Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: våra-vänner-djuren-natur
Läst 1073 ggr
[Pirkkolino]
1

"Kina i Sverige".

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lägger hit bilder från "Kina" var jag besökte igår.Glad

Har någon av er varit där?

Pirkko

[Pirkkolino]
1

En till.

[Pirkkolino]
0

Och en till.

[Pirkkolino]
1

Sista bilden, om inte någon vill se mera.

Pirkko

Hoppfull
0

Deras byggnadsstil är så cool tycker jag!

Jag skulle gärna åka till Kina, fast jag har några andra länder som står före på listan.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[MargaretaA]
0

Häftiga byggnader!

Men vart finns dom?

chik
0

Ja pirko vad exakt ligger kina.Vet att dom skulle bygga något sådant hät någonstans..

Men vad??

Fina bilder.

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Glömde skriva att jag vill se mera bilder om du har….

Kanske jag inte behöver åka.Haaaa

[rore]
0

Japp Pirkko!

Jag var där en en sväng i somras.

[Pirkkolino]
0

Ja Maggan, det var bra fråga. Om jag bara vet exakt var den ligger, säger jag. Men jag hamnade dit på kvällen och såg inte så mycket var vi var. Men den vet jag att Älvkarleby och Gävle ligger därhållet och "Kina" ligger inte så långt från de.

Chik. Jag har några bilder till. Inne i byggnaden var ganska mörkt och bilderna blev lite si och så. Men det var vackert därinne.

Pirkko

[Pirkkolino]
0

De säljer saker där också.

[Pirkkolino]
0

Har jag fått en orb i bilden? Eller får man säga så här på LK. Skrattande

[Pirkkolino]
0

Mörkt inne.

[Jeremina]
0

Vilka bilder Prikko…..Glad

[GunillaF]
0

Jag undrar om det är här du varit Pirkko?

[Pirkkolino]
0

Rore, du bor i Uppsala. Jag tänkte att du har säkert varit där. Glad

Tack Jeremina. Bilder blev inte så bra på kvällen. Men de är bättre än ingenting alls.Glad

Gunilla, exakt, där var jag. Tack för den informationen. Skrattande

Pirkko

[Sisa]
0

Jag var till Dragon Gate, som det heter i måndags. Åt kinesisk buffé och köpte temuggar. Jag bor bara 5 km därifrån, och jag jobbar i Älvkarleby.

Har varit många gånger till detta Kina, mitt i Sverige. Det är ett vackert ställe. Var också där och såg då det byggdes. Kineser är otroligt duktiga på att jobba. Till sent på kvällen sprang dom fram och tillbaka, med sina små gammalmodiga skottkärror. Ska också äta kinesiskt julbord där i december.

Kan rekommendera er att åka dit på sommaren. Nu är det så mörkt, man såg inte mycket av gården. Där finns många vackra stenskulpturer.

Synd att vi inte var där samtidigt, Pirkko…Glad

Dom håller också på att bygga en filial i Uppsala!

[MargaretaA]
0

okej Pirkko - tack då vet man vart man ska åka om man vill uppleva Kina i sverige Glad

[Sisa]
0

Kanske kan vi ha en Forumträff där i sommar…

Dom har en hel hälsovåning   Flört

[Pirkkolino]
0

#16  Sisa. Oj då, du var där i måndag och jag i onsdag. Vi åkte även igenom Älvkarleby och Gävle, men vi stannade bara i "Kina" och på hemvägen i Uppsala. 

På sommaren kanske vi väljer samma dag.Glad

Pirkko

[Sisa]
0

# 19

Vart bor du Pirkko, och vad gjorde du i mina hemtrakter?

Hoppfull
0

Men är det det Dragon Gate som ligger läng E-4:an? Det ser ju ut som en spökstad och när vi stannat där för att tanka är det helt mörkt och tyst överallt…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Pirkkolino]
0

#17 Där är säkert jättetrevligt vistas när det är sommar och varmt och ljust. Så var det inte igår. Men det var kul att se Kina ändå. Skrattande

Pirkko

[Sisa]
0

Man måste gå innanför muren för att se nåt, Hoppfull…

Lite mysko är det, man tycker dom borde visa mer att dom finns. Men det kanske blir så småningom. Det har varit en massa tjafs om detta ställe, och stått still emellanåt. Men det är dock öppet…

[Pirkkolino]
0

#20 Sisa. Jag bor i Märsta. Det var min särbo som ville visa till mig att det finns Kina i Sverige och sedan Älvkarleby var han ofta fiskar. Vi åkte bara runt 6 timmar utan stress, att behöva göra något speciellt. Några veckor sedan var vi och åkte runt om Gysinge en hel dag.

#21 Byggnader, om jag fattade rätt, syns till E-4.  

Pirkko

[Sisa]
0

Det har också pratats om att man ska bygga ett affärscentrum där. Byggnaden ska vara en drake, och man går in genom munnen…

Fina bilder, Pirkko!

[Pirkkolino]
0

#25 Jag vill gärna fota där på sommaren. Då får man ännu vackrare bilder.

Pirkko

[Sisa]
0

Då kan du fota på Dragon Gate, och fika hemma hos mej…Glad

Jag berättar om Julbordet sen, det kinesiska…

chik
0

Pirko!1bilderna var bara så fina.O nu vet jag vad kina ligger.

Ja varför inte en liten forumsträff där till våren???

Bild nr 11. Vilken fin Orb o det ser ut som ett litet ansikte i den..

Tycker det är så fantastigt att få se enegi så tydligt.

Sen får dom som vill ha sin tro om skit o dam det stör inte mig.

COOL är den o fina bilder.

Tysen tack  Lena

[Pirkkolino]
0

"27 Oj det skulle vara roligt Sisa ta kaffapaus hos dig efter fotandet.Glad

#28 Tack själv Lena att du tycker om bilderna och tack din härliga tolkning av orben.Glad

Kram till er alla som har tittat på bilderna.

Pirkko

chik
0

Tack själ Pirko.

Är det bara vi som är här????

penke
0

*skratt*

Jag var ju där av en..s.k slump för nå´n vecka sedan,
jag läste vägskyltarna o skymtade höghuset lite på håll..
kunde inte låta bli att svänga in
ett kinesiskt museum,hotell o fantasifull resataurang mitt i ingenstans !!
så *goa galningar* kan jag inte hålla mig ifrån *ler*

Jag var inte uppe hos TCM o ..kände av,
fastnade i shopen på markplan
det var ju "rea" på terrakottafigurer o blomkrukor
(+ en massa annat)
så kortet blev småvarmt (dvs,jag köpte en "stor" terracotta-krigare och flera blomkrukor :- )
restaurangen var mer för animaler..mongolian bbq .. :- /

jag har blivit lite uppdaterad om stället ,efteråt ,ett gammalt essomotel(?),renoverat i åratal …
det ser klart mer kinesiskt ut nu

been there,done that,see´n all :- )

penke

Cristine
0

Nej, jag är oxå här och beundrar bilderna. Visst finns det en orb ute på gården.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Det var Älvkarleby kommun som byggde stället, att ha som hotell och restaurang. Men man gick back, förlorade en massa pengar och sålde stället billigt till denna kines, som nu byggt om alltihop.   Tungan ute

penke
0

..joo,och kinesen tog dit kinesiska byggjobbare som "smällde" upp bambubyggnads-ställningar, alla nio(?) våningar
byggfack o skyddsombud fick ..fnatt,har jag hört !

penke

[Sisa]
0

# 34

Ja, det stämmer. Därför har facket stoppat bygget emellanåt. Man vet inte om det är öppet eller stängt, när man åker dit…

Fast det är en rolig idé, och kineserna är väl vana att jobba på sitt sätt. Den lilla lön dom fick för sitt arbete, är kanske en förmögenhet hemma i Kina…Obestämd

Sisa

[Sisa]
0

Vi provade deras kinesiska julbord igår…inget jag vill rekommendera…nästan som att bara äta Kinamat, även om Kinamat är gott. Lite utöver det vanliga, hade man kanske väntat sej…

Det var samma Kinabuffé man alltid äter där, en buffé från Kina och en Mongolisk, där maten är rå och man vandrar in till kocken. Utöver detta fick vi extra fisk, nudlar, kyckling och friterade bananer med glass.

Man kan lika gärna äta på en vanlig Kina-restaurang…Upplevelsen att åka till Dragon Gate, och titta på deras utsmyckningar är värd mera än maten!

[Pirkkolino]
0

#36 Juste du bor där så nära.Glad

Jag fick den känslan när vi besökte där, att jag inte vill äta där. Kinamat är inte min favoritmat, och som fiskallergiker måste jag vara försiktig överallt. Men besöka inne och utanför byggnaden var glad upplevelse.

Pirkko

chik
0

Just det Sisa.Du var på julbord.Huva mig..Ingen skinka o lax…Bara ris o fick ni bestick eller var det pinnar…

Skulle så gjärna villa åka o se det där stället..Dom har ju så fina bygnader…O på bilderna så ser det ju så mäktit ut..

[Sisa]
0

Porslinet och besticken kom från IKEA… Alltså inga Kina-pinnar…som tur var, har aldrig provat att äta med pinnar….Flört