Hund- eller kattmänniska
Är du hund- eller kattmänniska? Eller bägge delar?
Jag har alltid trott (från början att jag var hundmänniska) Har haft två hundar.
Sedan skaffade vi katt, egentligen som sällskap till sista hunden, och då var jag fast.
Numera har vi två katter och utan katt skulle jag inte vilja leva. Klarar mig dock bra utan hund.
/Maria
eller.
eller..hur ska jag svara..jag har varken eller i huset nu,
däremot har jag haft både "halva" hundar o kattor ..
(god vän med matte)
Tidigare tyckte jag många var så svart/vita,antingen var man katt ELLER hundmäniska..
jag tycker som bumbleboo,jag är både ock
uppskattar både hundar o kattors karraktär
men,.det är ju mycket djurets personlighet som spelar roll… *ler*
penke
Jag har både katt och hund. De är helt underbara på olika sätt!
Verkligt "egna" individer med sina speciella karaktärer! 
jag är djurmänniska… älskar de flesta djur förutom spindlar och fästingar…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag är nog mer en kattmänniska än hundmänniska. Jag älskar alla djur men katt är det husdjur som jag vill ha.
Trodde jag var en hundmänniska också men orkar inte med det ansvaret ett hund behöver.
JGA ÄR Kattmänniska, de är så charmig och den som blir vald av en katt har verkligen förtjänat det…
Jag tycker om hundar också - om jag skulle ha en hund skulle jag vilja fostra den väl och promenera den ordentligt och den tiden har jag inte - leker hellre m katten isf…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det får räcka med mina katter. Jag har ingen lust att gå på isiga vägar och kanske i snöstorm, för att ta ut hunden.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Svårt o svara på då jag har både katt och hund.. Så jag är nog både och..
Gillar både katter och hundar. Sonen här hemma vill ha en hund, men jag protesterar då jag vet att vi har inte den tiden just nu. Han har sagt att han vill ha en när han är ca 15 år och det låter mer ok för min del, för det blir han som får gå ut med hunden då.
Jag är uppväxt med en hud. Älskade gå ut med han…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag är djurmänniska. Trivs egentligen bättre bland djur än med människor.
Har både hund och katter just nu men har haft häst tidigare.
Zabelle

Jag är ingen djurmänniska alls! Men föredrar katt framför hund. Gillar inte hundar alls men min man har ju en till jakt så jag lever ändå med en hund. Och dottern har en katt… så jag är omgiven av djur fast jag inte själv så gärna vill ha dem.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Kattmänniska, har en 16-årig gammal kattdam men tycker om alla djur.
Hund, allergisk mot katt.
Hund, hund!
Tycker visserligen katter är charmiga men jag skulle inte vilja ha nån.
Hos folk som har katt kan jag bli överfallen, så tydligen gillar dom mej.
Har två Jack Russel tikar nu 1å 2 år. Funderar på en boxertik så småningom. Om man hittar nån bra kennel.

Jag är nog mest hundmänniska men har även haft katt, har haft hund i 32 år men sedan i Mars har jag ingen.
Det känns konstigt och tomt men jag ska inte ha någon mer hund eller katt förrän jag blir ålderspensionär och kan ge den massor av tid.
Har nog alltid trott jag var kattmänniska tills jag fick Silver. Då insåg jag att jag lika mycket av båda. Jag älskar bara min lille guldgosse.
Men är intresserad av dom flesta djur, allra helst fåglar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag var bara hundmänniska fram till 1993 då en liten kattfröken vid namn Mojsan kom in i mitt liv….året efter kom kattpojken Puff och sedan var jag såld på katter med…..
# 17 Visst är det skönt att upptäcka att man är glad för både och.
Dom är ju å olika individer, men man upptäcker att man älskar dom båda lika mycket på olika sätt.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#18 De är så olika men har sin charm båda men jag gillar många djur. Vad vore livet utan djur?