Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1228 ggr
Cristine
0

Vem skulle du bjuda....

på middag?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

penke
0

Alla på LK såklart ! :- )

men fantasifullt runt ett bord:
  Jesus,Modesty Blase,Jimmy Carter,Annie Lenox och Virginia Wolf

menyn har jag inte planerat än,behöver klura lite på den i detta sällskap..

:- )

penke

[GunillaF]
0

Oj vad svårt….

Moder Teresa, Nicke Sjödin, Astrid Lindgren, August Strindberg och Mark Levengood.

Vilket gäng!Skrattande

Elpida
0

Oj, vilka stora namn ni kommer med. Då skulle jag få tunghäfta tror jag. Fast det är klart, de skulle nog ah så myket att prata om att man kunde varit nöjd med att bara lyssna =).

Måste nog klura på det lite!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Maria
0

Var det en intim middag för två så är svaret Johnny DeppFlört

Annars finns det så många att välja mellan…

Jesus, Mohammed, Buddha och Dalai Lama hade varit intressanta att lyssna påGlad

Oscar Wilde, Nils Ferlin, Lord Byron, och Cornelis Wreesvijk hade också varit en intressant kvartettGlad

(Ops, märker att jag inte har med några kvinnor…får fundera vidare)

/Maria

[Asta]
0

jag skulle kunna tänka mig en författarmiddag.

Oscar Wilde, Jane Austen, PG Woodhouse och Agatha Christie.

Jag inbillar mig att det skulle kunna bli en kul middag.

signemo
0

Om jag skulle bjuda på en middag och det skulle vara några man inte känner och jag hade en massa pengar. Då skulle jag vilja samla alla goa människor här och så gick vi ut och bjöd en massa hemlösa och oss själva på en nedrans god middag. Gärna fint dukat uti en park med strålande solsken och lite musik vid sidan om.

Var rädda om varandra

Bergspuman
0

Tänkte bjuda lite kungar och drottningar!

Vad sägs om att tussa ihop Drottning Kristina med Jean Baptiste Bernadotte och Erik Jedvardssson och Erik XIV, ha ha ha.

Undrar vad de hade pratat om Glad

evrekaw
0

Jonas Gardell - eller om det gick att återuppliva folk från det döda skulle jag vilja ta med Tage Danielsson.

Dessa två för att de är otroligt humoristiska med ett djup och allvar mitt i det hela.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Anders 50
0

Cristine…för det tror jag skulle bli väldans kul!  Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

signemo
0

Vet Ni nu kom jag på en helt annan sak. Skall Ni till GeKås i Ullared och har en stund över så säg till. Om jag kan så kan vi ju fika om NI är sugna på fika

Tidigare i veckan så fikade Outgrundlig, AnnL Chik och jag på Nimos i Ullared.

Var rädda om varandra

Toyan
0

Jesus, Dalai Lama, Martin Luther King, Marie Curie, Moa Martinsson Jan Fridegård och Per Anders Fogelström.

Marie Curie för hennes forskning och Moa för att hon hade det tufft både som barn och vuxen, jag tycker om hennes böcker. Starka kvinnor båda två.

De tre förstnämnda har ju mycket gemensamt, icke våld, kärlek rättvisa bla.

Jan Fridegård skulle jag vilja tala med om när hans bok Torntuppen kom till och P A Fogelströms böcker om Stockholm och människorna som befolkar dom tycker jag är så bra.Glad

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Men tack Anders, det förtjänar en puss..ja jag tror vi skulle ha kul och vi har ju samma (öl)smak och jag älskar älgkött!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaMaMade
0

Ojojoj, Dalai Lama i första hand, vilken humor den karln verkar ha! Om vi vår välja till andar så skulle jag också gärna vilja träffa Moder Theresa, Tage Danielsson, den heliga Birgitta, Jesus, Buddha för filosofiska funderingar o eftersom jag är ett stort fan av Jane Austen så…finns så många! Heyerdahl, Jan Lindblad o Jaques Costeau för reseskildringarna…

signemo
0

Vilken fest det skulle bli att samla alla. Ni skrivet omSkrattande

Var rädda om varandra

[Pirkkolino]
0

Josè Carreras, Plàcido Domingo o Luciano Pavarotti. Då skulle det vara oväsentligt vad det finns på middagsbordet i deras sällskap.

Glad

zabelle
0

Skulle vilja bjuda alla er härinne på en riktig kalasmiddag.

#10 Visst är det kul att träffas "på riktigt" över en fika. Hoppas ni hade en härlig dag.

Zabelle   

Elpida
0

Jo, över mycket funderingar har jag kommit fram till att jag nog hade bjudit ett stort iFokus-gäng på middag. Herregud vad vi hade haft mycket att prata om - och så himla roligt vi hade haft det! =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

AnnL
0

# 16, 17 Efter en del funderingar har jag kommit fram till samma. Skulle varit jätte kul.

Har träffat en del här inne och det är lika trevligt varje gång. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.