Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 682 ggr
Cristine
0

Vi söker alla lyckan..

man letar och letar och istället för att känna efter: vad gör mig lycklig?

Men sen dyker den upp, den där känslan att jisses vad livet är gott och av vadå? Det kan vara en underbar vän eller partner , det kan vara att solen tittar fram eller att du till slut hittar ditt svampställe..vad som helst.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

John Lennon skrev något sånt här "när alla är upptagna med att jaga efter lyckas så springer lyckan efter dem"

Cristine
0

Ja det är nog sant Asta.

Bergspuman
0

Lyckan kommer glimtvis och är inte konstant!

När man känner den där glimten, gäller det att hålla kvar känslan. För den är flyktig.

För det mesta känner jag som störst lycka när jag har särbon nära mig, vi står och håller om varandra eller kanske ligger i sängen tätt intill varandra, känner värmen och närheten.

Kände också lycka när jag satt och målade med vattenfärger med brorsdottern och hon plötsligt, efter att ha varit blyg ungefär i 3 timmar, bestämde sig för att acceptera mig och började berätta om hur det var på Gotland under sommaren.

Eller när jag brutit igenom en gräns på träningen, persat eller bara känner mig sådär otroligt stark.

chik
0

Lyckan kommer lyckan går.Lycklig den som lyckan får…

Ett ord till som jag inte kan sätta bokstäver på.Utan det bara är från minut till minut..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

SkrattandeKyss

MaMaMade
0

Jag tror att vi människor hela tiden inbillar oss att allt ska kännas så himlastormande för att det ska vara bra (lycka). Vi måste nog se det stora i det lilla o inte hela tiden tro att det finns något bättre bakom hörnet.

Som chik säger; svårt att sätta ord på.

Maria
0

Det finns en slags press i vårt samhälle idag att vi ska vara så lyckliga och det finns otaliga vägar till denna lyckan som självträning, coaching och Gud vet allt…Obestämd

Lyckan är ju, precis som ni andra skriver, det som händer runtomkring oss hela tiden och som emellanåt glimmrar till.

Små guldkorn i vardagen.

/Maria

[Sisa]
0

Man känner då man är lycklig..går inte att undvika..Glad

Mickelberg
0

Jag har lyckan varje dag med min vän och älskling.