Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 507 ggr
aggeelin
0

Imorgon kväll äter vi...

Surströmming, mums så gott det ska bli! Ser fram emot det och trevligt sällskap till, goda vänner på besök Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

Ååååh, vad gott. Nu får jag hemlängtan!

aggeelin
0

Men var är du Gunnilla, det har jag missat, minns bara att du hade slut på semestern förut?

Kom hit du också vetja! Flört

[Sisa]
0

Har aldrig vågat smaka surströmming…det luktar så illa! Tungan ute

[GunillaF]
0

#2 Jaa semestern tog slut, jag jobbade 4 dagar sedan dess har jag varit tjänstledig och befinner mig i Schweiz tillsammans med min dotter m fam. och några andra svenskar. De spelar, dansar o sjunger i en mucikal ( Mary Clarence) här i två veckor. Min uppgift är att se efter mitt lilla barnbarn, snart 2 år. Semester alltså!Flört

Vi åker hem på Söndagkväll med massor av goda minnen och finfina recensioner.Glad

#3 Försök att övervinna rädslan. Det luktar illa men är supergott!Skrattande

zabelle
0

UUuöröörk!! Har luktat på surströmming en gång, det var den värsta doft man kan tänka sig. Kan inte föreställa mig att stoppa det i munnen…..Tyst

Zabelle   

[Asta]
0

Jag har ätit surströmming ett par gånger, men jag tyckte inte så mycket om det. Smakade väldigt mycket jäst tycker jag. Man ska nog vara uppväxt med det.

aggeelin
0

Surströmming luktar gott för mig,, det vattnas i munnen. Skrattande

Jag är alltså uppväxt med den goda maten.

AnnL
0

Har försökt lära mig äta det men jag kan bara inte om jag så får aldrig så mycket tillbehör.

Läste i aftonbladet att EU vill förbjuda surströmming.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

Jag har ätit surströmming 2 ggr, tyckte faktiskt inte det smakade så illa, ihop med de rätta tillbehören. Men däremot skulle jag aldrig komma på tanken att köpa det själv. Lukten sitter ju i kläderna i flera dagar!

Anders 50
0

Är man inte van så får man ta det försiktigt, inga stora bitar och inte sitta med näsan över burken.

Här sitter vi alltid utomhus när vi äter strömmingen, och öppnar burken en bit ifrån, där den får stå en stund och ånga av sig. Då plågas inte de som är ovana så mycket av doften!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Mmmm det var gott det Skrattande.

#10 vi öppnar burken och sköljer fisken och lägger sen upp den fint på fat… trevligt är det! Och som sagt, den ovane ska nog smaka "lite lagom" första gången.

[Asta]
0

Jag måste säga att jag hade inte så himla ont av doften, förrän efteråt i alla fall. Men jag tyckte inte om smaken. Jag vet inte om fisken var dålig, men jag tyckte det smakade  nästan bara jäst. Inte så mycket fisk,