Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: kläder-smink-smycken
Läst 1589 ggr
Cristine
0

Långa eller korta.

Mina naglar har de senase 15 åren flisat sej och gått av så de har varit väldigt korta, jag kunde inte fatta varför. Nu helt plötsligt har de växt och blivit långa igen. Jag gillar mellanlängden bäst så nu får jag fila.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag gillar också mellanlängden bäst. Man kan använda naglarna till att pilla och peta på saker.

När jag syr så är en halvlång nagel bra att pilla med. Men det går inte att ha långa naglar när man håller på med allsköns grovarbete…då sprätter dom av på en gång.

Mammzing
0

Mina är jätte sunkiga. Skivar sej och bara går av.
Tror det kan ha med vädret att göra oxå.
På sommaren är dom mycket bättre.
Men då mår jag mycket bättre oxå.
Lite längd vill jag ha, men det går inte att ha några klor med mitt jobb.

Cristine
0

Solen har ju vitamin D så i Spanien hade jag kraftiga naglar och hår.

Hoppfull
0

Mina är hopplösa. De skivar sig både på längden och tvären och går av så långt ner så där bara är köttet… usch!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AnnL
0

Jag har alltid korta naglar. Sitter i sen jag spelade mycket gitarr då gick det inte att ha långa naglar.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[GunillaF]
0

Jag kan ibland undra hur de gör när de ska torka sig vid toabesök, när naglarna är 1/2 meter…hm..Foten i munnen Personlig assistent eller…?

AnnL
0

# 6 Men usch! Hur kan någon göra någonting med såna naglar Förvånad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Hoppfull
0

#6 Hahahaha, jag skulle inte ens får på mig kläderna själv!

Var på en temafest för ett tag sedan och skulle alltså således vara utklädd… för första gången i mitt liv hade jag lösnaglar och herreminje vilket elände! De trillade av en efter en under kvällen… jag kunde inte öppna ölen själv, torka mig på toan var knepigt, dra upp strumpbyxorna, klia sig Skrikandes Nej, långa naglar är inget för mig. Gärna en vit rand men inte så mycket mer.

[MargaretaA]
0

För min del räcker det att man har naglar nog att klia sig med, så dom faller för saxen direkt när dom blir för långa. Jag tycker det känns obehagligt när dom börjat dra iväg.

Men jag antar att det är en vanesak, för när jag var ung hade jag alltid långa målade klor och det gick bra då.

Bergspuman
0

Är pianist som ni väl vet, och därför håller jag mina korta!

De får ej växa ovanför fingertoppens kant. Kommer de dit, så blir det klippning. Brukar klippa dem varannan vecka ungefär.

Maria
0

Jag har ganska korta naglar bl.a för att det inte är lämpligt men långa naglar i mitt jobb. Enl. reglerna ska naglarna vara omålade också tror jag men någon diskret färg har jag allt i blandFlört

/Maria

Cristine
0

I mitt jobb skulle naglarna vara långa särskilt när man dansade flamenco eftersom man talar med händerna.

[Jeremina]
0

Har du gjort något speciellt Cristine? Ändrat kosten eller så för det blir inte bättre utan vidare med naglarna!

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en enorm hår och nagelväxt men jag filar ner mina naglar när de blir för långa. För ett antal år sedan polerade jag och filade dem till perfektion, hade det som hobby. Målade om dem varannan dag men nu har jag vuxit ifrån det och vem ska se dem ute i skogen där jag bor nu *fniss*

Däremot använder jag alltid polerare 1gång/vecka och filar just för att de inte ska skiva sig och spricka.

#0 Det är lustigt att du tog upp det just som jag för en gångs skull målade dem igår.

Före:

[Jeremina]
0

Jag tog också kort igår för att lägga ut på AB om nagelvård, lättsam och billig! Det passar bra att visa det här nu också då om någon är intresserad av enkla, billiga råd!?

Efter:

[Jeremina]
0

Om ni inte har sett en polerare så ser den ut såhär. Hoppas ni kan se bilden men titta inte på allt skräp på tangentbordet Flört

Den består av en sida med en mörkare grå som man ruggar upp mitt uppe på nagel någon halv minut och sedan går man över till den vita delen och kör över nageln.

Branneli
0

Underbar tråd, tack för ett gott garv……..

Jag måste ha transparant nagellack på,

annars trasar naglarna sönder.

Nu när jag för tillfället inte jobbar, så sparar jag lite längd & målar fantasifullt Glad

[Jeremina]
0

Vänd på den och den sidan är glatt! Polera då med den på nageln så ser ni att nageln till slut glänser och den sidan kan du använda varje dag medans den med två färger där du ruggar upp bara bör användas 1 gång/vecka.

[Jeremina]
0

#17 Fräna naglar tjejen!

Sedan har jag en fil som man filar längden med men använd efter den även alla steg på poleraren även där! Det är ett mycket bra sätt att få nageln att hålla och att inte få ända ner till köttet och få ont.

Alltså inte bara skönhet och flärd utan även lite alternativ behandling!

Lycka till! Cool

Hoppfull
0

Aha så intressant! Så du menar att om man ruggar upp och polerar nageln så skivar den sig inte och spricker?

Jag testade förut att måla naglarna för att skydda dem som jag läst om någonstans, men jag upplevde att nagellacket liksom torkade ut naglarna så att de blev värre än någonsin.

[Jeremina]
0

Det fina med poleraren är att du tar bort allt fett så lacket kan fastna. Så sitter det längre och ska inte flagna. Man gör på samma sätt som billackerarna gör och min man som är mekaniker, tekniker hjälpte mig faktsikt i början Tungan ute

Kom bara ihåg att rugga försiktigt när du är ovan för annars kan du gå för långt ner och då får du ont men när du sedan tar de andra stegen och sist den glatta ytan så blir det skönt.

Den som ruggar öppnar porerna och den glatta stänger. Om du inte stänger med den glatta och målar naglarna om de då är röda som mina är nu skulle färgen sitta kvar även när du tog bort det med remover. Bara det att de skulle bli gula Obestämd

En varning: använd aldrig Aceton vare sig med eller utan olja för det torkar ut och med olja i så hindrar den lacken att fastna.

Annvänd alltid Nagellacksremover som finns många att välja mellan med olika prisklasser! Flört En sak till efteråt och bara efteråt använder jag nagelbandsolja inte före men jag vet att en del gör det men då måste du ju ta bort det fettet med. Alltså bättre att göra det efteråt!

CoolGlad

Hoppfull
0

Men är det lika effektivt för naglarna utan nagellack?

[Jeremina]
0

Ja, du behöver inte måla naglarna när du stängt med poleraren men i början för att skydda nageln kan du ha ett genomskinligt lack!

[Jeremina]
0

Men kom ihåg att du ska ta det försiktigt med uppruggningen och inte trycka för det får inte göra ont men det kan bränna lite första gångerna!

Hoppfull
0

Jaadå jag ska vara försiktig… först av allt måste jag ju skaffa mig en sådan där tjusig sak att jobba med Glad

Branneli
0

Fantasi Oskyldig

Loucar
0

Jag blir helt handikappad utan mina långa naglar, jag har egna inte lösnaglar för de har jag aldrig begripit mig på.Flört

Om mina går av så har jag jättesvårt att knäppa byxor och dyliktObestämd

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Indiania
0

Detta med naglar är nog en vanesak. Har lite kortare naglar än Jereminas och målar dem mest på sommaren.

Har haft nagelpolerare tidigare, blir verkligen sugen på att köpa en.

Tack för tips Jeremina! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[peter54]
0

Jag har korta naglar. Så fort de kommer utanför fingertoppen klipper jag av dem för det gör jätteont att jobba med händerna annars tycker jag.

Bara att skriva på tangentbordet när naglarna går i tangenterna istället för fingertoppen tycker jag är mycket obehagligt.

Ett mineral man bör äta om man har dåliga naglar är kisel (silicea).

Cristine
0

Det enda jag har ändrat Jeremina är att jag äter smör i stället för Lätta på mina smörgåsar och att jag äter frökusar i stället för lingonbröd.

[Jeremina]
0

Cristine då är det säkert det som gjort att det har blivit bättre!