God morgon 14 oktober
Dubbla inlägg idag 
Morrn, morrn!
Samma här, det vita iaf o det fortsätter att falla, stooora lapphandskar. Det blir spännande att se om den ligger kvar, tror att den gjorde så ifjol.
Ledig dag, taskig sömn som vanligt o söndervriden rygg efter den oroliga efternatten. Måste iväg på arbetsplatsmöte i em, *bläää*! Köra 10 mil för 1 h möte känns…*väldigt* oekonomiskt men det gäller ju min brukare specifikt så. Får iaf lön för den tiden men det hjälper inte mitt resekonto denna månad. Har övertrasserad kortet med några hundra för att få bensin i bilen, så jag klarar mig till o från jobbet tills den 20:e…sådant tar emot! 
Måste försöka röja en "hörnhög" med kläder i garaget o se vad det finns för passande vinterkläder till töserna. *Om* det finns…de har väst som rackarn´s i sommar. Annars får det lov att bli en inköpssväng i slutet av månaden.
Nä, prommis med Gube o Tass på G…ha en fin dag hörrni! 
Godmorgon
Är ledig idag och har precis kommit in efter en härlig långpromenad med vovven. Första koppan kaffe på väg ner 
Tvättmaskinen är igång liksom diskmaskinen. Vad gjorde man utan alla dessa maskiner som gör allt jobbet åt en??
Har inga planer alls för dagen mer än fika med svärdotter och barnbarn.
Här duggregnar lite men ser uta att kunna bli en fin dag ändå, 10+ grader just nu.
#2 Trist när pengarna inte räcker till, hoppas det löser sig!!
Zabelle
blev dubbla inlägg… 
Zabelle
God morgon på er!
Ha en bra dag. Det tänker jag ha!
'God morgon här har det tydligen regnat inatt, det ser ut som någon spolat av inatt det flyter.
Det ser mulet ut nu men ska visst bli fint fredag- lördag.
Ha det så gott alla.
Aggelin
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon på er! Härligt solsken men storm. Två av grannens granar har blåst ner alldeles intill min tomt, jag hoppas att de på andra sidan vägen också blåser ner så jag får lite utsikt.
Ha en fin dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Snö??????????
Herregud. Här räknar jag kallt med 1 månad kvar av svampsäsongen.
Snacka om att det är klimatskillnader i landet!
Jag är trött idag, väldigt trött. Har blivit sena kvällar och mycket att göra hela veckan. Idag träning igen efter jobbet. Klarar jag av morgondagen och kommer ur sängen, är det ett smärre mirakel.
Var på oerhört härlig konsert igår, Malena Ernman är en gudabenådad sångerska och artist och vilken komisk talang hon besitter!
Idag blir det lugnt på jobbet hoppas jag … inte riktigt vaken än …
Kram

God morgon!
7 plusgrader och regn i natt, det skiftar fort…
Jag är inte avundssjuk på snön i norr, jag väntar gärna ett tag till. Hörde att det skulle bli besvärliga vindar uppåt, hoppas ni kör försiktigt!!!
Ska till kirurgen i dag och snitta lite i benet - inget allvarligt men det blir soffan och högläge i eftermiddag - gött!
Ha en fin dag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Bergspuman.Fint med Musik..
Men till svampen.Här hos oss är den lite fryst redan.Vi har ju haft minus grader länge…
O det är ju I Älvsered-Halland.
Elpida!!!Vad skall dom göra???Aj vad det kommer o bli fint…
Lena.P är jag i verkliga livet.
#11 Jag bor ju i ett av de varmaste områdena i Sverige - Uppsala ihop med Målilla har Sveriges värmerekord ha ha 
Godmorgon!
Ingen snö här heller, men kallt och blåsigt!
Idag kommer rörmokaren och fixar det sista i badrummet, äntligen klart. Det är vad jag ska njuta av idag…
Ha en skön torsdag!
Godmorgon!
Grått o + 10°. Ingen snö än på ett tag hoppas jag.
# 0 Du får hålla i hatten idag spanis.
# 3 Hoppas det löser sig med ekonomin MaMaMade.
# 4 Njut av din oplanerade dag Zabelle
# 5 Hoppas dagen blir riktigt skön Gunilla.
# 8 Inte fel med lite bättre utsikt Cristine
# 9 Konsert med Marlena, Bergspuman. Den skulle jag också velat se. Hon är en toppen sångerska och har en härlig humor.
# 10 Lycka till med benet idag Elpida. Ska tänka på dig.
# 11 Ha en bra dag på andra sidan Hallan chik
# 13 Skönt att få färdigt i badrummet Sisa.
Ska åka till Halmstad en runda idag sen möte på brukshundsklubben i kväll.
Ha en bra dag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God Förmiddag 
Här är det soligt, men fruktansvärt blåsigt. Det är 7 grader i lä, men i vinden känns det nollgradigt. Regnet öste ner hela natten, men nu är himlen molnfritt blå. Svamp vet jag inte om det finns någon kvar här, det har ju varit minusgrader på nätter och morgnar hela förra veckan
Snö???? nä fy fasen här ska vi nog ha höst och åtminstone några plusgrader ett tag till. Solen skiner fortfarande vackert men det är en isande kall vind och jag håller mig inne i dag också. jag mår förvisso bättre och det halsonda gick över men ska inte utmana ödet.
Ha en skön torsdag alla! 
Godkväll!
Mycket att stå i nu! Älgjakten inleddes på allvar idag, så det blir inte så mycket iFokusande några dagar framöver.
Jag har 24 älgjägare och en massa älgar (som inte vill samarbeta) att hålla reda på, så det är fullt upp!
Men lite "blod på kniven" har det blivit….nya tag i morgon! 
Ha en bra kväll!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
# 18
Kan man inte lägga ner det här med älgjakt ? 
#19 Varför?
Halloj
äntligen hemma igen efter en låååång resa förbi stockholm. Vi fastnade i två olika köer och det tog dubbelt så lång tid som vanligt att göra resan. tre timmar från A till B och vi missade halva Robinson också 
#19 Kan och kan, visst kan man, men det får ju flera obehagliga konsekvenser i form av många fler döda människor efter vägarna, oerhörda skador på skogen och i en förlängning, det som hände i början av 80-talet, en massa döda älgar i skogen.
Det som bestämmer hur många älgar som kan finnas är naturens bärighet, dvs hur många älgar naturen klarar av att föda under vintern.
Man gör bättre i att utnyttja den förnyelsebara resurs som viltet utgör, precis som man plockar bär och svamp. Om vi inte nyttjar den så förfars den till ingen nytta annat än för fluglarver, för naturen kan inte föda den mängd älgar på vintern, som sommarstammen omfattar.
# 20 # 22
Bara det att jag vill, att ALLA djur ska få leva! 
#23. Snällt av dig!
Tanken är nog god men det blev nog ett eländes elände….
#23 Om alla djur överlevde skulle arterna dö ut eftersom alla inte är livsdugliga och varenda art skull över tid degenerera såpass mycket att de inte skulle kunna överleva alls.
Glöm inte att vi är den enda djurarten som har lyckats att till stor del undanröja naturens regel "survival of the fittest".