Har ni hunnit med...
allt som skulle göras i sommar?
Inte jag?
Pary tältet som jag skulle bygga är inte gjort och jag vet inte om jag hinner med innan det blir för kallt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Min man har byggt nya förrådet som var planerat och det är klart annars hade vi inte så stora sommarplaner så allt annat som har hänt har bara varit en bonus
/Maria
Min man hade ett projekt i sommar - byta vår grind.
Jag hoppas fortfarande att det blir gjort innan vintern 
Zabelle
Jag hade inga sådana planer. Jo, jag skulle åka och köpa nya lysrör till takbelysningen i köket och det återstår. Men det är tid än 
Mycket har blivit gjort, men annat återstår. Jag hittar nya projekt hela tiden. Konsten är att avsluta de påbörjade innan man börjar med nya.

Vi hade en lista med projekt som skulle fixats på semestern Dessvärre är mycket kvar på listan eftersom himlen öppnade sig och fortsatte att vara öppen hela semestern. Då går det inte att måla fönster eller hus eller fixa annat som kräver en torr väderlek.
Så vi är faktiskt ganska besvikna. Jag brukar aldrig klaga på sommarvädret men i år gör jag det.

Jäpp. Köket är klart och gaveln som skulle spönas om och målas är klar.
Nu är det bara altanen som ska fixas - men det får bli nästa sommar. Inte för att vi inte skulle hinna innan snön kommer, utan snarare för att pengarna inte räcker… Vi får göra som alltid - spara tills nästa sommar så att det finns till nästa projekt. Jag hatar att låna pengar…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag har ingen brådska..det jag inte gör idag kan jag göra en annan gång! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#7 Våran gavel var akut då det läkte in och vi hade fuktglosor inne… Den är inte bara omspönad… Det tarvades mer jobb än så.
Men annars håller jag med - hinner man inte är det ingen katastrof… Det kan vänta!
#6 Nu är jag nyfiken igen… "spönas om"…vad är det?
Trodde du stavat fel, men kunde inte få till det hur jag än försökte byta bokstäver! 

#9 Man sätter ny panel på huset helt enkelt - då spönar man… Men det kanske är dialektalt… Vad kallar du det för då?
Här i norrland säger man också spöna.
Va kul med ett nytt uttryck! Aldrig hört det förut.
Här säger vi: klä om.. eller brädfodra om.. eller panela om.
Tänk att det stämmer….man lär sig nåt nytt varje dag! 
Jag har hunnit flytta under sommaren. Viktigaste i mitt liv. Nu är allting bra igen. 
#12 ja brädfodra känner jag igen
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ska måla klart våran lekstuga….tänkte göra det idag, men då började det regna när jag hade städat klart inne….hm.
#8 "Läkte" säger du och jag antar att du menar "läckte". Här i norra Uppland och i södra Gästrikland säger man också så, alltså att båten "läker".
För mig låter det helgalet eftersom det skulle betyda att båten gjort sig illa men att såret läker.
Jag frågade en kompis om det där, men han säger att det inte spelar nån roll. Han säger läker både om något som läcker in vatten och om ett sår som läker.
min sommar är inte slut !
men jag har inte och kommer inte hinna med allt ändå
då,bler det lättare att ha planer för nästa sommar
iofs är några ..åretrunt-projekt *ler*
penke
Fuktglosor…är också ett nytt ord för mig….samma som fuktfläckar?
Hunnit klart? Nää, inte ens hälften! Men ett är säkert - det springer inte ifrån mig!
Det som inte hinns med i sommar, finns kvar nästa!
Panela om har jag aldrig hört, det låter tokigt.
Båten läker säger man också här och läcker om den är snygg
Jobb-Färdigt…Nä här i vårt lilla bo blir inget färdig..utan vi har projekt hela tiden..
Sådana är vi
Jag arbetsledare o sambon o barn dom små arbetarna, som bara gnäller under arbetets gång..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Har inte ens börjat!
Är så slö så det är inte sant!
Ska ta det viktigaste som att sätta tätningslister i fönstren snart.
Tänkte jag……
Annars kan saker vänta tills nästa sommar.
Tror jag…..
Har inte haft några särkllda projekt i sommar som skulle bli gjorda. Har bara ett som ska bli gjort nu i septermber och det är att vaxa bilen inför vintern.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har hunnit med ungefär hälften! Dessutom har jag hunnit jobba dubbelt så mycket, som jag skulle…