Mina barn och andras ungar.
Jag hörde att det gäller fortfarande när flera mammor diskuterade vid ett bord.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

I allra högsta grad hos en del, vilket jag tycker är sorgligt… Jag står naturligtvis bakom mina barn till 100% - men har de gjort fel får de oxå stå för det! och det är väl där det brister i dag. Många föräldrar tar sina ungar i försvar och låter dem inte ta konsekvenser av sitt handlande - åtminstone inte utåt. Vad lär sig barnen av det?
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Här talades det nervärderande om små dagisbarn. Jag kan inte fatta hur de tänker, det är ju föräldrarna det gäller inte barnen. Det kan inte vara deras fel när de är så små.
#1 Jag håller med dej helt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja nog är det konstigt alltid!
Våra grannar är inte så snälla mot vår dotter, men de har själva en dotter som tycker om vår. Självklart är hon alltid Välkommen hit för att leka, medan vår dotter inte ens får gå in i deras trädgård vissa dagar (andra barn får men inte hon…)!
Eller föräldrar till dotterns klasskamrater som inte hälsar på mig när jag möter dem affären eller så, och sedan gnälls det på att ungar inte artigt hälsar på vuxna de möter 
Så det är inte så förvånande att barnen sedan växer upp och är allmänt ohyfsade, när föräldrarna är så oerhört oförskämda helt öppet.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ungarna härmar ju efter våra "vuxna" beteenden
.
Jag tycker att ordet "unge" är positivt & mysigt