Godmorgon 26 oktober
Godmorgon!
Tänk att jag för en gångs skull är först..vaknade tidigt imorse och kunde bara inte somna om!
Nu vill jag önska alla
en härlig tisdag!
God morgon.
själv sover jag så otroligt dåligt på våra nya madrasser. Var inne på Sova en gång och fick en massa råd om hur jag skulle sova eftersom det var en madrass man behövde vänja sig vid då den hade komfortzoner. Men nu har jag legat i dem i snart två månader och har precis lika ont. Nu måste jag köpa mig en ny madrass. Det blev dyra madrasser det! Suck!
#1 Får jag ge ett lite tips till dig innan du byter madrasser?
Kolla och blogga om väderstrecken för om du ligger i fel väderstreck kan det också påverka.
Vet att det finns läsare här inne också som kan detta med Feng Shui 
Värt att prova innan du köper nytt igen/ kram
Ps Ha en bra dag!
Godmorgon, här är en kall morgon även idag. Det är så skönt att ligga i sängen på morgonen så det är svårt att komma upp. Nu är det bråttom.
#1 Tråkigt med dyra madrasser 
Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#2 Currylinjer, de finns på ca 4 meter ifrån varandra och de finns i ett rutmönster, och de korsar då varandra med jämna mellanrum. Det är i kryssen som man inte ska ha sängen/sova. Kolla med någon som kan mäta detta om du känner så. Jag har en kompis som alltid kollar innan hon sover någonstans, så att hon inte sover på fel ställe!
#2 - tack för tipset, men jag tror inte det gör någon skillnad. Jag sov väldigt bra på min gamla madrass tills den blev nerlegad. Och min man älskar sin nya madrass och sover jättebra på den. Min kropp passar nog helt enkelt inte till de där komfortzonerna.
God dagens Sisa o ni alla andra.
Ja hur sängen står är väldigt viktigt för mig.
Men min sambo har ingen känsla för det.Han kan ligga hur som helst.Vi kommer inte från samma planet.-Jag o han..
Kalt har vi här 6-.Men varmt inne..
Önskar er alla en fin dag…
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
#5 Har du djur? Kolla i så fall var dom ligger för dom ligger visst alltid där det finns bra linjer 
God morgon på er!
Ha en underbar dag!
#7 om jag inte är felunderrättad så är det tvärtom (men jag ska kolla med min kompis) katter ligger gärna mitt i krysset och där sover inte människor bra.
#7 - nej vi har inte några djur. Jag tror ändå inte att det gör någon skillnad eftersom mitt problem är att jag får så ont i höfterna och lägre svanken att jag helt enkelt inte kan sova.

God morgon
En kall frostig morgon med underbar soluppgång!
Inget särkskilt inplanerat mer än jobbet förstås. Jag hoppas maken beställt färgen till badrummet så att vi kan börja riva ner inredningen idag och spackla =)
Ha en fin tisdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#10 Fick ni ingen bytesgaranti när ni köpte sängarna?
Vi köpte också nya sängar, maken älskar sin och jag har fått åka och byta bäddmadrassen till en stadigare "Tempurliknande" madrass för att kunna sova och slippa vakna av ryggvärk. Det ingick bytesgaranti inom 90 dagar, både på säng och madrass.
Har du provat Tempurmadrass eller liknande? Tidigare har jag haft Tempur madrass och sovit som en stock. Den här "kontur" madrassen känns likadan men är flera tusen billigare.
Zabelle
#10 du har ju kunnat sova där förut, så du sover inte på ett kryss där, tror jag
#12 . nej dessvärre inte. Vi var väl för dumma? Men jag ska åka och prata med affären igen, var ju där en gång.
Tempur testade jag i affären, men tyckte de var ganska läskiga. De finns inte heller så att de passar vår säng. Vi måste ha rammadrasser. Nu måste jag dessutom försöka få tag i en madrass som är lika hög som makens. Fast det går väl att fixa till annars.
Godmorgon!
-6 här och en fin soluppgång.
Svårt det där med madrasser, de känns sååå bra i affären, men……..
Men för min del kvittar det, ligger lika illa vad jag än ligger på. Just nu har jag en lite tjockare bäddmadrass som heter Wellpur, och den gillar kroppen bättre och bättre.
Ha det bra idag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Asta, har ett tips: Sov med en kudde mellan knäna. Det rådet fick jag av en sjukgymnast en gång, kudden gör så att ryggen inte "faller ner". Sedan ett tips till, om du inte redan har en TJOCK bäddmadress, bortåt 1 dm, ska du skaffa en sådan. Det gör underverk för en känslig rygg. Annars, prova dig fram… en bra madrass hittar man inte alltid på en kafferast.
agge--Rätt där Katter ligger skall inte vi ligga.
Anders.Läste Wellpapp..
Hårt sa inte räven utan han sa??
Lena.P är jag i verkliga livet.
#17 chik.
Den enda gången rävar pratar är när de ätit rönnbär, då säger de -"surt!" 
Då ligger jag på fel ställe, för jag får knappt rum i sängen för katterna!
#16 - jag har gjort det. Det rekommenderade de nämligen inne i affären när jag var där och klagade första gången. Då gav de en del tips som jag använt mig av nu, men det gör inte någon skillnad. I affären påstod de också att det inte skulle bli bättre med en annan bäddmadrass.
Problemet med att hitta fel och rätt madrass är ju bara att det blir väldigt dyrt att testa sig fram. Nu satsade vi ju lite för en gångs skull. Bättre med en IKEA madrass som jag hade tidigare.
#18 - Ett tips - här hade Granngården extrapris på solrosfrön i 20 kg säckar. Den ena sorten kostade 299 kr och den med extrapris 179. Det var ändå Hammenhögs.
Godmorgon,
Ska väl skriva några rader om Pumans väl och ve.
Vanlig jobbdag här. Jag och särbon hade mysigt och fint igår.
Har ställt in träningen idag också, behöver några dar till att friskna till på. Men på torsdag kör jag igen!
Annars intet nytt att rapportera.
Ha det gott!
#16 Min säng blev helt ok med en hårdare bäddmadrass, den första kändes som jag legat i en hängmatta. Våra sängar har också comfortzoner. (på Kungsängen får man låna madrass utan köptvång)
#17 Då ligger jag också på fel ställe, 2 katter och 1 hund trängs med mig i min halva av sängen.
Zabelle
#20 Tack för tipset, jag brukar handla på Granngården när jag är i stan, men jag har 5 mil dit, så till vardags handlar jag här hemma. Det kostar lite mer, men inte så mycket mer att det motiverar 10 mils bilkörning.

#23 - nej 10 mils extra körning är det inte värt.
De äter i alla fall som galningar. Fattar inte var alla kom ifrån så fort.
25 kg Vildfågelblandning kostade förra veckan när jag köpte det hos Ö & B endast 129:-
Solrosfrön kostar skjortan nu för tiden och äter gör dom små som bara den
men dom är också vackra *ler*
#25 - visst är de fina! Kanske får börja handla på Ö&B. Är det lika god kvalite?
#26 Det var en drive liksom allt annat så skynda dig och köp. Har kvar solrosfrön men kvalitén ser bra ut
Här uppe började vi mata de små för flera veckor sedan.
#9 Nu har jag kollat upp currykrysset och det är visst bara kattor som vill ligga där … läs vidare själv *ler*
"Katter är ett av de djur som älskar currylinjer. Dom verkar kunna använda dem för eget syfte utan att ta skada. Ett currykryss är ofta favoritplatsen för en katt om den kan välja det. Hundar brukar bajsa rakt i ett currykryss om de får välja själva. Träd och växter viker undan från linjerna så mycket de kan. Ja naturen och djuren har en stor kunskap om dessa linjer , det är bara vårt moderna samhälle som inte längre tar hänsyn till denna kunskap. Det som vi en gång i tiden alldeles självklart gjorde när vi byggde våra hus och ladugårdar".
Ops … här finns mera att läsa för intresserade om vad som påverkar våra kroppar
http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/96nr3/96-3art7.htm
…..hej o hej..nu förtiden kan jag knappast önska god morgon..om jag skulle göra det då får jag väl komma hit med första bussen hemmifrån o hänga i hantag redan klo 7 i biblioteket o vänta tills kl.10 att dom öppnar…sesam-öppna sig…
Jag sover som prinsessa i min säng som är kunglit sort o stort.Ena halvan mjukt och den andra hårt…köpte den inte så himmelens länge sen önskan att en dag kan dela det med en kunglit…
jag menar en man inte mina katt o hundar som vill ligga där om dom får mjöilighetten…o stor är den men knappast blir det plats åt mig om alla vill vara där..
Jag får önska allt gottis gott till er o jag kommer igen…silivip
Nu har jag köpt på mig 40 kg fågelmat av god blandningskvalitet för 500 kr. 
Det skiljer mycket i kvalite på solrosfrön. En del billigt finns knappt någon kärna i, och då går det åt mycket och mycket energi för fåglarna också att behöva flyga fram och åter.
Bäst är de svarta solrosfröna, såg att granngården till och med hade skyltat med "Svart solrosfrö" idag.
Förra vintern köpte jag några spannar skalade solrosfrön, dyrare var de så klart, men man betalar ju bara för kärnan, och det gick inte åt så mycket, tack vare att det blev bra mat varje gång fåglarna tog för sig.
Tack för tips och bra information om fågelmat..det går åt massor..