Fler helger / firanden under höst och vinter
Inspirerad av Halloweentråden, tänkte jag på att det är så få helger och tillfällen att fira lite extra under perioden september-november och januari-mars.
Kom igen och ge förslag på helger som kanske redan finns och som skulle kunna hottas upp, eller på helger och firanden som skulle kunna införas!
Jag tror att jag ska börja kalla julen för midvinterblot istället. Jag menar; julhelgen är ju en kristen högtid så jag borde inte "fira" den öht då jag föredrar att inte hänga fast vid ngn religion. Men det är ju kul med festligheter… 
Julen är väl egentligen midvinterblot då tiden för firandet är tagen från det hedniska firandet…
Ska nu fundera på att komma på någon annan rolig ny helg…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kanske då vi ställer tillbaka klockan..
"ställatillbakaklockandagen" eller då vi flyttar fram den
"flyttaframtidendagen"
#2 Men ska inte det firas en bit in i januari egentligen?
#3 Why not!? Man mår ju ändå pest i skallen dagen efter…

Vi jägare har ju redan en helg som kunde firas ännu mer…söndagen före älgjaktspremiären. 
På senare år har det börjat hållas särskilda "älgjakts-gudstjänster" i kyrkorna söndagen före.
Det är väldigt populärt, många jaktklädda män och kvinnor som aldrig går i kyrkan annars är där, även icke troende.
Detta firande kunde slås ihop med Skördefesten, som brukar anordnas på många håll på hösten.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 5
Kul..även om jag inte gillar jakt!
SJälv är jag inne på Mårtensaftonen och äta gås och klä ut sig!
Fast Mårten är i och för sig inte någon ny högtid. På vissa ställen i Skåne är Mårten rejäla partajer. Dock inte med utklädning.
Man kanske ska fira första-frost-helgen (för att försöka göra NÅGOT roligt av det)
Man kan fira kung Bores ankomst om man nu gillar vinter
/Maria
#8 Ja Asta…när det blir riktigt rejält med vinter, kallt och mycket snö, ska vi inte fira det?

I kväll ska jag fira att det är torsdag, för jag är ledig i morgon 
Zabelle
# 12
Ha en trevlig kväll då, Zabelle..
#13 Tack Sisa, önskar dig detsamma så klart! 
Zabelle
Tror också att jag firar ikväll! Det är ju fredag imorgon här också! 
Firar nog lite jag med, eftersom jag sen ska jobba hela helgen! Men det är inte synd om mej..jag har varit ledig hela veckan!