Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 339 ggr
[Sisa]
0

I mörkret med Dej...

Varför går vi ljustörstande svenskar frivilligt in i mörkret för att se en bra film, äta popcorn och godis? När vi lika gärna kan sitta hemma, och njuta i soffan!

Vilket föredrar Du, se filmen hemma eller gå på bio?

[GunillaF]
0

Det är väldigt sällan jag ser film överhuvudtaget men de få gångerna blir det hemma eller hos någon annan.

Bio kanske det blir en gång vart femteår och det har sin tjusning det med.

tilja65
0

Jag ser inte heller så ofta på film, men när det blir av så är det oftast hemma i soffan. Eftersom jag lever ihop med en mycket tekniskt intresserad man så har vi en gigantisk skärm. Bio blir det mycket sällan för min del, men de andra i familjen är flitiga biobesökare.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[MargaretaA]
0

Nej jag är för lat för att gå på bio och det är sällan filmer intresserar mig. Men jag väntar hur som helst tills dom kommer på TV. Soffan är bra mycket mysigare än biostolen.

[Asta]
0

Vi gillar film mycket, hade gärna gått mer på bio, men dels blir det inte av, dels känns det som att människor tar mindre och mindre hänsyn till andra på bion för vi tycker ofta filmen förstörs av människor som pratar eller prasslar väldigt mycket med påsar mm. Därför ser vi det mesta hemma, hyr en hel del dvd.

Choklad
0

Jag älskar att sitta på bio och bara vara och slappna av och glömma bort allting utom filmen…

Men jag kan lika gärna sitta hemma och se på  en film i lugn och ro..

men bio är speciellt för mig, sedan är det beroende på vilken bio man går till…

U R us

Maria
0

Bio är speciellt. Vissa filmer gör sig allra bäst på bio men jag går inte så ofta och det är väl synd eftersom vi har ett stort utbud. Jag bor ju i Göteborg men jag tycker det är ganska dyrt också…

/Maria

Branneli
0

Absolut trivsamt att få ihop alla femiljemedlemmar för ett biobesök, blir inte så ofta med tanke på ekonomin. Men när det händer blir det rackarns trivsamt !!

När familjen är samlad i soffan, är det med trivsel, händer oftare än biobesök…..

evrekaw
0

Har en bekant som "fulbränner" film hej villt… Så vi går aldrig på bio… Förutom med barnen när det kommer en ny disney…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Jeremina]
0

Jag går aldrig på bio utan jag vill sitta i soffan och avnjuta en bra film! Flört

Mirjami-78
0

Jag går ibland på bio men det är då jag är barnledig och vill göra något speciellt. Hemma tittar jag gärna på film, men brukar somna i soffan…Hi hi hi Tur att jag inte gör det i biosalongenFlört

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool