God<3Morgon<3 den13 nov.
Jaha..ni ligger och sover än, ja det gör ni rätt i det är ju Lördag. Nu är det väl varmt i södra Svealand och snön är borta. Kanske nästan sommarväder till och med. Önskar er en trevlig dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nog har jag sovit alltid. Jag gick och lade mig ca 19.15, ganska motvilligt, kändes på tok för tidigt. Tog med mig korsord och böcker. Men orkade inte hålla mig vaken. Gav upp och släckte ca 20.00.
Vaknade nu, har alltså lyckats med konststycket att sova nära 13 timmar! Måste ha varit helt vansinnigt uttröttad.
Idag vet jag inte exakt vad jag ska göra, annat än ett litet träningspass på eftermiddagen samt tvättstugan senare. Och så den vanliga lördagsdeckaren på TV och laga lite mat. Det kanske räcker???
Ha en härlig lördag!
Godmorgon.
Denna morgon har jag ont. Shit. Får se vad dagen ger…
/Maria
God dagens i burken.
Vad klämmig du har varit Cristine med God Morgon tråden.
Bergspuman sova gör jobbet…
Bumbleboo..Ont Hoppas att du får till det så det blir en dräglig Lördag..((
Sisa lika glad o pigg..
Ja då önskar jag er alla en så bra dag ni bara kan….

Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej!
Bloggen tog så mycket av min tid idag så jag ropar bara ett käckt hejdå
/kram
God förmiddag 
Här är detgrått, 2 plusgrader och det mesta av snön ligger kvar. Idag är det småfix att göra hela dagen. Ludvig ska på spökfest hos en kompis som fyller 10.
Jag ska fixa nya fågelmatare och ta fram hagelbössan för att få bukt med alla nötskrikor som äter upp småfåglarnas mat. En nötskrika sätter i sig 30 gånger mängden som en fink eller mes tar. Det blir för dyrt att mata de stora glupska kråkfåglarna.
Om jag får ihop några nötskrikor så blir det middag på dem så småningom. 
#6 Kan man verkligen äta nötskrikor?????
Fetstilen, vet inte var den kom ifrån!
God morgon - grå dag idag. Inte på något bra humör alls. Migrän igår och huvudvärk idag också. Trött och rörigt hemma eftersom den där slutbehandlingsoljan vi satt på golvet i köket aldrig torkar!! Inte haft tillgång till köket sedan i onsdags. Och det är faktiskt lite jobbigt eftersom vi då inte heller når någonting. Vi tog ut lite frukostmat och så för vi visste ju inte att det skulle ta evigheter att torka!
# 8
Verkar som att Du inte har någon bra dag idag..
#7 Man kan äta i stort sett alla kråkfåglar, men nötskrikor är i mindre utsträckning köttätare än andra kråkfåglar, så deras kött är bättre mat för oss.
Därför äter man exempelvis inte kråkor och råkor som är äldre, man tar årsungarna, helst när de precis är flygga.
Man gör på samma sätt som med ripor, järpar och duvor att man med tummarna bryter isär skinnet på undersidan och så tar man bröstmuskulaturen/flygmusklerna/pectoralerna.
Det är dessa muskler som är stora och resten av fågeln har inte mycket mer kött när flygmusklerna är borta.
Två nötskrikor räcker till middag åt en person. 
# 10
Skulle aldrig äta en nötskrika..inte en kråka heller..
#10 Ok tack för förklaringen!
Då får jag hoppas att du skjuter 8 skrikor då hi hi 
Godmorgon, här har jag haft sovmorgon med frukost på sängen, härligt
. Nu måste jag försöka snygga till i huset, är ser stökigt ut. Lite jobb kanske och sen upp på stan för lunch. Ikväll blir det god mat och spel hos kompisar. Lycka till med jakten Peter!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har köpt en av Astas fågelbordburar, dit kan ej nötskrikorna ta sig, de och skatorna får bröd.

God efter middag!
Har svärmor här och en potatisgratin i ugnen. Snart ska jag göra iordning fläskfilen också med rödvinsky och gorgonzolasås med kantareller i. Sonen fyller 10 så det blir extra festligt.
Själv mår jag skrutt och gör mitt bästa för att hålla näsan ovanför vattenytan. Inte förstöra stämningen med mitt svarta hål…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
# 15
Låter gott..
Det är inte bra för fåglarna att äta bröd eftersom krävan och magen snabbt blir full, men brödet är nästan helt näringsbefriat för en fågel. De kan svälta ihjäl med magen full.
Om man vill ge mat till kråkor, skator och nötskrikor ska man ge slaktavfall eller motsvarande, till exempel skinksvål, men fritt från salt.
#11 Jaså, varför inte? Det är ingen större skillnad från att äta kyckling, utom att de vilda fåglarna haft ett bättre liv än de uppfödda.
Jag äter inte kråkor, men det beror på att jag inte kan avgöra vilken som är ungfågel och vilken som inte är det. Grågås, tjäder, orre, ripa, järpe, fasan, gräsand, ringduva och nötskrika är exempel på fåglar som jag skjutit och ätit.

God kväll!
Vi har töväder här i östra Svealand Cristine och disigt så vårväder är det.
Ska lägga mig en stund och vila för ryggen värker efter allt jobb och spring idag.
kanske en film senare om jag inte somnar.
Ha en trevlig kväll alla
#17 Åh det visste jag inte.. jag brukar hälla ister över brödet så jag trodde det gjorde nytta.
#4 Men Chik jag hörde att det skulle bli 20 grader varmt så jag trodde du var ute och krattade.
#18Hoppas det håller i sig Toyan!
God Kväll här.
Nötskrikan är ju så vacker…Fin bild Peter.
Nu förstår jag inte varför man inte kan tycka om alla fåglar som kommer.
Jag har inte så mycket fåglar här. (Är inte så intresserad heller)
Några fåglar som är gulgröna har jag o så några pytte små tallar som sitter i buskarna o låter, o så mina vackra skator, o dom kan ge mig goa skratt.
Önskar er en fin kväll.

Lena.P är jag i verkliga livet.
#20 - problemet är att när de stora fåglarna kommer så skrämmer de bort småfåglarna. I alla fall här, och då matar man plötsligt bara ett gäng kajor och inte en enda småfågel. Det är inte speciellt roligt och man blir inte poppis bland grannarna heller om man, som jag, bor i en stad.
Gokväll!
Jag var uppe tidigt! 05.30 ringde klockan, men då var jag ändå vaken.
Det har varit älgjakt idag här på hemmamarkerna. Vi har bara 5 kalvar kvar att skjuta och som vanligt så är det inte så enkelt. Alla ställer inte snällt upp sig och väntar på skottet!
Vi har haft 5 olika kalvar på gång men bara en fick ta plats i slaktboden. Vi har duktiga jägare som inte chansar så därför blev det bara en.
Även jag fick ko med kalv till mig på passet i bilden, men hunden var så nära hela tiden så jag ville inte skjuta med risk att någon rickoshett kunde träffa hunden.
Och du milde vad det har regnat idag!! Vi var dyngsura när vi slutade!
Men det har varit en kul dag ändå!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 17
Kan väl inte äta de fåglar jag matar heller..
# 20
Du är för rolig du, Chik..
# 21
Precis det problemet har jag med..
# 22
Jag är glad..att det bara blev en..en för mycket..
#23 Gillar din djurvänlighet Elisabeth! 
# 24 Jag vill inte verka otrevlig mot er..men jag månar om ALLA djur..
#25 Jag vet…och jag respekterar din åsikt. Och jag tycker inte alls du är otrevlig! 
# 26
Tack..
#19 Om du dränker brödet med ister så blir det bra näring åt dem ändå.
#20 Jag gillar alla fåglar, absolut, men det går inte att klara av att föda kråkfåglarna. En nötskrika äter upp till 30 gånger mer än en sparv. Dessutom är det som Asta säger, att småfåglarna blir helt undanträngda av de stora.
#23 Men jag matar inte nötskrikorna, så det är inga problem att äta dem.