Är du lik någon...
Kändis eller annan person?
Jag kom att tänka på det när jag såg denna tavla på en restaurang.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
I tonåre var det många som blandade ihop mig med en tjej från en byn en bit från samhället. Vi var iofs lika långa, hade samma kroppstyp o hårfärg samt glasögon men det var väl det enda i mitt tycke. Både kompisar o lärare tog fel på oss…helskumt! 
När jag var ung såg jag ut som en korsning mellan Greta Garbo och Ingrid Bergman 
Men vad är det för bild Cristine? Det ser ut som Jesus.
Som barn (bebis) lär jag ha sett ut som Edvard Persson
men sedan har jag aldrig hört att jag är lik någon.
/Maria
Har heller aldrig hört, att jag är lik någon..
Jag vet inte om det är Jesus men jag tyckte han är så lik Di Leva.
haha ja Jesus är väldigt lik DiLeva 
#3 Stackars dina föräldrar….

Jag och min bror förväxlades ibland när vi var ute och härjade i ungdomens glada år! Kunde va rätt kul ibland.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej. Inte som jag vet om. Har nog ett alldeles eget utseende 
Ja!!!!
Mig själv…
okej!!backar ut igen-fel svar.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Min exman jämförde mig i och för sig med en uppsjö olika varelser och gestalter. Enligt honom delar jag vissa drag med en ekorre, tvättbjörn, spanjorska, troll, 50-talspinuppa, snigel och kossa. Allt efter humör.

Puman..Lite av en djurpark då?
Lena.P är jag i verkliga livet.
Själv har jag ingen aning vem kan likna mig utöver en snigeln. haha.
Men däremot jag har varit flera gånger med i helt skumma händelser.
Länge sedan blev jag kallat Ellena av två kvinnor från Österike. De trodde att jag var deras väninna. Jag sa som det var. Jag känner inte de, men de ville inte tro på mig. De till och med ropade efter mig, att jag har blivit taskig mot mina väninnor när jag nekar att känna igen de. Jag själv hade en väninna med mig som tyckte att det lät helt skumt.
Sedan under en kort period blev jag kallat av tre olika personer, Carin. Jag kände inte någon av de, men inte vet heller vem "deras" Carin är.
Ca.15 år sedan min fosterson hade ropat efter "mig", och tykt att moster har blivit döv. Men sedan fick han veta, att jag hade varit långt borta från den platsen var han såg "mig". Han kunde aldrig riktigt fatta, att kvinnan som han såg, inte var jag. Han sa, "hon var även klädd i likadana kläder som du".
Händelser fick mig att undra, att hur många dubbelgångare jag egentligen har på jorden.

sedan länge hävdas en viss likhet ,en blandninga av två
bekanta filmstjärnor..
Arnold Schwartsenegger och Woddy Allen !
men med Woddys fysik och Arnolds intellekt … :- )
Däremot är jag inte alltid så lik
den där ..gubben i toaspegeln..
penke
aj då! 
#10 Tja, ska vi dra in faunan i det hela så har jag hört både ödla o drake från vissa håll…ingen nämnd o ingen glömd…
…men såpass kan jag säga att det är mig en närstående person. 
Skratt…. Av mitt ex fick jag många "fina" djurnamn… skata, gorilla, drake,..
När han var som värst le mig så sa han: "Du är så lik mor din så fy faan"…! Men det var snarae mitt sätt än mitt utseende han menade då.
Som ni förstår så skiljde jag mig från honom…. 
utseedndemässigt så vet jag inte om jag är lik någon speciell….
Är det bara jag som har blivit kallad bitch? om vi nu ska spinna vidare på djurtemat 
#18 Visst ja…det glömde jag. Jodå, det har jag… Känner mig faktiskt som en ibland..

ja vem gör inte det 
Jag tycker inte att jag är lik någon, men jag har hört andra säga att jag är mitt emellan Peter Dalle och Nordman. Det är inget som jag ser som särskilt positivt i så fall.

Mig veterligt är jag inte lik någon. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Inte heller lik någon. Men bitch har jag blivit kallad.
# 21
Lite lik Nordman..tycker jag..
Jag är tydligen lik många. Blir ofta stoppad av okända som tror att de sett mig förut. Det händer ganska ofta.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
*

# 25
Vad säger dom då ? 
#25 Har du fått olika namn också som jag ? 
# 28
Är det därför du heter Snigel-Piga..
Jag tror att det var nån som tyckte att jag liknar en snigeln, men även en nyckelpiga, och sedan fattade, att jag inte var riktigt ena eller andra.
Då fick jag heta..Snigel-Piga.
Då blev jag original.
#21 Tänkte faktiskt också på Nordman när jag såg ditt foto första gången. I mina ögon är det positivt 
Min goe granne tycker jag är lik Rita Hayworth… jag tror han behöver starkare glasögon, men jag tar det som en stor komplimang 
Zabelle
# 31 Det har du rätt i, han liknar faktisgt Nordman.
Du Rita Hayworth. Nja. Men du är så go ändå vännen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Zabelle
…..hmyyyyy…..Babben.L.+Lotta.B…. om man blandar dom i hopp…då blir det typ…inisklo
…tycker jag på alla sätt o vis…annars liknar jag min mamma o pappa…hmyyyy dåm är döda…jag har liknat dom
…..
#31 å #32 Ja kanske, men han är ju totalt tom emellan öronen och jag vill inte liknas vid ett "airhead".

#35 Ha ha.. airhead.. nytt ord 
Ingen risk att någon tror att det är tomt på "översta våningen" hos dig Peter. Jag tänkte rent utseendemässigt. 
Zabelle

Jag är väldigt lik min mammas faster. Har sett bilder på henne när hon var lika gammal som jag är… Det är ruggigt likt. Konstigt hur genetik fungerar för min mamma är inte ett dugg lik henne…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Ju äldre jag blir..desto mer lik min mamma blir jag..
Jag liknar bägge mina föräldrar. Ibland ser jag tydligt min mors ansikte titta fram i mitt. Ibland är jag så in i bängen lik pappa.
Jag liknar min pappa..kan inte se att jag fått något efter mamma fast många påstår det.
Man kan också vända på frågan..
Vet Du någon som är lik Dej ?