Din dofts inverkan
Att lukta gott inför en dejt eller en romantisk sammankomst med sin kärlek är något de flesta prioriterar. Vill du dessutom höja chanserna att dejten eller middagen leder till sex bör du välja doft med yttersta omsorg.
För det finns nämligen parfymer som ökar dina chanser att ha sex, visar en undersökning där 3000 brittiska kvinnor deltog, skriver Tidenskvinder.dk. Enligt de tillfrågade är Chanel No 5 (Chanel) den doft som mest effektivt fällde männen ner i sänghalmen.
På andra plats hamnade DKNYs Be Delicious och bronsplatsen gick till Ghost (Ghost).
Här är tio-toppdofterna
1: Chanel No5 (Chanel)
2: Be Delicious (DKNY)
3: Ghost (Ghost)
4: Eternity (CK)
5: Hugo (Hugo)
6: Classique (Jean Paul Gaultier)
7: Cool Water (Davidoff)
8: Angel (Thierry Mugler)
9: Anaïs Anaïs (Cacharel)
10: Obsession (CK)
_
Undersökningen presenterades av Scarlet Magazine._
Kul lista. Själv gillar jag Eternity ( CK ) bäst men det är sällan jag använder den….
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ingen av de där dofterna har jag använt. Jag har sällan parfym o.dyl. men när det blir av så brukar det dofta lite vanilj bl.a.
Inga "tunga" dofter. Jag tappar andan då.

Chanel No5 gillar jag…
Är inte Chanel No5 "mormors-parfym" som funnits jättelänge?
Zabelle
#2 - fast vanilj tycker jag är en tung doft. Jag har problem med när människor doftar vanilj eller kokos trots att det är helt naturliga dofter. Och så klart när man har för mycket parfym på sig som en del har.
En liten lagom dos kan vara trevligt. Jag hade en gång i tiden en affär med en kille och när han hade obsession på sig blev jag fullkomlig knäsvag, den passade så bra ihop med hans egen doft.
Chanel No5 är en gammal parfym. Det var ju den Marilyn Monroe var iklädd när någon frågade henne vad hon hade på sig när hon sov. Eller något sådant.
#5 Den parfym jag har doftar bara en aning vanilj.
Det får absolut inte vara för mycket.
Inte underligt att jag bor ensam, min finns inte med på listan.
Shalimar Guerlain.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#7 Undrar om inte min svägerska har haft den, namnet verkar bekant.
" Var nära naturen - var när dig själv "
Min finns inte heller! YSL Paris. Aldrig fått några klagomål på den!
#9 Din är fast redan
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#9 Fast?
Eh vad menade du…?
Jag är kanske lite trög… Har parfymen fastnat på listan?
#7 Guerlain Insolence är inte dum heller.
En favvodoft är Light Blue från Lancome, finns inte heller med på listan.
#9 Psst - tror att Cristine menade att din karl är fast oavsett vilken parfym du använder.
Zabelle
#12 Hupp. Ok då fattar jag
, tack.
Anaïs Anaïs har jag i gömmorna men jag tycker den är lite för "gullig". Jag gillar Opium bäst 
Jag brukar använda Jean Paul Gaultier - förmodligen den som är nr 6 i listan ovan.

Jag är av den tråkiga sorten som inte längre tål parfymer. ALLT måste vara parfymfritt. Tyvärr även männen.
Men hade Chanel 5 i min ungdom och fick komplimanger. Lever på dom än.
Säger man till någon att man har problem med parfymer, får man ofta till svar: Jag har ingen på mej. Tyvärr tänker många inte på att tvål, schampo, tvätt-&sköjlmedel ofta är parfymerade. (Man lär sej leva utan folk omkring sej!)
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Min favorit är Lou Lou
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
För min del så får helst kvinnan dofta naturligt kvinna, utan konstgjorda tillsatser.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag är en av de som inte kan ens umgås med människor vilka har parfym på sig. I mina unga ålder gillade jag dansa, men ville dansa endast med män som hade skägg. Med tiden fick jag förklaringen. De hade inte rakvatten på sin haka.
Allergi/överkänslighet var inte så känt sjukdom i min ungdomstid.
Intressant och jag har läst att det i mäns deodorant är det feromoner "ett hormon" som påverkar oss kvinnor positivt rent erotiskt.
#20 Googlar man på feromoner så finns en hel del att läsa. Feromoner verkar tillsättas i en dal av både mäns och kvinnors parfymer.
Det finns t.om. en hemsida om det. Läs mer här!

Jag är oxå parfymallergiker men jag klarar faktiskt ett uns av Burberry. Det Är faktiskt jättejobbigt med en del hår- och hudprodukter som är starkt parfymerade, det kan väl ändå inte vara bra för huden när det doftar så starkt lr?
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
JOOOO,javist var det BARA den förföriska doften som fick mig på fall ned i sänghalmen………… 

snäppet så..,jag är dålig på namn..
men jag tycker det säger lite om bäraren..*hur* hon doftar..
om det är för vardagsblommigt,mor/farmigt blodpudding ..
eller retsamt eggande..
om det är ..tanke..eller slentrian bakom
numera har jag själv oftast en troll/älv-droppe(doft)
en gamal superfavo är jil sanders MAN (orginalet)
de slutade tillverka den för ..tio år sedan,så jag är varsam om mina droppar
om det ändå är läge,brukar jag inspirationen gälla
jag har en hel hoper flaskor kvar..
penke
Elisabeth Ardens Green Tea Lotus är helt ljuvligt fräsch
/Maria
Om jag skulle dofta något annat en mig själv,så blir det ros och lite gardenia..lite svagt bara.

Har ni tänkt på hur många saker som det finns parfym i och som man "blandar".
Tvål, shampoo, deo, stylingprodukter för håret o.s.v.
Era kläder har ni säkert tvättat i ett parfymerat tvättmedel och kanske sköljt med nåt medel för att kännas skönare mot huden.
Om en kvinna sminkar sej har i stort sett all kosmetika någon form av parfym. Ofta olika i produkterna.
Inte undra på att ingen doftar naturligt. Fast vad är naturligt? Tror inte jag heller doftar naturligt, eftersom jag tvättar bort min egen lukt med de oparfymerade preparat jag använder.!
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Nu är det ju så att svett, om huden blir smutsig, INTE luktar gott.
Trots att det ju är en helt "naturlig" lukt.
Jag var ihop med en kille en gång som inte gillade att tvätta sig med tvål, han vidhöll att det tog bort hudens naturliga skydd, osv.
Behöver jag säga att han faktiskt STANK, från armhålorna, emellanåt?
Jag gav honom en stor tvål efter ett tag. Han flinade och undrade om det var en pik.