga för kylan.
Längdåkning..men kom en liten backe så satte jag mej på skidorna.
..vilka duktiga människor finns här.Oi-oi-oi…det var jag också för länge sen.Nu är mina skidor som hyllor hos mig 
Sukuvika on, jos suksi ei luista!
Har åkt mkt både på längden o utför men inte på senare år. Axlarna pallar inte för längdåkning o slalom kostar för mkt. Behöver ny utrustning för det, måste köra bil 3 mil enkel väg o betala ett dyrt liftkort…finns inte en chans ekonomiskt även om jag en gång älskade att åka slalom.
Ja jag klarar både längdåkning och slalom, men det är inte den sortens semestrar jag lägger pengar på så det händer inte särskilt ofta.
Det skulle väl vara mysigt att sitta i en liten timmrad stuga uppe ifjällen över julen och på morgnarna ta skidorna/scotern och sticka iväg ut i terrängen

Åkte mycket längdskidor som barn/ungdom och även en hel del slalom. Jag inbillar mig fortfarande att jag är en hejare på längdskidor så jag får väl köpa mig ett par på Emmaus och bevisa…nu kan jag ju inte skylla på att det inte är tillräckligt mycket snö iaf

"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Oh ja! Självklart!
( tror jag iaf)
Åkte mycket längdskidor som tonåring. Och åker gärna lite nu ockå om det bara är snö. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har åkt skidor på längden en gång i livet och det var i Dalarna. Jag var en tuff tonåring och hade jeans och en brun mockajacka med fransar på mig.
Jag skulle åka 8km-spåret. Jag åkte åt alla håll utom framåt och ramlade heeela tiden. Jackan var tung som ett ton och jeansen genomvåta.
När det började skymma så startade de en "mindre skallgångskedja" efter mig från hotellet med mina föräldrar i spetsen.
Jag kom tillrätta och surade resten av veckan och har aldrig åkt skidor efter det.
/Maria
Oj bumblis! Försöker hålla mig här… 
Men det är lätt för mig att säga. Jag stog som 2-åring på pappas slalomskidor medan han höll i mig o susade nerför vår lokala slalombacke. Men sedan dröjde det till tonåren innan jag började åka själv. Längdskidor har jag däremot åkt sedan jag började stå på benen…men slutade när axlarna började säga ifrån i 25-årsåldern.
Stackars Bumbleboo!
Haha, ja snö har liksom aldrig varit min grej
och inte sportsliga aktiviteter heller för den delen…
/Maria
Skidor åker jag inte..men gärna skoter!!