Varför är vi aldrig nöjda
med hur vi ser ut? Mörka vill bli ljusa, blåögda älskar bruna ögon, tjock vill bli smal och tvärtom, etc.etc….
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tror att många "klagar" över sitt utseende bara för att de vill höra motsatsen från den de klagar inför.
Ja så kan det också vara
Jag tror att många har ångest framför garderoben varje morgon…i själva verket kanske det ändå inte är någon som bryr sej, hur andra är klädda…
Man ska inte vara nöjd, det hör till den positiva drivkraften i livet att alltid sträva framåt.
Men jag håller med om att det är löjligt att vita vill vara bruna och bruna vill vara vita.

Jag själv är avunsjuk på min broder som blev lång blåögd och snygg medans jag är liten till växten och brunögd och missnöjd med min näsa..jag skulle gärna byta till hans.
#5 Skulle väl se konstigt ut med en karlnäsa på ditt näpna kvinnoansikte?!
Ha ha du är då rolig, några storlekar mindre kanske!
#7 Men jag tycker att du passar i den näsa du har! Så de´så!
Tack snälla Gunilla
#9 Jag är aldrig snäll
Men jag är ärlig!
Oja, det finns mkt som man emellanåt skulle vilja byta ut! Mest extrakilona de sistlidna åren. Dock, inget ont som inte har ngt gott med sig. Vårens/försommarens kris har gjort att jag gått ner 6 kg! Kommer i mina bruna byxor igen! 
Det där med att byta form och storlek är en ganska knepig sak. Kroppen har ju normalt sett (det finns förstås alltid avvikelser) alltid rätt proportion och form på enskilda delar så att det passar med resten.
En del hänför dessa proportionella faktorer till något som brukar benämnas "gyllene snittet". Exempelvis "ska" alla skelettben ha ett visst längdmåttsförhållande till varandra enligt den principen.
När jag inte är nöjd med vad jag ser i spegeln brukar jag tänka på att de man ser i reklamen, i filmer mm. oftast är opererade både här o där. Artificiellt färgad både i hy o hår samt sminkad från topp till tå. Då känns det lite bättre! Sedan är det ju faktiskt så att man ändrar kroppsform när man blir äldre, tyngdlagen talar sitt språk o klimakteriet är ett faktum som inte går att bortse från. Sedan har vi ju latheten också…

Ja de kan man undra crisine. Själv så har jag tunt hår men vill ha tjockt hår.. jag har fräkner men de vill jag inte ha alls.
jag är nöjd med mina gröna ögon och mitt mörka hår, numera är jag också nöjd med att jag är lång. När jag var ung var jag alltid längst i klassen, sen växte killarna om, och det var skönt, ja de flesta av dem iaf.
Men att vilja hitta t ex nya kläder ibland är en drivkraft, lite som utveckling
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Men jag glömde skriva att jag är rätt nöjd med mig själva idag.. Jag är den jag är och ingen annan. Jag har mitt tunna hår mina fräknar. Men när jag var yngre så gillade jag inte de alls. 
Det är väl det som är en av fördelarna med att bli äldre att man faktiskt inte bryr sig så mycket längre
/Maria
Precis idag har man lite mer självförtroende än när man var yngre.