Otur med "slynglar"
Jag skrev om min brors sambo som råkat ut för en bilolycka. Hon har sen tidigar en whiplashskada pga att hon blivit påkörd vid en utfart och har efter många turer varit till tyskland och stelopererat nacken vilket har gett aktivitetsförmågan tillbaka, annars hade hon inte kunnat gå osv…
Nu för en mån sen var hon på väg genom stan med bil. Höll gott avstånd till framförvarande lastbil och vid ett avstängt trafikljus minskades farten. Efter det kom flera snöbollar på hennes vindruta och så fick hon se en "slyngel" springa ut mot hennes bil, när detta hände vred hon på överkroppen för att se vad som hände och försökte styra undan den som sprang ut på vägen. Samtidigt kastades det snöboll mot den framförvarande lastbilen i så stor grad att föraren bromsade kraftigt, varvid min brors sambo körde in under bakdelen på lastbilen när hon försökte styra undan från den utspringande slyngeln.
På sjukhuset konstaterades det småningom att två skruver i nacken hade gått av och först trodde man att hon skulle få opereras om - vilket inte görs i sverige, av "princip" görs inte dessa operationer här, ev kan någon läkare i lund göra detta. Men sen tror man att det kan hålla ihop ändå, framtiden får utvisa detta. Hon som var med om olyckan har varit chokad, och haft ont i alla muskler i kroppen som fick ta emot smällen. Ja ni kan tänka själva… så det var en av orsakerna att vi firade jul igår…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
herregud vad säger man?! 
jag hoppas att hon polisanmälde slynglarna - detta hade kunnat sluta mycket värre än det gjorde 

Men ojojojoj oj, tänk om dessa små slynglar vetat om vad deras busstreck orsakade. Oj vad ont i magen de skulle ha då… Och stackars stackars henne!
För de allra flesta jag känner har gjort sådant när de var små… kastat snöboll på bilar, släckt gatljus osv osv. Min mellangrabb han moonade vid en europaväg… ingen körde i diket tack och lov vid synen av hans magra lilla vita ända men det kunde ju ha hänt

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#1 Flera polispatruller var ute och sökte dem, för de var flera men de hittade dem inte. Det var senare ett reportage i tidningen om detta och det är bara att hoppas att någon av dem fick med sig något av detta. De borde också kanske, ha förstått något av sitt handlande när de såg att en olycka inträffade…
Ojojoj…
#2 Vad jag förstår var de inte så pyttismå-unga dessa slynglar, uppskattningsvis 14-16 år sådär…

Usch ja, så ogenomtänkt och dumt. Men man får nog ändå utgå ifrån att de inte vill någon illa på det sättet.
Det vore dock bra om de informerades om hur illa det blev så att de förstår hur lite som behövs.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Fy sjutton då måste de förstå vad som kan hända!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.