Sover du tyngre på Höst/Vintern.
Man tycker att när det är mörkt och mysigt så ska man sova bättre men så ar inte fallet för min del, är jag kärringen mot strömmen?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag sover nog faktiskt lite tyngre så här i mörkret. Eller så beror det helt enkelt på att jag är betydligt tröttare när det är vinter och mörkt ute.
Sedan sover jag oroligt emellanåt och det gör jag oavsett årstid.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag sover alltid tungt. Sommar som vinter.
(Fast inte nu men det är en annan historia.)
Jag sover mer och behöver fylla på med D-vitaminer för att undvika höstdepression.
Slarvar jag med sömnen eller inte tar D-vitamin så mår jag inte bra alls. Blir lätt irriterad och ledsen.
Zabelle
Jag vet inte om jag sover tyngre, men sannolikt längre. När inte solen lyser in genom sovrumsfönstret tidigt på morgon och skatorna väsnas i trädet utanför så är det mindre störningsmoment.

God middag!
Om inte värk förstör sömnen så sover jag tyngre den här årstiden men att få vakna till fåglarnas serenad är underbart tycker jag.
Jag håller med Maggan. Med mindre störningsmoment, sover jag både tidigare och längre…
Tycker jag sovit som en stock de sista veckorna. Jag sover bra annars också men det känns som jag sover djupare. Hm hur lät det.
Var rädda om varandra
# 7
Låter som du alltid sover bra …
#8 Haha, det stämmer…
Var rädda om varandra
nej, sover inte tyngre vintertid. Tror att jag som har svårt att somna för det mesta sover lite för lite i veckorna och har stort behov av mina sovmornar på helgen. Och så behöver jag ta lite extra sovmorgon någon gång ibland för att stänga av/sova ikapp.
Jag har sen min bror föddes för … he he en massa år sen men jag var tre år och sju månader haft svårt att somna. Jag hade lämnats bort till en moster i ca 1.5 mån innan min bror föddes…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vet inte om jag sover tyngre, men som Maggan sa längre. Det är lättare att sova länge när det är mörkt. Men jag är däremot mycket tröttare höst o vinter.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jag har inte reflekterat över detta….hrmmmm 
Saknar ute-tiden, som blivit färre timmar med kyla & mörker…suck…
Men i vår
, då blir det mer ute-tid !!

nej! de e du säkert inte! skulle säga jag sover dåligt under denna tid på året oxå! men har så mycke mer värk nu, då de e mera rått o kallt ute nu. och de påverkar ju min sömn väldigt mycket…sover ofta bara 2-3 timmar ofta nu. vår o sommar!!! härligt, härligt!! 
Jag som ensamstående småbarnsförälder sover inte tungt alls, vaknar bara lillvilden fiser ungefär
Men när jag väl är barnledig kan jag ibland sova som en klubbad oxe oavsett om alla lampor är tända eller ej.
Amor Vincit Omnia