Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 481 ggr
Cristine
0

Man måste nästan vara..

ett teckniskt snille för att använda sakerna man har.

När jag tappade min mobil och trodde det var kört så skaffade jag en ny.Eftersom jag ville ha abonnemang och dessutom Halebop blev det inte alls som jag tänkt. Jag ville ha en liknande min platta och lätthanterliga mobil, men det fanns bara de sista modellerna att välja på, så vad göra..jo skicka efter en sådan som är mycket större tar stor plats i fickan och det är som att lära sig datorn på nytt. Jag har suttit i över en vecka nu för att lära mig den

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Ja tänk vad många finesser man får på köpet som man inte har användning för.

Och så har man för stora fingrar också…sällan man bara trycker på en tangent!

Men det finns ju särskilda "pensionärs-mobiler" med stora knappar och enkla funktioner, man kanske skulle skaffa en sådan?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det är väldig jobbigt med bokstäverna, de blir smalare och smalare. Nu har dottern min röda.

[Asta]
0

Om man nu ska prata om lätthanterliga telefoner så har mamma en sån där pensionärstelefon. Det går att ringa med den och att skicka SMS. Inga MMS.

Den ser ut så här och har fungerat jättebra fram till dess att hon blivit så dement som hon är nu. Nu fungerar det  bara ibland.

Cristine
0

Jag gillar varken sms eller mms men nu har jag hotmailen på mobilen så då är jag så illa tvungen att skriva ändå. Den är bra att ha då de inte svarar på uppringningen för då dyker emailet upp på skärmen, men som sagt det är himmla besvärlig.Obestämd