Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 462 ggr
penke
0

knappt en månad kvar

..tills det vänder .. Skrattande / Skrikandes ?

passa på att klamra fast vid höstdeppen,innan mörkret  har nått sin kulmen och ljuset åter blir starkare.. *hihi*

nu är min bikini eller mankini-ångest inte så stark.att jag rädds ljusets återkomst,ser det mer som en del av det eviga flödet..
(fast,jag tycker nog att jag flödar lite mer i solen) :- )

det är ju oxå tre år o trettio dagar kvar,enl. Maya-kalendern till vinter/(sommar)solståndet 2012 ..
oavsett om man ..tror det är flum,eller en fasa ? (?)
(att det är denna tidens slut)
kan man se det som en möjlighet
att jobba en massa extra,eller ta den där målarkursen,
eller den i spanskaeller verkligen säga till de man tycker om,att man gör  det ..
eller om man är en ..opptimistisk dysterkvist,ta en himla massa banklån,köpa en hoper storbildstv-maskiner,i hopp om att med jordens undergång slipper man betala…

penke

(¿ för inget är väl meningslöst ? )

[Asta]
0

Visst är det härligt att det vänder så småningom. Min ångestperiod är dock januari och februari, ibland mars också om den är väldigt vintrig.

penke
0

Å!

en *solskenskramen* att ta fram vid behov .. *ler*

penke

[Pirkkolino]
0

#0 Juste Maya-kalender. Jag hörde två veckor sedan att det finns personer vilka tror stenhård på saken. Det lät bara jättejobbigt att höra att somliga bär inom sig ångest av saker vad inte har hänt.

Omöjlig tanke för mig att leva så.

Pirkko

penke
0

Calleman har jag inte hört tala,men väl ..Haniel(?)
det finns många intressanta tankar om mayakalendern..
menar inte bara undergången,
menar mer om hur Mayanerna såg på livet o universum och dess utveckling ..

själv tycker jag det är bättre att ta ut glädje i förskott(oxå)
om,eller ifall det går åt skogen ändå
har man iallfall haft glädjen,minst en gång :- )

penke

Cristine
0

Håller med dej penke, leva i nuet så mycket som möjlig, varför tänka på morgondagen, det som sker, sker..i alla fall.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Pirkkolino]
0

#4 Exakt de intressanta delar Mayanernas syn på livet har jag tänkt också, men något ångest kan inte ens Mayaner skapa hos mig.

Pirkko

[GunillaF]
0

Ta vara på livet och lev här och nu! Glad

penke
0

jupp,
nu är NU
och
sen är ett annat nu,
som blir spännande då.. :- )

att få ångest inför jordens (ev.) undergång..
varför inte lika gärna en lättnad .. ?

det är ingen idé att oroa sig för det man inte kan göra något åt
då är det viktigare att ta tag i det man kan påverka ..
(å då släpper ..ev. ångest!)*sic*

penke

[MargaretaA]
0

Jag vet inte… som någon sa - min almanacka tar slut varje år den 31 december. Sen köper man en ny  Flört

Hoppfull
0

#9 Hahahaha, ja och jag läser inte ens den iförväg så jag vet när året slutar…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

penke
0

(#9)
*rodnar*..undertecknad har nämnt det du är inne på :- )

att de har "bara" hittat 6 stycken(?) kalanderstenar där varje är på.
inte 365 dagar,utan 5125 år !!
jag kommer inte ihåg hur många solförmörkelser o likn. de  astronomiska händelser förutspådde/beräknade i förväg
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mayakalendern
bara attt de hade många ..poetiska namn på "sin" tid
(nå´n vecka(?) hetter ngt som 13 himlar o 12 underjordar)
((tycker det är spännande med ett ojämt tal,jmfr 13 dagar och 12 nätter))

nu,när ingen har hittat fler stenar/kalenderblad säger olyckskorpar att det "måste" vara slutet..
eller sälja många böcker o filmer..

penke

Cristine
0

Jag oroar mej inte för jag kommer att fortsätta hur det än blir.

AnnL
0

Håller med Cristine. Varför oroa sig för morgondagen. Jag försöker leva i nuet  och göra det bästa av det.

Jag kommer också att fortsätta hur det än blir. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

penke
0

hmmm…det du ,Cristine
en del är rädda för de tror det INTE fortsätter
när de kanske borde fundra mer på själva fortsättningen… .. :- )

penke

[MargaretaA]
0
penke
0

#Maggan
jag tror Clas har en bokad plats i de där skyddsrummen…Obestämd
:- )

penke

[MargaretaA]
0

Sen får vi trösta alla som blir besvikna den 22 dec 2012 med att

det har hänt varenda gång tidigare, att den utlovade undergången aldrig kom Rynkar på näsan

Cristine
0

Han har iaf båda fötterna på jorden.Glad

[Pirkkolino]
0

Mayafolket har förlorat sin trovärdighet för länge sedan när de dödade sina egna folk i ritualer. De trodde att deras själar kommer in i en stjärna och sedan tillbaka på jorden när Myakalender tar slut. 

Jag kommer inte ihåg hur allting gick till, men har känsla, att det var på där håller i alla fall. Jag har läst av de länge sen. Men om jag minns fel. Ni kan rätta till mig.Glad 

De som vill tro att Mayakalender tar slut, väntar att det händer stora förädringar på jorden. Och de vars ledare är Jehova, väntar Paradis på jorden. Att de får umgås med lejon och andra vildjur.

De vilka inte tror, varken ena eller andra, förtjänar inte leva i förbättrat värld eller tillvaron i paradiset.

Som t.exempel jag får inte det ena eller det andra. Men jag respekterar andras tro.

Pirkko

[peter54]
0

Det där med paradis på jorden med barn, lejon och lamm på samma gräsplätt låter mest som jehovas vittring i mina öron och jag tycker att det är rent ut sagt korkat.

Jag har vid några tillfällen frågat representanter för jehovas hur de ser på utrotning av djurarter. De svarar att de är emot det förstås.

Då brukar jag fråga hur de har tänkt sig att lejonen ska kunna äta sig mätta och då svarar de att de ska äta vegetabilier.

Om man då påpekar vilken missanpassad utrustning ett lejon har för att äta grönt, från fötter och tanduppsättning till mag-tarmsystem, och att lejonet måste byta allt detta till exempelvis kossornas dito och att man därmed har "utrotat" lejonet och fått ytterligare en idisslarart, blir det alldeles tyst.

Efter en stunds tystnad svarar de -"det där måste vi kolla upp, jag återkommer". Än så länge har ingen av dem jag talat med återkommit i frågan.

Mammzing
0

Förlåt, jösses vad folk ska oroa sej!
Just nu hoppas jag att rörmokaren ska hinna fixa min vattenpump innan jag går på ett arbetspass som varar i 11 dar.
Orkar inte bekymra mej om jordens undergång.

Den poppar upp med jämna mellanrum när barnen stöter ihop här hemma!

Hoppfull
0

#21 Hahahaha, ja så är det tycker jag… och varför ens fundera. Det går ju inte att förändra tidens gång, är det det som sker, så sker det ju oavsett om vi oroat oss och skaffat 1000 överlevnads-kit.

Nej sådant bryr jag mig faktiskt inte ett dugg om, känns som att ödsla energi helt i onödan. Vi människor tror att vi vet så mycket när vi i själva verket är bara i början av vår utveckling.

Så här lunkar vi på precis som vanligt Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.