Ännu mera fin sjukvård!
Fick just ett samtal från min syster.
För ca två månader sedan började hennes fot svullna upp. Hon har inte någon känsel i sina fötter så hon visste inte om det gjorde ont.
Hon fick diagnosen rosfeber och medicin för det. Medicinen hjälpte inte, foten svullnade ännu mera. Då gick hon tillbaka till doktorn
Fick diagnosen gikt. Fick medicin för det. Det hjälpte inte. Foten svullnar ännu mer och blir kortare säger syrran. Doktorn säger, Nej då den är inte kortare det går inte.
Nu visar det sig att hon har flera frakturer i foten - hon är gipsad upp till knät och JO foten var kortare. Detta har hon alltså gått med i två månader. Hon går med en svullen fot till läkaren och det tar två månader innan de kommer på att de kanske skulle röntga den!
Gissa om hon kommer att anmäla det här.
Men fy sjutton vad är det för läkare som huserar på sjukhusen nu för tiden? Man kan inte dra alla över en kam men det händer sådana saker för ofta nu för tiden. 
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag vet inte om jag bara känner människor med otur, men jag har många människor omkring mig som råkat illa ut i sjukvården. Man undrar faktiskt!

Fy bubblan 
Man måste tydligen vara frisk för att gå till sjukhusen. 
Min väninna som har kol sen många år tillbaka har en andningskapacitet kvar på ca. 30%. Hon har åkt akut till sjukhus flertalet gånger det senaste året.
Sista gången hon kom in med ambulans fick hon en sköterska som fråga om dom inte hade kollat hjärtat. Nä dom säger det är kolen. Sköterskan sa att alla dina symtom pekar på hjärtat. Hon tog ett EKG och det var katastrof. Nu har hon fått hjärtmedecin och hennes andningkapacitet är fortfarande 30%. 
Hon kom in på sjukhus för sju år sedan med lite hjärtbesvär och det har inte kollats upp sedan dess utan allt har skyllts på kolen. 
Idag är hon ganska pigg igen. Jag och sambon trodde inte hon skulle överleva våren. Nu är hon piggare än vi sett henne på över ett år. 
Jag har fortfarande min goda spelkompis kvar tack och lov.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#4 Med 42 års erfarenhet av vården kan jag utan minsta tvekan säga att - javisst så är det. Man måste vara frisk i huvudet för att inte hamna snett i vården.
Man bör också ha mål i mun och aldrig hålla tyst om minsta fundering. Är man missnöjd med vad läkaren säger eller gör, så ryt i och kräv att en annan läkare gör en oberoende bedömning.
herregud man tror inte sina öron 
Det är troligen också som så att hon hade bara en mindre fraktur från början, men om du då fortsätter att gå på foten så går den ännu mera sönder. Det sa i alla fall den läkare som nu tog hand om foten. Plus att foten är såpass deformerad att den kommer aldrig att bli riktigt rätt igen.
Ja visst är det som så att man måste ryta. Ibland orkar man inte bara.