Vad gör ni för något?
Jag har klippt gräset och planterat, son och dotter har spritt ut makadammet och krattat till en jättefin väg. Lastbilen som kom med gruset var tvungen att lämna det i en hög då han inte kunde köra ner med flaket uppe på grund av elkablarna som går tvärs över vägen.
Liiite har jag hjälpt till också.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är precis färdig med allt jag bestämt mig för att göra idag.
Nu ska jag ta en dusch och åka iväg sedan. Ska först rida Islandshäst i den fina sommarkvällen Blir nog flera timmar, sedan blir det middag och vin.
Ha en trevlig Lördagskväll alla så ses vi imorronkväll.
Har inte gjort många knop idag, men ändå följt det schema jag tänkt mig. Och så blev det en liten lur på eftermiddagen, skönt! Nu kör jag ett innecykelpass, men måste dela upp det på etapper, får sådan träsmak i baken trots kudde!
Dags att hoppa på cykelskrället igen… jobbigt, men nyttigt. Sedan blir det ett bad!
Jag har städat och tvättat bilen, suttit i solen och myst, haft främmande och klippt gräsmattan! 
Idag har vi storhandlat. Sonen har varit med.
Jag har planterat nya växter som vanligt och så har vi grillat regnbågsforell som middag mitt på dagen
Nu återstår avkoppling och vattning av trädgården
/Maria
Det ser fint ut Cristine 
Jag har spenderat större delen av dagen på byfesten. Det var mångha knallar med samma som de alltid säljer - mycket skräp men också fint hantverk och goda korvar. jag köpte mig en ny väska
Nu har vi grillat och är mätta och belåtna. Tyvärr gick solen i moln och det blev kalla vindar så vi har dragit oss inomhus.
Sedan ska jag inte störa er med detaljer, men att mocka rent storarumsgolvet efter en 70 kiloshund med dålig mage var inte roligt 
Nu blev jag avis Christine - vi behöver fixa till vår infart med bland annat ny singel.
Här har jag planterat i mängder, fått ner NÄSTAN alla mina plantor i jorden. De sista kommer i jorden imorgon. Maken har målat på utsidan av förstugan.
Nu blir det grillning. Har just fixat ihop hamburgare med en massa färska örter i, vi får se hur de blir när de blir grillade.
Nu håller vi på att bränna stubbar, jag har borrat en massa hål i dem och tänt på, den stora går rätt så långsamt men den lille är nu borta
*
#1 Ha det så bra!
#2 Är det inte härligare att cykla ute
#3 Härligt att mysa i solen, särskilt men gäster.
#4 Nu blev jag avis.. regnbågsforell.
# 5 Tack! Kul med fest men inte storstädningen isch nej..hade han ätit något olämpligt?
#6 Det är så skönt att det är gjort Asta.
förmodligen har han ätit nåt olämpligt. Men nu verkar han må bra igen - tack och lov!
#9 Nja idag blåste det en ganska kall vind, balkongen har läat, men jag är lite rädd om min rygg, den är så känslig för kyla.
Har solat, klippt gräs, påtat i mitt trädgårdsland och bara njutit av dagen.
Nu sitter jag här med en god drink framör datorn och känner mig väldigt nöjd med dagen. 

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Just nu är det stort polispådrag utanför fönstret. vi hade funderingar på om vi skulle gå ut men bestämde oss för att stanna hemma. Det finns "underhållning" så det räcker på vår egen gata.
några "stackars" ungdomar har fått sitt dricka beslagtaget och några andra stack iväg bakom grannhuset med eld i baken.
Jag är rädd för att det kommer att bli en lång och stökig natt. 
# 13 Du verkar få en underhållande kväll Maggan av både det ena och andra. 
#14'
ja fast nu är polisen borta och ungdomarna också.
Nu tittar vi på Monte Phyton på TV4 komedi (i brist på bättre) jag fattar inte humorn bättre nu än jag gjorde som tonåring när jag såg det första gången - jag skrattar inte alls 

Min första dag helt ensam med hund-hus&gammelmormor-passning. Mina vänner for till Frankrike igår.
Eftersom jag inte gjort mycket sedan jag var här i september känns det i alla leder och muskler. Känns som jag sprungt i trappan hela dagen upp o ner med mat o skötsel o sedan kortspel . Jag som "bor" på markplanet.
Mormor är 90 fylda och ganska senil, men kort kan hon spela.
Somnar nog ovaggad i kväll.
Hunden får sova i "bagage-rummet under min säng. I fjol sov hon under bordet men hon tycker det är för lite plats.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#15 - och jag som älskar Monty Python - alltid gjort
vad säger du Pialinn är du hemma i Svedala igen?!
jag vet att många gör det - jag försöker förtvivlat komma på varför. fast enstaka grejer är vansinnigt roliga det erkänner jag 

Just nu slappar jag framför tv;n "Kommisarie Lewis"…. Sambon tittar på Speedway hos grannen. Yngsta donen är där men & är med grannens son. Äldsta sonen åkte iväg för att fiska, alldeles nyss.
Imorse skjutsade jag sonen till torget, klassen säljer hembakat bröd inför en klassresa.
Gick en sväng med mina stavar…..dusch & frukost.
Emkaffe med sambon, när han vaknat. Senare kom grannen & bjöd på en öl, vi satt & diskuterade en bra stund…sen blev det till att grilla kvällsmat.
En bra dag i mitt liv 
# 19 Jag tittar också på Lewis, tycker han är bra.

#20….lite intressant nu när han blivit med assistent
. Kul att de kan fortsätta med serien.
Men nu verkar det inte finnas nåt intressant att titta på
.
Jag njuter av lugnet, när mina älskade pojkar är "borta" denna kväll 
Jag sitter och gluttar här på iFokus, väntar på goda tekakor och kaffe. Min dotter ville baka tekakor som de gjort på hemkunskapen..tänk att de lär sig något vettigt i skolan ändå
.
Gott ska det bli…gubben ligger i soffan efter en whiskyrunda hos grannen som han hjälpt med klyven. Han ser nog ut som en fågelholk just nu…
sover nog gott snart.
Kram Jile

Hahaha….ett underbart vardagsliv !!
Hoppas att tekakorna smakar, hälsa dottern att hon är duktig (som vill visa vad hon gjort i skolan).
Bra att gubbarna tar sig tid & hjälpa varann….hehe….
Min sambo tog med ett par öl till speedwaytittandet, kul att herrarna kan planera en kväll ihop !!
Kvällskramen på er 
Nu kollar vi reprisen på sopranos - jag vet inte om jag håller med om att det är den bästa TV-serien sånsin - men den är absolut bra!
#18 - man har nog lite olika humor helt enkelt. Jag gillar Monty Python, men jag gillar inte Fawlty Towers som så många andra tycker är superkul
#24 - jag måste vara en av de få människor som fortfarande inte sett ett enda avsnitt av Sopranos.
#23 ja de blev goda mumsar nu :-)) gubben snarkar…skönt med:-)) Dotter hälsar tillbaka
Kram

Jag har "missat" Sopranos med…men Fawlty Towers är en favorit
.
Sen finns det en serie…..letar i minnet….en hippie Neil & en anarkist & några till som bor ihop….engelsk serie….
En favoritreplik från Neil "Hello shoes I´m sorry, but I´ve got to stand on you again"…..säger han när han tar på sig skorna.
Hemma värst, heter serien !!
Den skulle jag vilja visa mina tonåringar 
Jag har varken sett Sopranos eller Fawity Towers.
#27 - Hemma värst tror jag inte jag har sett.
En annan favvisserie jag har som vi alltid skrattar åt är Couplings. Engelska varianten och första säsongen. Vi har köpt den på DVD och tittar emellanåt och skrattar fortfarande lika mycket.
oj vad rolig den här tråden blev. jag Älskar alla engelska humorserier som jag fattar. the young ones var en och Couplings är en annan - men den absoluta favvon är Absolutely Fabulous. Patsy och Edina i´m your´s forever 

Yepp Patsy och Edina är favvisar här också. Fullkomligt patetiska båda två!
ja 100% patetiska - men håll med om att gör det oslagbart bra 
Håller med, jag brukade se den och en annan serie som också är bra men jag kommer inte ihåg namnet på serien.
Fru Bucket eller Bouqe som hon vill bli kallad.
aha jag vet vem du menar. Mrs Bucket
hon (skådespelerskan) har vunnit priser för denna serie. den är också vansinnigt rolig

Vad vi gör… har städat och fixat och gjort en slags rabarberpaj som är ovanlig men god. Har haft kompisar här på besök, trevligt var det och god mat, kaffe och rabarberkaka och nu hittade jag ölkorv som ville bli uppäten… är inte trött, tyvärr… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fast bortsett från att jag är en fan av engelsk tv och inte särskilt begeistrad i amerikansk så vinner ändå M.A.S.H som jag tittar på just nu 

#34 Ja just den Maggan den är jättebra och svågern är en historia för sig.
Mash är också väldigt bra.

#18 Maggan!
Nej jag är inte i Svedala utan i Tyskland i en liten stad någon mil norr om Köln. Längre upp kommer jag inte.
Min väninna sliter häcken av sej så jag ser till att hon får några veckors semester från gammelmormor och barnbarn. Barnpassning är nog de tyska mammornas största problem. Ingen Kindergarten före 3 och ingen fritids efter skola. Då får mor&farföräldrar rycka in.
Hunden hade problem med att sova för det smällde raketer sent igår kväll. Men hon var så trött i morse att hon inte hörde sirenerna från ambulans(?). Hon ylar alltid när hon hör dem.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jodå MASH är också kul. Aktuell serie just nu som jag tycker är rolig är 2,5 män som går på trean.
Jag avskyr sådana där skratt är inlagt
, man ska liksom skratta på kommando..usch!
#40 - det stör jag mig inte så mycket på, såvida jag inte tycker det är roligt för då stör jag mig nog. Tror jag. När jag tänker efter så har jag nog inte funderat så mycket på det. Har väl blivit van.