Hemsk, bra film
Vi har sett filmen "i skuggan av värmen", det är en otäck men bra film som handlar om verkligheten… för människor som använder heroin och försöker att på något vis leva ett vanligt liv. Jag har läst boken som filmen bygger på (ja de före och efter filmen också), de är bra ,det går inte att sluta läsa men de är obehagliga…
Bit ihop och se den, jag tycker att många skulle behöva se såna filmer ibland.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi ser så många "påhittade" filmer som är riktigt otäcka så jag tycker att det är konstigt hur vi reagerar när vi ser en ur verkligheten…
Ska se om jag har möjlighet att titta på den. Tack för tipset!
Barnen och jag har tittat på många sådana filmer/dokumentärer tillsammans.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#1 Du har rätt, vi ser många påhittade otäcka filmer som är otäcka. Kan det vara så att verkligheten på något sätt överträffar det påhittade?
När jag jobbade på högstadiet i en skola i slutet av 90-talet och hade Samhällskunskap tod jag upp alkohol och narkotikaproblem.
Polisen var dit och talade om alkohol och likaså nykterhetsrörelsen.
Jag var ganska tuff och visade riktiga dokumentärfilmer om narkotikaberoende. Det var så tufft ibland att en del elever grät men gissa om de kom till mig och tackade mig för de skulle aldrig pröva nåt sådant sa dem efteråt.
Föräldrar och kollegor gav mig också beröm och jag var med i lokalradion och pratade om mitt arbete. Tyvärr är timmarna för sånt för få så jag kunde inte vissa allt jag ville.
En film visade när en kille tog heroin och hur han var före och efter han sprutat i sig det.
Det är nog så att påhittade otäcka filmer klarar vi av på nåt sätt men det är svårare när man vet att det har hänt.
#4 jA - och den har filmen är bra för den ger en inblick i hur hemskt det är och den ger verkligen ingen glorifierad bild av bruk av narkotika som många andra filmer ger.